מכירת עסק פעיל – כל מה שחשוב שתדעו - 0404
מכירת עסק פעיל – כל מה שחשוב שתדעו pexels

מכירת עסק פעיל – כל מה שחשוב שתדעו

חולמים להיות אנשי עסקים? האם אתם אנשי עסקים שמחפשים איך להתמקצע בכיוונים חדשים? כשמדובר בעולם העסקים כולנו בצד הזה, או בצד השני. וכולנו מחפשים איך להמשיך ולהתרגש, לרגש, להרוויח ולהתפתח לעוד ועוד כיוונים חדשים ומרגשים.

השנתיים האחרונות גרמו ללא מעט עסקים להיסגר. אבל הדבר הזה קרה עוד לפני שהקורונה הגיע לחיינו. עסקים נסגרו, נמכרו, נפתחו מחדש או הוקמו. כי מדובר בעולם מאד דינמי, שכיף לחיות אותו.

אם החלטתם למכור את העסק, או שמצאתם עסק פעיל שאתם מעוניינים לקנות חשוב שתעשו זאת עם ליווי מקצועי. לא מדובר במכירה של מוצר מן השורה, אלא בעסק פעיל חי ונושם. ולכן, מכירת עסק פעיל היא שונה מעסקים שאינם פעילים, ומיד תבינו גם למה.

כאן מוכרים בכיף, ובעיקר בחוכמה

כל עסקה של מכירת עסק בשלביה הראשונים היא ממש ב'ירח הדבש' שלה. אך ככל שמתעמקים עלולים לעלות דברים שיכולים לטרפד את הרכישה, או את המכיר.

בדיוק לשם כך אתם זקוקים לליווי מקצועי, כי ברגע שנהיה קצת קשה צריך אנשים שמבינים בחוזים. מבינים בעולם העסקים, וגם מבינים בתהליכים משפטיים אלו ואחרים.

זה לא משנה אם אתם מוכרים או קונים חנות בגדים, או מסעדה, או דוכן מלבי. משא ומתן איכותי יעניק לכם את כל האינטרסים המסחריים שאתם זקוקים להם וגם מגיעים לכם. ותהליך המכירה יהיה בטוח, חלק ואיכותי.   

לפעמים אנשים מוכרים את העסק בגלל שהוא מיצה את עצמו. אולי יש קושי פיננסי ותזרימי, או אולי פשוט שוק תחרותי שגורם לבעלי העסק להרגיש שהגיע זמנם לצאת החוצה. יש מגוון של סיבות למכירת העסק.

בעלי עסקים המבקשים לבצע מכירת עסק פעיל בשל החלטה רגועה ולא בגלל לחץ פיננסי כלשהו רוב הסיכויים שיעשו זאת באופן שמוציא תוצאות מקסימליות.

איך להגדיר יעדים למכירת עסק

ממש כמו שאתם מבצעים ניהול שוטף של העסק, גם בתחילת תהליך מכירה חשוב להגדיר אסטרטגיה שתעניק תוצאה מקסימלית.

  • לוח זמנים

במידה והשיקול המרכזי שלכם הוא לו"ז קצר לצורך ביצוע המכירה דעו כי תהיו חייבים להתפשר על תנאי העסקה. כמו גם, על מחיר העסק על מנת שתוכלו למכור במהירות.

במידה ואתם מוכנים להמתין לתהליך עסקה בו תקבלו את התמורה המקסימלית, אין ספק שזה יכול להיות אידיאלי עבורכם. כך גם תקבלו זמן להכין את העסק למכירה, ולמצוא את אנשי המקצוע המתאימים שילוו אתכם.

  • מי מלווה אתכם בתהליך?

אחת הנקודות הנוספות שחשוב לתכנן היא האם אתם נעזרים באנשי המקצוע או בשילוב של תיווך לעסקים. אם אתם לא מתכוונים להישאר בעסק לגמרי בדקו את האופציה שהכי מתאימה לכם. כך גם תוכלו להגדיר את סוג הלקוח המועדף. וגם תדעו איך לפנות לרוכש פוטנציאלי.

