
אושר בטרומית: שיטת מדידת הרייטניג תשונה ותוצג לצופה בזמן אמת
הצעת חוק חובת הצגה של נתוני צפייה לצופה אושרה הבוקר במליאת הכנסת.
53 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 49 שהתנגדו, והיא תועבר לוועדת הכנסת שתיקבע באיזו ועדה תידון ההצעה.
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "טכנולוגיית הפיפל-מיטר נכנסה לשימוש בשנות ה-80, בתקופה שבה הועבר השידור הטלוויזיוני באמצעות גלי רדיו ומלכתחילה התבססה על טכנולוגיה המזהה גלים אלה.
כיום המדיום העיקרי המשמש בתחום השידור הטלוויזיוני הוא זיהוי קולי של התוכן המשודר. רוב השידורים הטלוויזיוניים מועברים כיום באופן דיגיטלי, דרך ממירים של חברות הכבלים והלוויין או דרך חיבור לרשת האינטרנט. שידורים אלו אינם נלקחים בחשבון במדידת נתוני הצפייה באמצעות השימוש בטכנולוגיית הפיפל-מיטר.
מלבד הטענות כי השימוש בשיטה מיושנת למדידת נתוני צפייה אינו רלוונטי לימנו, נאמר לא אחת כי נתוני המדרוג אינם שקופים, אינם אמינים ולעיתים אף סובלים מעיוותים חמורים אשר נועדו ליצור מצג של הצלחה ועניין ציבורי בתוכניות שונות בטלוויזיה".
שר התקשורת, שלמה קרעי: "מה שאנו רוצים בהצעה הזו זה לשקף נתוני צפייה לציבור דרך ספקי התכנים. יש בהצעה הזו דברים לא מקובלים ונתקן אותם בוועדה. היא תעבור התאמות בהתאם לחוק השידורים. רק מי שיש לו מה להסתיר מפחד מנתוני האמת".
ח"כ שלום דנינו: "אנו חושבים שהשיטה הקיימת לקויה. יש לה פוטנציאל להטעיה והיא לא מכסה את כלל האוכלוסיות. אין לנו התנגדות לשיטה הקיימת – אנו חושבים שצריך לתקן אותה ולוודא שהיא שקופה ושיש עליה בקרה. הדברים מורכבים ואני מניח שבדיוני ועדת הכלכלה נצליח לשפר את השיטה הקיימת".
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
