
משרד הביטחון מוכר לסלובקיה את מערכת ההגנה האווירית BARAK MX
עסקת ענק ביטחונית: משרד הביטחון מוכר לסלובקיה את מערכת ההגנה האווירית BARAK MX מתוצרת התעשייה האווירית בלמעלה מ-2 מיליארד ש״ח (כ-560 מיליון אירו).
ישראל וסלובקיה השלימו את עסקת היצוא הביטחוני הגדולה ביותר אי פעם בין שתי המדינות, בהיקף של כ-560 מיליון אירו. העסקה, שהובלה על ידי האגף לייצוא ביטחוני במשרד הביטחון (סיבט), תחזק עוד יותר את הקשר בין המדינות ותתרום להעצמת יכולותיה ההגנתיות של סלובקיה.
מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל׳) אייל זמיר, חתם על ההסכם בקריה בת"א. את גיבוש העסקה הובילו ראש סיבט, תא״ל (מיל') יאיר קולס, מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, וסמנכ״ל ומנהל חטיבת מערכות טילים וחלל בתעשייה האווירית, תא״ל (מיל׳) גיא ברלב.
מערכת BARAK MX, שתשולב בתשתית ההגנה של סלובקיה, הינה מערכת הגנה אווירית מתקדמת המתמודדת עם איומים אוויריים, קיימים ועתידיים, כולל איומים בליסטיים. הצלחתה המבצעית בישראל וברחבי העולם מדגישה את אמינותה ויעילותה.
המערכת ידועה ביכולתה הגמישה להתמודדות עם איומים ממקורות שונים, כולל מטוסי קרב, מסוקים, מלט"ים, טילי שיוט, טילי קרקע-אוויר וטילים בליסטיים טקטיים. למערכת שלושה מיירטים לטווחי פעולה של 35, 70 ו-150 ק"מ, המצוידים בראש ביות מכ"מי אקטיבי, מנוע דו פולסי ורש"ק עוצמתי, המספקים ביצועי יירוט חסרי תקדים מול מגוון רחב של איומים.
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
