ניהול קמפיינים בפייסבוק - קמפיין מעורבות - 0404
ניהול קמפיינים בפייסבוק – קמפיין מעורבות 123RF

ניהול קמפיינים בפייסבוק – קמפיין מעורבות

הפייסבוק מהווה את הרשת החברתית הפופולרית ביותר ומכאן גם זו המושכת אליה בתי עסק וחברות השואפים לנהל בתוכה קמפיינים פרסומיים שיובילו לחשיפה רחבה יותר בטווח זמן הקצר והארוך ומכאן להרחבת מעגל לקוחותיהם.

בפייסבוק מציעים לקהל הגולשים מספר מגוון של אפשרויות בניהול של קמפיינים פרסומיים. מאחורי כל קמפיין פרסומי שמפעילה פייסבוק עומדים אלגוריתמים אוטומטים ומשוכללים שתפקידם לבחון את תוצאות הקמפיין הפרסומי שבחרתם ולסייע לכם לקדמו בצורה טובה יותר על מנת להשיג את התוצאות המרביות.

אחד מהמרכזיים שבמגוון קמפיינים בפייסבוק שאפשר להפעיל המרכזיים נקרא קמפיין מעורבות.

מהו בעצם קמפיין מעורבות?

קמפיין מעורבות בפייסבוק הינו קמפיין המתחלק לשלוש מטרות. האחת – מעורבות בפוסטים, לייקים לדף העסקי שלכם ותגובות לאירועים אותם יצרתם.

מעורבות בפוסטים

במסגרת קמפיין המעורבות מתאפשר לנו בעצם להכין פוסט שאותו נרצה לחשוף לקהל יעד שנגדיר ובכך ליצור מתוך אותו פוסט מעורבות מצד אלו הנחשפים אליו. מעורבותם של הגולשים יכולה לקבל ביטוי באמצעות סימון "לייק" לצד שאר הסימונים שהושקו על ידי פייסבוק לאחרונה – "עצב", "צחוק", "לב" ועוד. מעורבות נוספת ומשמעותית יותר מתבטאת בתגובות שגולשים משאירים, שיתוף של הפוסט, הקלקה על קישורים שהוספנו לפוסט וצפייה בסרטון במידה וצרפנו כזה.

יצירת מעורבות באמצעות פוסט בפייסבוק יכולה כמובן לכלול אך ורק מלל, כשמנגד ניתן כמובן לבחור בפוסט הכולל מספר תמונות, סרטון ואף מצגת. דבר נוסף שניתן לעשות ורצוי להכיר הוא הוספת כפתור קטן לפוסט (המשמש בעצם כמודעה פרסומית), להגדיר לאותו כפתור קישור שיאפשר לגולשים שילחצו על הכפתור להגיע לדף נחיתה שלנו שבו גם ניתן להשאיר פרטים.

קמפיין מעורבות בפוסטים מאפשר לבתי עסק וחברות להפוך ויראליים במידה ואותו פוסט שהעלו אכן עורר עניין אצל רבים מהגולשים, לבטח אם חלק ניכר מהם ישתף אותו בדפים שלהם ובעמודי תוכן אחרים ומתוך אותם שיתופים גולשים אחרים ייחשפו גם כן לפוסט ולמי שעומד מאחוריו.

במסגרת אותו קמפיין פייסבוק ישנם בתי עסק וחברות שבונות תוכנית ארוכת טווח למעורבות באמצעות פוסטים, תוך החלטה לעלות פוסט מעורבות בכל פרק זמן מוגדר מראש, בין אם מדובר על פוסט המעולה פעם בשבוע ביום ובשעה קבועים ובין אם בבחירה לעלות פוסט מעורבות בהתאם לפעילות בית העסק ו\או להתרחשות תקשורתית שיש בה להפוך כמקפצה וקטליזטור להעלאת פוסט בנושא שיכול להפוך לפוסט מעורבות מוצלח.

לייקים לדף העסקי

קמפיין מעורבות הלייקים נועד לגרום לכמה שיותר גולשים לסמן לייק לעמוד העסקי שלכם. סימון הלייק על ידי הגולשים יאפשר להם להיות חשופים לתכנים אותם אתם מעלים ובכך יש ויוביל אותם לעקוב אחריכם מקרוב, להגיב לפוסטים שלכם, לשתפם ואף להיחשף לשירותים ומוצרים שלכם ולבצע רכישה אונליין.

על בתי עסק וחברות להכיר בעובדה כי אין נוסחה או הבטחה לכך שכמות לייקים לדף העסקי שווה הכנסה קבועה ממנה ייהנו בעתיד. באופן טבעי, מבטיח קמפיין הלייקים מן הסכמה של הגולשים כי בית העסק או החברה שלכם מעניינים אותם מספיק בכדי לעקוב אחר המתרחש אצלכם וזאת מבלי שאלו יהפכו בשלב כזה או אחר ללקוחות.

היבט נוסף שחשוב להכיר ולהבין הוא שיצירת מלאכותית של גולשים ש"אוהבים" את הדף העסקי שלכם ואת מה שאתם מייצגים, אך אין להם באמת עניין ממשי בו מהווה גורם שרק יפגע בכם. לא פעם ניתן לראות כיצד קמפיין מעורבות של בית עסק או חברה שם דגש רבי מידי על איסוף של "לייקים" מגולשים וקבוצות אחרות באופן כזה שלא ייצור מעורבות מעבר לאותו "לייק" ואז אותו דף עסקי שלהם הופך לדל בתוכן ומעורבות ורק ייצור לכם ולגולשים מצג שווא של דף עסקי אטרקטיבי.

תגובות לאירועים

נדבך נוסף שממנו ניתן ליצור במסגרת קמפיין מעורבות אלו הם אירועים שיצרנו במסגרת עמוד הפייסבוק שלנו. מדובר על אירועים שיש בהם לקדם את העסק שלנו, בין אם מדובר על אירועי יח"צ, אירועי התרמה, אירועי ספורט ועוד. גם כאן ניתן ליצור אירוע הכולל תמונות, סרטון או מצגת וזאת לצד פרטי אירוע שחייבים להופיע דוגמת תאריך, שעה, כתובת ועוד.

חשוב להבין שרוב הגולשים שנחשפו לאירוע שלכם וסימנו שיגיעו לא באמת יהיה נוכחים באותו אירוע. מקדמי אתרים ממליצים ליצור בעמוד האירוע דף נחיתה המאפשר הרשמה מראש לאירוע תוך השארת פרטים אישיים. הדבר יאפשר לנו לשלוח תזכורות אישיות לאותם גולשים שהשאירו פרטים, כשאלו מצידם שהשאירו פרטים לבטח גם הראו נכונות גבוהה יותר להופיע לאירוע ויש ואותה תזכורת תהיה זו שתגרום להם, בסופו של דבר, להגיע.

 

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: [email protected]