
"מדינת ישראל עברה שנה קשה של כאב ואובדן"
במלאת שנה לרצח הנוראי, האונס והחטיפות שביצע חמאס באחינו ואחיותינו בשבעה באוקטובר בדרום המדינה ח"כ ושרים התייחדו עם יום הזיכרון ושיתפו על התחושות ביום הקשה ביותר עבור מדינת ישראל.
שר החינוך יואב קיש: “מדינת ישראל עברה שנה קשה של כאב ואובדן. 1,687 חללים ונרצחים, 101 חטופים בשבי חמאס, וחיילינו ממשיכים להילחם בעזה, לבנון ויהודה ושומרון. אל מול הכאב נגלה אור גבורת אזרחים ולוחמים מכל קצוות החברה הישראלית.
אויבינו טועים לחשוב שנשברנו – נמשיך יחד, חזקים ומאוחדים, ללמוד, לתקן ולהילחם על מולדתנו”.
שר הביטחון יואב גלנט: "שנה חלפה מאותו הבוקר בו התעוררה מדינת ישראל אל מתקפה אכזרית שהובילה למלחמה הצודקת ביותר בכל שנותינו. שנה של מלחמה קשה ורצופה, יום וליל.
חבל ארץ פורח ומשגשג נפגע על ידי רוצחים שטניים כשלעיניהם רק דבר אחד - הרס וחורבן ישראל.
באותו הבוקר, התאחדנו, כעם אחד וכחברה אחת במלחמה על מדינת ישראל.
בשנה האחרונה, אני פוגש מידי יום את הלוחמים, מהצעירים שהתגייסו לאחרונה ועד הוותיקים למודי הקרבות, כולם מציינים בפני בנחישות : ״נמשיך ככל שידרש עד להשגת מטרותינו״.
כאשר אני מביט בעיניהם אני רואה את הנחישות ואת התקווה, אותה תקווה המלווה את העם היהודי מאז ומעולם.
היום, יותר מתמיד, אנו נושאים במחויבות עמוקה להמשיך ולעשות כל שנדרש להגנת המולדת, ולהיות ראויים למורשתם של יקירנו, רעינו הנופלים - אזרחים וחיילים.
כאומה וכחברה, חובתינו לעשות הכל בכדי להשיב את החטופים הביתה, לתמוך את הפצועים בגוף ובנפש, ולזכור את הנופלים ואת סיפור חייהם ומותם, סיפורה של המלחמה הצודקת שלנו.
את חבלי הארץ שנפגעו, בדרום ובצפון נשקם ונפריח מחדש, ונשיב את האזרחים לבתיהם בביטחון - זהו ציווי ערכי ומוסרי ואנו מחויבים לעמוד בו.
ביום הקשה הזה, מערכת הבטחון ממשיכה במחויבותה הנצחית להגנת מדינת ישראל ואזרחיה. עם ישראל חי".
יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין: "עברנו שנה קשה, כולנו. אתגרים רבים, אובדן אישי ולאומי לצד מלחמה בחזיתות רבות. כל אחת ואחד שאיבדנו - כצלקת על לב האומה.
כל מי שנחטף על ידי בני העוולה - בראש מחשבותנו. עם ישראל זוכר את כולם.
החזרנו רבים, נהפוך כל אבן ונגיע לכל מקום כדי להחזיר את אחינו ואחיותנו שעדיין בעזה. אין מקום עמוק מידי או רחוק מידי. מה שצריך - נעשה.
למרות המכות הקשות שספגנו ומבין הקשיים קמנו כעוף החול. חזקים, נחושים, עם סכין בין השיניים. הדפנו את האויב ויצאנו להתקפה. ידעו כל מבקשי רעתנו, שאור יום הם לא יראו. ישראל כאן כדי להישאר ולהישאר בעוצמה כמעצמה. נעשה זאת יחד, כולנו".
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "אנו עומדים וניצבים כעת בימים הנוראים של בין כסה לעשור ומתבוננים בחשבון נפש. בימים אלו בשנה שעברה עמדנו בתפילה וביקשנו כולנו בתחינה "תכלה שנה וקללותיה", זקפנו ראש בנטילת הלולב ורקדנו עם ספרי התורה בחג שמחת תורה.
אך מחשבתם אינה מחשבתנו, צמאון הדם של אויבנו רק גבר וגבר, צמאון לדם יהודי קדוש, לדם תינוקות שלא חטאו. תוך שאנו מקיימים את קדושת החג הפרו אותו אויבנו ברצח, באונס, בשריפה, בחניקה, בסקילה, בהרס, בחטיפת עוללים זקנים ונשים, ובאכזריות של חיות טרף ברברים שאינה יודעת שובע.
אני וחבריי לממשלה, התעשתנו מיד ועמדנו שוב איתנים ונחושים להדוף הן את הפולשים מחוץ והן את הפולשים מבית. עשרות הקלות ברפורמה לנשק אישי בוצעו ולמעלה מ-120,000 כלי נשק חולקו לאזרחים זכאים, כאשר עוד עשרות אלפים קיבלו אישורים מותנים, מתוך שיקול דעת אמיתי, אשר הוכיחו את עצמם הן בהרמת הביטחון האישי, והן בסיכול פיגועים בפועל, ספגנו אין ספור ביקורות אבל עמדנו איתנים בדעתנו להמשיך ולחמש את ישראל.
כך עשינו, וכך נמשיך לעשות! למעלה מ-900 כיתות כוננות חדשות פתחנו בכל רחבי הארץ, אלפי מתנדבים חמושים בנשק ארוך, חרדים וחילונים, ימניים ושמאלניים כאחד, כתף אל כתף - כאיש אחד בלב אחד.
בוצעו החמרות בתנאי המחבלים והופסקה הקייטנה, נערכו אינספור מבצעים יזומים לסיכול טרור, איסוף כלי נשק, נעצרו אלפי שב"חים, ומאות מסיתים ותומכי טרור, ובכל יום אנו מדווחים על עוד ועוד תפיסת אמצעי חבלה, טרור והתקפה בידי מבקשי רעתנו. בתחילתה של שנה זו, שוב עומדים אנו בתפילה ומבקשים "תחל שנה וברכותיה".
כאשר בתפילה זו אנו שבורי לב על אחינו ואחיותינו החטופים, על משפחות השכולות והיתומים הרבים, אך מלאי גאווה יהודית על הישגים כבירים וחדורי מטרה לעבר הניצחון המוחלט.
אחיי האהובים! אנו אמנם רק בחצי הדרך, נמשיך לפעול בכל הכוח למען הניצחון המוחלט, בעזה, בלבנון, באיראן, ביו"ש ובכל מקום בו דורכת כף אויבנו עד להחזרת כל החטופים הביתה, והשבת תושבי הצפון בביטחה לעריהם. נתמיד להילחם ביתר שאת ובנחישות על קיומנו וקיום האומה. יחד ננצח. עם ישראל חי".
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
