אלו רכבי הפנאי 7 מושבים החדשים שכדאי להכיר - 0404
אלו רכבי הפנאי 7 מושבים החדשים שכדאי להכיר אלדר מנורי, חזי גורן

אלו רכבי הפנאי 7 מושבים החדשים שכדאי להכיר

בישראל מוצעים רכבי פנאי 7 מושבים חדשים במגוון מחירים ורמות אבזור. באנו לעשות לכם סדר אחת ולתמיד

כתב: בוריס רוזנר    

ישראל ידועה כמדינה המעודדת ילודה ובמשקי בית רבים קיים הצורך ברכב עם 7 מושבים שיוכל להוביל את כל בני המשפחה יחד. הבחירה המועדפת בקרב הלקוחות הרלוונטים היא רכב פנאי 7 מושבים אך המבחר מעט מבלבל והדגמים החדשים מתחלקים לשלושה קבוצות עיקריות אותן נסקור בכתבה זו.

קבוצה ראשונה – רכבי פנאי 7 מושבים במחירים של החל מ- 180 אלף ₪:

בקבוצה זו רכבי פנאי עם צמד מושבים קטנים בשורה השלישית המיועדים לילדים, וכאשר שבעת המושבים בשימוש, נותר תא מטען קטן מאוד שלא יספיק לציוד של כל המשפחה לטיול קמפינג למשל.

ניסאן אקס טרייל (179-208 אלף ₪) הינו הדגם הוותיק בקבוצה וכבר נחשף בדור רביעי וחדש אשר יגיע בקרוב לישראל. הדור השלישי הנוכחי מוצע בשלוש רמות אבזור לבחירה עם מנוע טורבו בנזין המפיק 160 כ"ס ומשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית, ומנוע טורבו דיזל בנפח 1.7 ליטרים המפיק 150 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים רציפה. רוב הגרסאות זמינות עם הנעה קדמית.

סקודה קודיאק (182-278 אלף ₪) הפך מאז השקתו לדגם מבוקש ולעיתים עם רשימת המתנה ארוכה הודות לאיכות הנסיעה הגבוהה ושימושיות עדיפה ביחס למתחרים הישירים. לאחרונה זכה הדגם למתיחת פנים קלה ומוצע בלא פחות מעשר גרסאות עם מנועי טורבו בנזין ודיזל בהספקים של 150-200 כ"ס. הגרסאות החזקות מגיעות עם הנעה כפולה.

מיצובישי אאוטלנדר (184-238 אלף ₪) הינו הדגם הצעיר ביותר בקבוצה זו ובדורו הקודם היה גם הנמכר ביותר בסגמנט הודות למוניטין החיובי של המותג בישראל. הדור החדש מציג עיצוב מרשים ותא נוסעים מפואר ומאובזר למדי. בניגוד למתחרים, מיצובישי אאוטלנדר אינו מצויד במנועי טורבו זריזים וחסכוניים אלא במנוע אטמוספרי בנפח 2.5 ליטרים בהספק 181 כ"ס המציג ביצועים וצריכת דלק סבירים בלבד. מיצובישי אאוטלנדר החדש זמין בשבע גרסאות לבחירה וחלקן עם הנעה כפולה אך המרכב הרגיש לפגיעות אינו מתאים לנהיגת שטח של ממש. נוחות הנסיעה תלויה באיכות הסלילה ובידוד הרעשים אינו מושלם.

אלדר מנורי, חזי גורן

פיג'ו 5008 (185-210 אלף ₪) מציג עיצוב חיצוני ייחודי ואלגנטי לצד תא נוסעים איכותי ומאובזר המתעלה בעיצובו על פני המתחרים. גם נוחות הנסיעה טובה מאוד כמצופה מהמותג הצרפתי. פיג'ו 5008 זמין עם שלושה מנועי טורבו בנזין או דיזל בהספקים של 130-180 כ"ס ובשתי רמות אבזור לבחירה.

הונדהCRV  (220 אלף ₪) זכה בדורו האחרון גם לגרסת 7 מושבים. גרסה זו מוצעת ברמת אבזור יחידה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים המפיק 193 כ"ס ומערכת הנעה כפולה. זו הסיבה למחירו היקר יחסית לדגמים הנוספים בקבוצה.

קבוצה שניה – רכבי פנאי 7 מושבים במחירים של החל מ- 235 אלף ₪:

הדגמים בקבוצה זו מציגים מאפיינים דומים לקבוצה הקודמת עם יתרון מסויים במרווח הפנימי ובעיקר בתא מטען גדול ושימושי יותר.

קיה סורנטו (235-290 אלף ₪) בדורו החדש מציג עיצוב קשוח ונאה וזמין עם ארבע יחידות הנעה לבחירה כולל גרסה היברידית והיברידית נטענת. תא הנוסעים מרווח ומעוצב בקפדנות על מנת לספק הנדסת אנוש טובה וניחוח פרימיום. רשימת אבזור הנוחות והבטיחות נדיבה כמקובל בדגמי המותג הקוריאני.

