איך בוחרים מערכת CRM לעסקים קטנים? - 0404
איך בוחרים מערכת CRM לעסקים קטנים? freepik

איך בוחרים מערכת CRM לעסקים קטנים?

מערכת CRM טובה עשויה להזניק קדימה כל עסק, בדרכים רבות. בעסקים קטנים במיוחד, היא מסוגלת כיום לספק תועלות רבות וחשובות. כיצד בוחרים היטב, במערכת מסוג זה? במיוחד לצורך כך, הכנו מדריך מפורט שיציג את הנקודות החשובות שיותר שכדאי להכיר בנושא מערכת CRM לעסקים קטנים.

להבין את החשיבות

מערכת Customer Relationship Management מרכזת עבור העסק את כל פעילותו בהקשר של לקוחות. זה מתחיל מניהול רישום פרטי הלקוחות, ממשיך בניהול פעילויות שונות מולם כמו שיווק ומכירות, ואף מתחבר להיבטים רבים נוספים כמו שירות לקוחות והנהלת חשבונות. CRM הוא פתרון טכנולוגי מתקדם שיכול לסייע לעסקים לקדם את הטיפול בדברים אלה באופן משמעותי. לכאורה, כל עסק כבר מטפל בנושאים אלה בצורה כזו או אחרת, גם ללא מערכת CRM. עסקים קטנים עשויים לחשוב שאין להם צורך במערכת כזו כי אין להם את התקציב עבורה, היקף לקוחותיהם לא גדול במיוחד ועוד, אבל לרוב דווקא כן יש צורך במערכת כזו. לכן, מומלץ קודם כל להבין היטב את חשיבות ה-CRM עבורכם. בתמצית, מדובר על שיפור הבקרה והשליטה ועל מיצוי הפוטנציאל שגלום בכל לקוח.

הגדרת הדרישות

יש כמה שלבים ראשוניים הכרחיים לפני בחירה כזו, אך חשוב במיוחד להגדיר היטב את הדרישות. אין אדם אחד בעסק שיכול לעשות זאת לבדו. הדבר מחייב התייעצות עם כל גורמי ההנהלה והעובדים, אשר עיסוקם מתחבר לניהול קשרי לקוחות. ככל שתבינו מראש יותר בבירור מה אתם מחפשים, כך תמצאו זאת יותר במדויק.

בענן או לא?

שאלה ראשונית חשובה, היא האם אתם מעוניינים במערכת CRM כשירות ענן או במערכת שמותקנת פנימית בעסק? עסקים קטנים עשויים ליהנות במיוחד מיתרונות מודל הענן דווקא. למעשה, הוא עשוי לאפשר להם להשיג מערכות CRM שיכולות להיות יקרות מדי במתכונת אחרת. בכך, הם גם יכולים להתחרות טוב יותר מול עסקים גדולים ועתירי תקציב. חשוב במיוחד להבין את שינוי הגישה המהותי ששירות ענן מציג. מדובר למעשה על שכירת מערכת CRM לגישה מרחוק (דרך האינטרנט), בתשלום חודשי נמוך. זאת, במקום רכישת תוכנת CRM ושרת עבורה ותשלום קבוע למומחה טכני (אולי עובד פנימי) שיטפל בכך. למעשה, הגישה הפנימית הקלאסית כרוכה בעוד סיבוכים שונים, טכניים וכספיים. לעומתה, מודל הענן הרבה יותר פשוט וגמיש.

התאמה לעסק

מעבר לבסיס אופייני שיש לכל מערכות ה-CRM, הן עשויות להיות בנויות באופן שונה למדי זו מזו. CRM מבוסס על מודולים שונים שמהם ניתן לבחור, ועשויות להיות גם גרסאות שונות לכל מוצר. תרצו כמובן לבחור במערכת אשר מתאימה ככל הניתן לדרישותיכם. זאת גם מתוך מחשבה על העתיד, למקרה שדרישות אלה ישתנו.

קלות הטמעה

לא מדובר על מערכות מהסוג הפשוט ביותר בעולם התוכנה. עם זאת, מידת המורכבות שלהן ומידת מורכבות הטמעתן עשויים להשתנות מאוד. בכל מקרה, זו לא תוכנה פשוטה שמתקינים ומתחילים להשתמש בה מיידית. כך שגם את היבט קלות ההטמעה חשוב לקחת בחשבון.

הדרכה ותמיכה איכותיות

כדאי לקחת בחשבון את הצורך בהדרכה ובתמיכה איכותית, כאשר בוחרים יצרן וספק למערכת CRM. לאור המורכבות של מערכות אלה, היבטים אלה משמעותיים מאוד. תרצו לדעת שיש לכם גב בהדרכה ובתמיכה, עם זמינות מתאימה עבורכם וניסיון רב של הספק המקומי. כאשר העובדים יקבלו הדרכה טובה וכל סיבוך או תקלה יזכו למענה מהיר, הדבר יקדם שימוש יעיל ונרחב במערכת.

לסיכום

בחירה חכמה של מערכת ניהול קשרי לקוחות והטמעה איכותית יובילו לתועלות עסקיות לא מעטות. זו היא קפיצת מדרגה, בוודאי עבור עסק קטן, אשר תיהנו ממנה לאחר מכן באופן מתמשך.

 

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: [email protected]