ככה בדיוק גוגל רוצה שתחשבו - האם יש קשר בין פרסום ממומן לבין אורגני - 0404
ככה בדיוק גוגל רוצה שתחשבו – האם יש קשר בין פרסום ממומן לבין אורגני canva

ככה בדיוק גוגל רוצה שתחשבו – האם יש קשר בין פרסום ממומן לבין אורגני

רוצים לדעת האם פרסום ממומן בגוגל או באפיקים אחרים באינטרנט, יכול להשפיע על מאמצי הקידום האורגני של האתר שלכם? מתלבטים על אילו שירותי קידום אתרים כדאי לכם להשקיע, ורוצים לדעת האם עדיף להתמקד בפרסום ממומן או בקידום אורגני? כך או כך, הגעתם בדיוק למקום הנכון, ותשמחו לשמוע שבמאמר הנוכחי תקבלו תשובות לכל שאלותיכם.

איך קידום ממומן יכול להשפיע על קידום אורגני?

כעת, נרצה לדעת כיצד פרסום ממומן בגוגל ובפלטפורמות אחרות כמו פייסבוק, יכול לעזור לקידום אתרים אורגני בגוגל. אז להלן 2 היבטים או דרכים, בהם קידום ממומן יכול לתרום למאמצי הקידום האורגני שלכם:

הגברת המודעות למותג: פרסום קמפיינים ממומנים בגוגל, בפייסבוק, או בכל פלטפורמה אחרת, יכול לעזור לכם להגביר את המודעות למותג או לעסק שלכם – במיוחד אם העסק שלכם חדש, או אם המותג שלכם עוד לא מוכר מספיק בקרב הציבור הרחב. כאשר הגברת המודעות לעסק או למותג שלכם, ללא ספק תורמת למאמצי הקידום האורגני שלכם. וזאת שכן זה גורם ליותר אנשים להכיר אתכם, וזה יכול להוביל ליותר פעילות ואינטראקציה של הגולשים עם האתר שלכם. ובנוסף, זה עשוי לתרום לשיפור ה-CTR של עמודי האתר שלכם המופיעים בתוצאות החיפוש (כלומר, יותר גולשים יבחרו ללחוץ על האתר שלכם בתוצאות המופיעות בגוגל).

הגדלת התנועה לאתר ממקורות נוספים: חוץ מהאמור לעיל, קידום ממומן יכול להשפיע על הקידום האורגני לטובה, בכך שזה יוסיף לכם תנועה לאתר ממקורות נוספים, חוץ ממקור התנועה האורגנית. וזה מסמן לאלגוריתם של גוגל שמדובר באתר אהוב, אהוד וכזה שהגולשים מוצאים בו עניין ותוכן בעל ערך. ומכאן, ודאי שזה משפיע על הקידום האורגני של האתר באופן חיובי, שכן זה תורם למידת ה"סמכותיות" של האתר שלכם.

מה היתרונות של שילוב בין האסטרטגיות?

בשלב זה כדאי לדון גם ביתרונות של השילוב בין פרסום ממומן בגוגל, לבין קידום אורגני בגוגל.

קודם כל, חשוב שתדעו שאמנם יש עסקים שיותר יתאים להם פרסום ממומן, ואילו יש עסקים שיתאים להם יותר קידום אורגני, אך בכל מקרה – בשתי הדרכים ניתן לקבל יותר חשיפה ותנועה, וכך גם לקבל יותר לידים ולהגדיל את המכירות. ולכן, במידה והתקציב שלכם מאפשר זאת, רצוי להתנסות בשני סוגי הקידום, לפחות עד שתגלו מה מניב לכם את התוצאות הטובות ביותר.

שנית, כדאי לציין שלכל אחד מסוגי הקידום הללו יש יתרונות ייחודיים משלו – ולכן, כדאי לשלב ביניהם, כדי "להנות מכל העולמות". למשל, קידום אתרים אורגני מאפשר לכם לבנות נכס אמיתי לטווח הארוך, שתוכלו להרוויח ממנו גם שנים לאחר הפסקת מאמצי הקידום. זהו יתרון שלא קיים ולא אפשרי בפרסום קמפיינים ממומנים – אשר יפסיקו להניב לכם תוצאות באופן ישיר, ברגע שתפסיקו לשלם עליהם. לעומת זאת, במידה ויש לכם מלאי גדול של מוצרים שאתם רוצים למכור כאן ועכשיו, או שאתם רוצים לקבל כמות גדולה של לידים או הורדות לאפליקציה מהר ככל האפשר, סביר להניח שיהיה לכם עדיף להתמקד בפרסום ממומן – שמאפשר לכם להיחשף לקהל יעד גדול, באופן כמעט מיידי.

לסיכום, במאמר זה למדנו שפרסום ממומן בהחלט משפיע על קידום אורגני באופן חיובי, והבנו גם שכל סוג קידום הוא בעל יתרונות מיוחדים משלו. ולכן, כדאי להתנסות בהתחלה בשני סוגי הקידום, וחשוב גם לדעת כיצד כדאי לחלק את התקציב, בהתאם למטרות שלכם.

מאמר אורח מאת אייל רחמים מנכ"ל דיגיטאץ' והבעלים של הבלוג SEOLINKS קידום אתרים המדורג במקומות הראשונים בגוגל.

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: [email protected]