יונדאי סנטה פה (270-298 אלף ₪) בניגוד לאחיו קיה סורנטו המגיע עם מגוון מנועים, יונדאי סנטה פה החדש זמין בישראל רק עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטרים המפיק 202 כ"ס ומשודך לתיבת 8 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. רמת האבזור נדיבה החל מגרסת הכניסה ולכן מחירו ההתחלתי גבוה יותר. כאן תקבלו גם ריפודי עור וחלון גג כסטנדרט. תא הנוסעים של יונדאי סנטה פה מרווח ומפנק עם ניחוח יוקרתי, ואבזור הבטיחות עשיר.

קבוצה שלישית – רכבי פנאי גדולים 7 מושבים במחירים של החל מ- 250 אלף ₪:

קבוצה זו התרחבה משמעותית בשנה האחרונה וכוללת את רכבי הפנאי הגדולים והיקרים ביותר אם מתעלמים מהאופציות של מותגי הפרימיום. רובם מיועדים לשוק האמריקאי ומגיעים ברמת אבזור גבוהה, עם מנועים גדולים וחזקים בשילוב הנעה כפולה. חלקם מציעים גם 8 מושבים

שברולט טראוורס (250-360 אלף ₪) מצויד במנוע בנזין בנפח 3.6 ליטרים המפיק 310 כ"ס ומשודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית. הביצועים טובים וצריכת הדלק סבירה. הדגם זמין בחמש רמות אבזור לבחירה כאשר גרסאות הכניסה נעדרות מערכות בטיחות מתקדמות  ואילו הגרסאות הבכירות מפנקות במיוחד. המידות הנדיבות מסדרות מרווח פנימי מצוין עם תא מטען שימושי ואופציה לשמונה מושבים. נוחות הנסיעה טובה בכל המושבים.

טויוטה היילנדר (290-305 אלף ₪) משווק בישראל עם יחידת הנעה היברידית הכוללת מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים ושני מנועים חשמליים, אחד בסרן הקדמי ואחד בסרן האחורי, היוצרים יחד מערכת הנעה כפולה. ההספק המשולב עומד על 248 כ"ס. הביצועים של טויוטה היילנדר אמנם לא טובים כמו של המתחרות אך בתמורה מקבלים צריכת דלק מצוינת שתגרום למתחרים לקנא. מרווח פנימי טוב, איכות נסיעה נעימה, חומרים איכותיים, אבזור נדיב בשתי רמות האבזור המוצעות, ומוניטין האמינות של היצרן היפני הופכים את טויוטה היילנדר לרכישה נבונה.

סובארו איבולטיס (299-330 אלף ₪) מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 2.4 ליטרים המפיק 260 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים רציפה. הביצועים טובים אך צריכת הדלק גבוהה בהתאם. הדגם מגיע עם הנעה קדמית או כפולה ורשימת אבזור הבטיחות עשירה כסטנדרט. סובארו איבולטיס מוצע בשתי רמות אבזור עם 7 או 8 מושבים ומרווח פנימי מצוין המשאיר גם תא מטען שימושי. נוחות הנסיעה גבוהה ובידוד הרעשים מעולה.

יונדאי פליסייד (320-350 אלף ₪) מציג עיצוב מרשים ומצויד במנוע בנזין בנפח 3.8 ליטרים המפיק 291 כ"ס ומשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה. המנוע חזק וצריכת הדלק גבוהה בהתאם. יונדאי פליסייד משווק בשלוש רמות אבזור עם 7 או 8 מושבים. המרווח הפנימי מצוין בהתאם למתבקש בסגמנט וכך גם אבזור הנוחות והבטיחות. נוחות הנסיעה גבוהה עם תחושה יוקרתית ומפנקת.

פורד אקספלורר (335-385 אלף ₪) הינו הדגם היקר בסגמנט מבין המותגים העממיים ומוצע בישראל עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.3 ליטרים המפיק 300 כ"ס ומנוע טורבו בנזין בנפח 3.0 ליטרים המפיק 400 כ"ס בגרסת ST הספורטיבית. שני המנועים משודכים לתיבת 10 הילוכים אוטומטית. המנועים חזקים ומספקים ביצועים נאותים במחיר של צריכת דלק גבוהה. פורד אקספלורר מוצע בשתי רמות אבזור נדיבות עם 6 או 7 מושבים ומפרט בטיחות עשיר. בידוד הרעשים מצוין ונוחות הנסיעה מעולה בשיוט אך לא בעיר. למרות המחיר היקר, איכות תא הנוסעים לא מרשימה ביחס למתחרים האסייתיים.

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: [email protected]