חמש סיבות להתחיל לשלב דגים בתזונה שלכם - 0404
חמש סיבות להתחיל לשלב דגים בתזונה שלכם pexels

חמש סיבות להתחיל לשלב דגים בתזונה שלכם

חשיבותם של הדגים בתזונה השבועית שלנו היא עצומה, וההמלצה היא לשלב אותם בתפריט פעם או פעמיים בשבוע. בנוסף לכך שדגים דלי קלוריות ומהירים להכנה (רק כרבע שעה בתנור), הם מכילים ערכים תזונתיים שחיוניים מאוד לגופינו שהגוף אינו יכול לייצר לבד ולכן הם כה חשובים עבורנו.

מהי אומגה 3?

חומצת השומן אומגה 3 עשויה משלוש חומצות שומן שונות – EPA, ALA  ו-DHA – שלאחר שהגוף מקבל אותן ממקור חיצוני, הוא הופך אותן לחומצות שומן השמישות עבורו. חומצות אלו הן  מה שאנחנו מכנים אומגה 3.

ALA ניתן לקבל גם משמן קנולה, זרעי פשתן אגוזי מלך ועוד. את שתי החומצות האחרות, EPA ו-DHA ניתן לקבל מדגים, בעיקר דגי ים. הדגים נחלקים לשלושה סוגים: דגי מים מתוקים כמו אמנון או נסיכת הנילוס, דגי ים שהסתגלו למחיה בבריכות מתוקות כמו בורי או לברק ודגי ים כגון מקרל, לוקוס, סלמון, דניס וכדומה.

מהי חשיבותה של אומגה 3 לגוף?

אומגה 3 משפיעה על מערכות שונות בגוף, ולכן מומלץ מאוד  להעשיר את התזונה שלנו בדגים. לפניכם חמישה דברים שהאומגה מסייעת איתם לגופינו:

  1. המוח הוא האיבר המושפע ביותר מאומגה 3. מעטפת המוח מכילה ריכוז גבוה של חומצות שומן אלו, אשר שומרות על בריאותו ועל תפקודו התקין. עבור ילדים, אומגה 3 תורמת להתפתחות תקינה של המוח ויכולה לעזור ולמתן בעיות של הפרעות קשב וריכוז. עבור מבוגרים, תזונה עשירה בדגים יכולה למנוע ולהאט את הזדקנות המוח ואף לעזור במניעת מחלות קשות כמו דמנציה ואלצהיימר, על־ידי כך שהיא יוצרת תאים גדולים יותר בחלק של המוח שאחראי על למידה וזיכרון. יתרה מכך, אומגה 3 יכולה להקל גם על תופעות של מחלות נפש שונות או דיכאון.
  2. לאנשים שסובלים ממחלות דלקתיות כגון: אסטמה, אלרגיות של העור, מחלות מפרקים דלקתיות ואף לופוס עקב המחלות הללו נוצרת דלקת אשר בעקבותיה הגוף מפתח חומצה שמגבירה אותה. . חומצות ה-EPA ו-DHA תורמות להפחתה של הדלקת בגוף ולפיכך גם להפחתה של תופעות נוספות המאפיינות את המחלות שציינו.
  3. חשיבותם של דגים לנשים בהריון עצומה אם כי אין לכך תהודה רבה ולכן אינה ידועה. אומגה 3 בהיותה חומצות שומן, מבטיחה שרקמות השומן של האם יהיו מספיקות עבור העובר וכן עבור ייצור החלב. בנוסף, שתיים מתוך שלוש החומצות, שומרות על ההיריון ועל איכותו ומאריכות אותו במעט.
  4. אין ספק שאחד היתרונות העצומים באכילת דגים הוא בסיוען של חומצות השומן אומגה 3 במניעת מחלות לב וכלי דם ושמירה על בריאותנו. תזונה עשירה בדגים מפחיתה את הסיכון ללקות במחלות לב גם ובעיקר עבור מי שכבר נמצא בסיכון כמו אנשים שסובלים מכולסטרול גבוה למשל.
  5. חשיבותן של חומצות שומן אומגה 3 להתפתחותה של רשתית העין חשובה מאין כמוה, דבר שהופך את צריכת הדגים גם תורמת לשיפור הראייה. גם תינוקות יונקים יפיקו תועלת מצריכת הדגים של האם, שכן חומצות אלו יעברו אליהם בחלב. תינוקות אלו ייטו לפתח ראייה חדה וטובה יותר.

לסיכום, תזונה מאוזנת, המורכבת מכל אבות המזון, היא תזונה המועילה לגוף, תורמת לו ועוזרת לשמור על בריאותו. מנת דגים אחת בשבוע או שתיים, יכולה לשפר את הן את מצב הרוח והן את תפקודו של הגוף. כדאי ומומלץ לאכול דגים טריים, אך גם דגים קפואים ישרתו את המטרה. העיקר שתהיה ארוחה טעימה ומשביעה, כזו שתעודד אתכם ואת ילדיכם לצרוך את הדגים באופן קבוע.

 

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: [email protected]