
"במשך שנים רבות התייחסו לחקלאות ביו"ש כאל 'דרג ב', החקלאים סבלו מאפליה מתמשכת"
במהלך ביקור הבוקר בחווה חקלאית ביהודה ושומרון, עדכן שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ’ על מדיניות אותו הוא מוביל במנהלת ההתיישבות ובממשלה בנוגע להענקת יחס מקביל לחוות החקלאיות באזור, כמו גם לראשונה תמיכה כספית של מענקי מרעה על ידי משרד החקלאות בדומה לחקלאים בשאר חלקי הארץ.
בביקור נכח גם ראש מועצת בנימין ויו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ.
השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ’ ציין כי ״במשך שנים רבות התייחסו לחקלאות ביהודה ושומרון כאל “דרג ב’”, והחקלאים באזור סבלו מאפליה מתמשכת. הממשלה בראשותנו מתקנת עוול היסטורי ומחזקת את החקלאות כחלק מחזון ציוני רחב היקף", אמר.
״המדיניות שלנו מכוונת לשמירה על עתודות הקרקע הלאומיות, יצירת רצף טריטוריאלי ביטחוני ואסטרטגי, ובלימת מאמצים פלסטיניים להרחבת שליטתם הבלתי חוקית על קרקעות באזור".
לדברי סמוטריץ’, “אני גאה להוביל מדיניות מתוקנת שתומכת בחקלאים ובחוואים ביהודה ושומרון ומבטיחה את חוסנה של מדינת ישראל בכל החזיתות.
השר הודה לח״כ אביחי בוארון על קידום הנושא כמו גם לשר החקלאות דיכטר על השוואת המענקים תחת משרדו.”
ראש מועצת בנימין ישראל גנץ: "בשנתיים האחרונות הממשלה עושה צעדי ענק לביסוס מדינת ישראל ביהודה ושומרון, בין היתר בבלימת ההשתלטות הערבית ובהשוואת זכויות של תושבי יו"ש לתושבי שאר הארץ. אני מברך את השר סמוטריץ' שהוא הקטר שמוביל את המגמות החשובות האלו. שמחנו לארח אותו היום בעקבות ההחלטה הציונית שמשווה בין חקלאים שגרים כאן לבין חקלאים בכל מקום אחר בארץ".
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