  • תבנו תכנית אסטרטגית

בניית תכנית אסטרטגית יחד עם אנשי המקצוע תביא לכם תוצאות גבוהות במיוחד. הערכת שווי של העסק. הכנת דוח פיננסי וכל סיטואציה שבה מחוייבת התערבות של איש מקצוע שסומכים עליו היא כזו שתחייב אתכם לבחון כל עסקת מכירה על הצד הטוב ביותר.

בנוסף, אנשי המקצוע יצליחו לנהל משא ומתן בהתאם למה שהם מכירים ויודעים שקורה בשטח. כך לא יטורפדו לכם עסקאות מכירה בעקבות משא ומתן לא תקין.

אנשי מקצוע יסייעו לכם לקבל החלטה מושכלת ושקולה, היות והם מסתכלים בעיניים

חיצוניות כלפי העסק. לכן אפשר לראות בהם יועצים שנותנים גב ועין לא משוחדת.

כך תפרסמו את העסק נכון

אין ספק ששוק המכירות של עולם העסקים הוא דינמי בכל עת. בישראל ישנם אלפי בתי עסק. לא מעט מהם מפרסמים באתרי המכירות כמו יד 2 ושאר פלטפורמות רלוונטיות.

כשאתם מפרסמים מכירת עסק פעיל מומלץ לעשות זאת בכל פלטפורמה אפשרית לקבלת חשיפה כמובן. אך אם תדעו לפרסם במקומות הנכונים, לא בטוח שתצטרכו להתפרש כל כך.

מכירת עסק יכולה להתפרסם במגוון של מקומות, ביניהם:

  • רשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין
  • תוכנות מסרים כמו וואטסאפ, טלגרם, מסנג'ר
  • קבוצות סגורות וייעודיות לפרסום
  • אתרי פרסום בין אם בתשלום ובין אם לא
  • מתווך לעסקים מקצועי
  • מפה לאוזן

כשאנחנו מדברים על מתווך לעסקים חשוב שתדעו שיש ערך גבוה מאד לפרסם דרך מתווך לעסקים. אותו מתווך מקצועי שלבטח תבחרו בשל המלצות וביקורות חיוביות, יעניק לכם פלטפורמה ייחודית משלו. קבוצות פרטיות בהן הוא חושף את העסק למשקיעים רלוונטיים, וזאת גם כמובן לאחר בחינה ובדיקה לעומק של העסק.

כשאתם מפרסמים, חשוב לשלב בערוצי הפרסום וגם במודעות את היתרונות והחוזקות העסקיות של העסק. כך שהמתעניינים יראו לפני הכל את הפוטנציאל. לדוגמא:

  • מיקום

אם העסק במיקום איכותי ונגיש, ציינו זאת ואף הבליטו.

  • ממון

אם לעסק מחזר עסקי רווחי, ציינו את הנתונים בשקיפות הרלוונטית.

  • ציוד

אם אתם מוכרים את העסק עם הציוד ציינו זאת בפרסום. ציוד איכותי שיכול לשרת את בעלי העסק החדשים לבטח יגרמו לו לזרז את העסקה, או להעדיף אותה על פני אחרת.

  • נכסים

יש לעסק נכסים דיגיטליים? ספרו למתעניינים. רשימות דיוור, קהל לקוחות קבוע, מועדון לקוחות, אתרים, דפים עסקיים, קהילות ועוד. אלו נכסים לכל דבר והם בעלי שווי כספי רב.

  • כיוונים חדשים

האם לעסק יש כיוונים חדשים שטרם עסקו בו? אם אתם רואים בו פוטנציאל עסקי שעוד לא מימשתם, ציינו זאת גם. הבעלים החדשים יוכלו להתחיל להתמקצע גם בנושאים חדשים בעסק.

  • ויזואליות

העסק נראה טוב? מצוין! ציינו במודעה שאתם מזמינים את המתעניינים לבוא לבקר. צלמו צילומי תדמית איכותיים והביאו אותם לידי ביטוי במודעה. במידה והעסק לא נראה מספיק טוב, שדרגו אותו. כי מהי השקעה של שדרוג לא חייב עכשיו להיות שדרוג העסק במאות אלפי שקלים. לעומת מכירתו בעסקה שתניב לכם את מקסימום התוצאות והרווחים.

 

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: [email protected]