גם בתקופת הקורונה עסק קטן יכול להיחלץ - 0404
גם בתקופת הקורונה עסק קטן יכול להיחלץ FREEPIK

גם בתקופת הקורונה עסק קטן יכול להיחלץ

בתקופה זו של הקורונה הרבה תחומים נפתחים ונסגרים לפי החלטות הממשלה והכנסת, החלטות אשר לא מנומקות למה לפתוח או למה לסגור. דבר הגורם להמון אי וודאות לבעלי עסקים קטנים.הרבה בעלי עסקים נכנסים לתסכול רב וחוסר וודאות עקב המצב.
איך ניתן לצלוח תקופה כזאת אם אין הבנה להנחיות?

תשובה לשאלה הזו הינה מורכבת וגם משתנה בין העסקים. באופן כללי יש מספר דברים שבעלי עסקים יכולים לעשות כדי לצלוח ולמנף את הפעילות של העסק כך שיוכלו לשרוד את התקופה ואולי אפילו גם לשגשג.

כיצד ניתן לשפר נוכחות דיגיטלית של העסק

שהרבה אנשים לא מכירים את העולם הדיגיטלי, ולא יודעים אפילו איך להתחיל כדי לייצר לעסק שלהם נוכחות שכזו. מה שגרם לבעלי עסקים להימנע לעשות צעד ולהתחיל לבסס תוכנית דיגיטלית עד היום. בזמן האחרון אני פוגשים שיותר עסקים שהקדימו ויצרו לעצמם נוכחות דיגיטלית מחזיקים מעמד יותר!

נראה כי כיום יותר ויותר בעלי עסקים הבינו שיש דבר אחד לקדם בתקופה הזו היא נוכחות דיגיטלית.

לא קשה לבצע את המטלה ואפילו ניתן לעשות זאת בעצמכם. קיימים קורסים באתר של משרד התעסוקה המלמדין כיצד ניתן לבנות עמוד פייסבוק עסקי. וכך תוכלו לבסס את הנוכחות שלכם. במידה ואין ברצונכם רצון או כוח, תמיד קיימת האפשרות להעסיק חברה שתעשה זאת עבורכם.

אז אולי זאת לא ההוצאה הכי נכונה לכם כרגע, אבל אין ספק שזו ההשקעה הכי טובה שתוכלו לעשות עבור עצמכם והעסק שלכם.

והנה מקרה לדוגמא

קיימת הדוגמא על פיצרייה בירושלים שעבדה בשוק מחנה יהודה. עסק כזה נהנה מעובר ושב הכי הרבה שאפשר לצפות. בתקופה כמו זו, שוק שתמיד הומה באדם הופך לריק מאדם. מה יעלה בגולה של הפיצה במצב כזה?

מה שיכולה לעשות פיצרייה במצב שכזה זה לשכור את שירותיה של חברת פרסום ירושלמית, אשר תבסס נוכחות דיגיטלית לאותו העסק וכך תציג את אותו מותר הפיצה לאלפי אנשים אשר יושבים בביתם ולא יכולים לבלות בשום דרך חוץ מלהזמין אוכל לביתם.

מהי העלות?

העלויות לביסוס נוכחות דיגיטלית מאוד משתנה ותלויה בכמה גורמים, כמו מה תחום העיסוק, נקודת פתיחה האם יש לכם תשתית דיגיטלית או שצריך להקים הכל מאפס וכו.

בדרך כלל הקמה של עמודי פייסבוק ואינסטגרים יעלו בין 1000 ל2000 ש"ח. בעוד שקידום שותף עולה עד 1000 ש"ח בחודש. כמובן תלוי בגרפיקות שמייצרים ובתוכן.

בנוסף תצטרכו אתר אינטרנט, שעלותו משתנה ויכולה לעמוד על סכום של בין 4000 ש"ח ל20,000 ש"ח ויותר. תלוי במורכבות האתר.

לסיכום
כמעט כולנו במצב מורכב ולא ברור ואין לדעת מה יביא העתיד. עסקים רבים נמצאים תחת משבר. ולמי שהכי הרבה לא דואגים זה לבעלי העסקים הקטנים. שגם ככה ההכנסות שלהם לא בשמים. התשובה היא שכל אחד צריך לדאוג לעצמו. התחילו לבסס נוכחות דיגיטלית לעסק שלכם בהקדם כי זה המוצא היחידי שיכול להבטיח לכם הכנסות גם ברגעי המשבר.

 

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: [email protected]