דוחות איתמר מדיקל: צמיחה בהכנסות בארה"ב וצמצום חד בהפסד התפעולי - 0404
דוחות איתמר מדיקל: צמיחה בהכנסות בארה"ב וצמצום חד בהפסד התפעולי

דוחות איתמר מדיקל: צמיחה בהכנסות בארה"ב וצמצום חד בהפסד התפעולי

איתמר מדיקל המפתחת, משווקת ומוכרת מכשירים רפואיים לא פולשניים בטכנולוגיה ייחודית לאבחון וטיפול בהפרעות נשימה בשינה, מדווחת על הכנסות שיא ברבעון השלישי של 2017 בהיקף של כ-5.3 מיליון דולר, שמירה על רווחיות גולמית גבוהה של 76% מסך ההכנסות וצמצום של כ-53% בהפסד התפעולי על בסיס מזומן (Non-IFRS) לכ-0.7 מיליון דולר.

החברה מיישמת אסטרטגיה של מיקוד עסקי במוצר ה-WatchPAT לאבחון הפרעות נשימה בשינה, תוך יצירת יתרון תחרותי בשוק הקרדיולוגיה, בדגש על השוק האמריקאי. במקביל, מבצעת החברה שינוי במודל המכירה הכולל מעבר ממכירת ציוד למכירה של בדיקות חד פעמיותTest as a Service (TaaS) . יישומה המוצלח של אסטרטגיה זו בא לידי ביטוי בגידול של 23% בהכנסות החברה ממוצר ה-WatchPAT שהינו פועל יוצא של גידול במכירות חיישנים ובדיקות.

הכנסות איתמר מדיקל ממכירה חוזרת של בדיקות, חיישנים חד פעמיים ומכשירי PAP (מכשירים להזרמת אוויר בלחץ קבוע) ללקוחות קיימים לצד הוספה של לקוחות חדשים מייצרים לחברה אפיק הכנסות צפוי ויכולת טובה לחיזוי הכנסות החברה לעתיד. הכנסות החברה ממוצר ה-WatchPAT בארה"ב גדלו בשיעור של 27% בהשוואה לאלו ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות החברה בצפון אמריקה ממכירת בדיקות, חיישנים חד פעמיים ומכשירי PAP (מכירות מתחדשות) בתשעת החודשים הראשונים של 2017 היוו כ-64% מסך הכנסות החברה ממוצר ה-WatchPAT לעומת כ-56% בתקופה המקבילה ב-2016, גידול של 32%. במקביל, משקיעה איתמר מדיקל מאמצים בשיווק מוצר ה-WatchPAT גם בשווקי יפן ואירופה.

הכנסות איתמר מדיקל ברבעון השלישי של 2017 הסתכמו בכ-5.3 מיליון דולר, גידול של 8% בהשוואה להכנסות של כ-4.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2017 הסתכמו בכ-14.7 מיליון דולר, גידול של 9% בהשוואה להכנסות של כ-13.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה החדה בהכנסות החברה נובעת מהצלחת המעבר למודל של מכירת בדיקותTaaS , Test as a Service, המושפע מהיקף השימוש ומשקף טוב יותר את הצורך והביקוש הגובר לבדיקות ה-WatchPAT. מודל הכנסות זה צפוי לייצר לחברה זרם הכנסות קבוע, שיושפע מגידול במספר לקוחות החברה בארה"ב, ולהקטין את תלות החברה במכירות קפיטליות חד פעמיות. החברה צופה כי המשך הגידול במספר הבדיקות וקצב ההכרה הגובר בהכנסות ממכירות אלו יאפשרו לאיתמר מדיקל להמשיך את מגמת הצמיחה ב-2018.