
"מכירים בגבורת תושבי אופקים": מאות מיליוני שקלים יוקצו לתושבי העיר
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וח"כ אלמוג כהן הודיעו על סיום עבודת הוועדה הציבורית שנעשתה, עבור תושבי אופקים, אותה הקים סמוטריץ', בראשותם של פרופ' אביעד הכהן ופרופ' שלמה מור יוסף ועל מענקים שיועברו לתושבי העיר כחלק מההכרה בהם בעקבות אירועי השביעי באוקטובר.
הוועדה המליצה על מענק בסך 7,180 ש"ח למבוגר ו-1,436 ש"ח לילד, לכל תושבי העיר, בעקבות מאורעות השבעה באוקטובר. סך כל המענקים, יעמדו על 229 מיליון ש"ח.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "אנחנו עומדים מאחורי תושבי אופקים. מדינת ישראל מכירה בגבורת תושבי העיר, בעמידתם האיתנה ובשכול שפקד את אותם. בגיבורים שלחמו ללא חת על הבית והדפו את המחבלים הארורים של חמאס דעאש תוך שהם מאבדים 47 מתושבי העיר, ובשוטרים הגיבורים שלחמו כאן. הוועדה הציבורית שהקמתי בחנה את היקף הפגיעה בעיר והחליטה על מענקים שינתנו לתושבי העיר ולמי שנכח בעיר במהלך המתקפה. נשלים בע״ה את אישור מסקנות הוועדה בממשלה בקרוב.
גבורתם של תושבי העיר היא מסר של עמידה איתנה וחוסן לאומי לאויבנו. לא תנצחו אותנו. אני מודה לוועדה על עבודתה, אני מודה לחבר הכנסת אלמוג כהן על כך שלא הרפה מהנושא ודחף אותו בכל הכח, לראש העיר איציק דנינו על המנהיגות האמיצה והראויה שלו לח״כ סלומון על פועלו הרב למען תושבי הדרום ולכם תושבי אופקים הגיבורים".
ח״כ אלמוג כהן: ״כפי שהבטחתי. היום מדינת ישראל מוקירה את תושבי העיר אופקים. כמי שזכה להילחם ב 07/10 ביחד עם גיבורי העיר. אני נרגש לסגור מעגל משמעותי מאוד בעבורי, ובו מדינת ישראל מחבקת את גבורת תושבי העיר ומוקירה את אומץ ליבם של בניה ובנותיה. נמשיך להשמיע את קולם של אנשי הנגב והפריפריה בכל עת.
את הקרב הזה ניצחנו אך לא את המלחמה, נמשיך לחבק את חיילנו אשר מכים באויב מכה ניצחת, ויחד אתכם נחבק את הפצועים, משפחות החללים ונשיב את החטופים. אני מודה לחברי שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ על אוזן קשבת, כתף תומכת וביצוע מהיר וענייני, וכן לחברי רה"ע אופקים איציק דנינו וח"כ משה סלומון אשר סייעו ותמכו לאורך כל הדרך".
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
