משרד הביטחון חתם על הסכם לאחזקת מטוסי הקרב של חיל האוויר - 0404
+
משרד הביטחון חתם על הסכם לאחזקת מטוסי הקרב של חיל האוויר זוהר עזר

משרד הביטחון חתם על הסכם לאחזקת מטוסי הקרב של חיל האוויר

משרד הביטחון וענקית המנועים האמריקנית PRATT & WHITNEY חתמו על הסכם ראשון מסוגו לאחזקת מטוסי הקרב המתקדמים של חיל האוויר- F16I ו- F15I , בהיקף של מאות מיליוני $ ל-15 שנים. PRATT & WHITNEY התחייבה להשתמש בעדיפות ראשונה ביכולות האחזקה של תעשיות ביטחוניות ישראליות, באופן שיזרים להן תקציבים בהיקפים גדולים משרד הביטחון, באמצעות משלחת המשרד בארה"ב ובשיתוף חיל האוויר, חתמו אמש (ב') על הסכם חדשני ופורץ דרך עם חברת המנועים האמריקאית PRATT & WHITNEY, לאחזקת מנועי מטוסי הקרב המתקדמים של חיל האוויר, "סופה" (F-16I) ו"רעם" (F-15I), למשך 15 שנים. ההסכם בהיקף של מאות מיליוני דולרים, יכנס לתוקף ב- 1 בינואר 2016, ויבטיח שלרשות חיל האוויר תעמוד בכל נקודת זמן כמות מנועים תקינים, כפי שנקבע מראש, להפעלת מטוסי הקרב. במסגרת החוזה תספק החברה האמריקנית, אחזקה מלאה למערך המנועים, לרבות חיזוי לוגיסטי, ניהול, שיפוץ המכלולים ואספקת חלפים לדרגי חיל האוויר השונים. משרד הביטחון עמד על כך, שבמסגרת ההסכם החדש PRATT & WHITNEY תהיה אחראית בעדיפות ראשונה, להשתמש ביכולת האחזקה של החברות הישראליות – מנועי בית שמש, התעשיה אווירית וכרומואלוי, באופן שיבטיח לתעשיות המקומיות תעסוקה רב-שנתית בהיקפים גדולים. משלחת משרד הביטחון בארה"ב צברה במרוצת השנים ניסיון רב בחוזים מול ענקית המנועים האמריקנית PRATT & WHITNEY. ההסכם החדש מבטיח רמה גבוהה של ביטחון ואמון בביצועי החברה, ויש לו מספר יתרונות משמעותיים: א. אחריות החברה לזמינות המנועים ב. שדרוג תצורת המנועים לתצורה המתקדמת ביותר הקיימת כיום, ושיפור ברמת הבטיחות והאמינות ג. שימור יכולות אחזקה אסטרטגיות הקיימות כיום בארץ, הן בחיל האוויר והן בתעשייה ד. הסמכת החברות הישראליות לאחזקת המנועים תבטיח להן תעסוקה רב-שנתית ותפתח בפניהן הזדמנויות עסקיות נוספות ה. פוטנציאל לחסכון של כוח אדם בחיל האוויר בתחומי תכנון לוגיסטי, פיקוח וניהול תעשיות, וחיסכון משמעותי אל מול ההוצאה הנוכחית וההתייקרויות הצפויות בשנים הקרובות במחיר חלקי החילוף. (צילום: זוהר עזר).