ייעוץ עסקי - פיתרון מצוין לגיוס עובדים איכותיים - 0404
ייעוץ עסקי – פיתרון מצוין לגיוס עובדים איכותיים FREEPIK תהליך ייעוץ עסקי יכול לשמש פיתרון מצוין לגיוס עובדים ולשילובם המוצלח בעסק.

ייעוץ עסקי – פיתרון מצוין לגיוס עובדים איכותיים

בעלי עסקים נדרשים לא אחת לגייס עובדים – אנשי מכירות, מנהלות משרד, אנשי תפעול ואחרים. איך עושים זאת? בהרבה דרכים. אחת מהן היא באמצעות ייעוץ עסקי שנותן מענה גם לתהליך של קליטה מוצלחת של העובד בארגון.

צריך לגייס עובדים ומהר !

כבעלי עסקים אתם בוודאי יודעים שלעיתים מתעורר הצורך לגייס עובדים באופן מיידי, למשל כשעובד הודיע שהוא עוזב לחברה אחרת, או במקרה שעובד לא נותן תפוקה מספיקה ויש להחליפו.

לאחרונה נתקלתי בבעל עסק שהוא איש המכירות העיקרי בעסק שלו. לאורך שנים הוא מגייס לקוחות ועושה זאת בהצלחה. בעקבות מחלה קשה שפקדה אותו לפני מספר חודשים הוא מבקש לשנות את ההתנהלות ולהטיל את משימת גיוס הלקוחות וביצוע תהליכי המכירה בחברה על איש מכירות ייעודי שיש לגייס.

בין אם הסיבה כזו או אחרת, כאשר מתעורר הצורך בגיוס כוח אדם יש מספר דרכים העומדות בפני בעל העסק.

אפשרות אחת היא לפנות לחברות השמה ולבקש מהן שישלחו אליו מועמדים מתאימים. אפשרות נוספת היא לפרסם מודעת דרושים באתרים השונים כגון אולג'ובס, לקבל קורות חיים ולבצע סינון, ואפשרות נוספת היא לפרסם פוסט ברשתות החברתיות.

מניסיוני, לבעלי העסקים ובמיוחד בעסקים הקטנים, אין מספיק ידע או ניסיון על מנת לבצע גיוס עובדים מקצועי.

קחו למשל בעל חברת תכשיטים. הוא מבין מן הסתם ביהלומים ובתכשיטים, יודע לרכוש ולמכור ולהשיג רווחים נאים, אבל גיוס עובדים? את זה הוא מעולם לא למד.

FREEPIK
חשוב לנהל תהליך מסודר במסגרת של ייעוץ עסקי הכולל פרסום מודעות, מיון קורות חיים וראיונות פרונטאליים.

ייעוץ עסקי – לגייס עובדים באופן מסודר

ייעוץ עסקי בדגש על המשאב האנושי יכול להיות פיתרון מצוין לגיוס כוח אדם איכותי.

הלכה למעשה, תהליך נכון של גיוס עובדים מתחיל בהגדרת תפקיד נכונה, בהבנה מה נדרש מהעובד לבצע ומה תהיה תפוקתו, איך יתנהל ולמי יהיה כפוף.

חשוב מאוד להבין ולהגדיר את הנ"ל הרבה לפני שמתחיל תהליך הגיוס. שכן, אם לא ברור עד הסוף מה נדרש מהעובד ואיך העובד החדש ישתלב בארגון, לא ניתן יהיה לאתר את העובד המתאים באופן מיטבי.

ולאחר שהגדרנו ובררנו את הנדרש, יש לפרסם מודעת דרושים מתאימה. מה יהיה כתוב בה? זו שאלה מצוינת!

יש חשיבות מכרעת לנוסח מודעת הדרושים. חשוב לזכור שמחפשי העבודה רואים הרבה מאוד מודעות. אם המודעה לא מנוסחת באופן אטרקטיבי מספיק, כלומר באופן שמושך להם את העין, הם ימשיכו הלאה ולא ישימו לב.

בתהליך מסודר של ייעוץ עסקי ניתן להבין את ה- DNA של החברה, את הייחוד שבה, את מה שיכול לקבל העובד העתידי לכשיגיע, ואת זה חשוב מאוד להציג במודעה. מסתבר שמעבר לגובה השכר (שהוא מובן מאליו) לעובדים כיום חשובה מאוד גם סביבת העבודה, האנשים, האנרגיות, הדינאמיקה ביניהם, העניין בעבודה ועוד.

לכן המודעה אמורה "למכור" את החברה, את העסק שמעוניין למצוא עובדים כמקום שכיף לעבוד בו, שהעובד ירצה להגיע אליו, לפחות לראיון עבודה ראשוני.

בהמשך לכך, מודעה המושכת את העין ומפורסמת באתרים רלוונטיים תמשוך קורות חיים מגוונות ולעיתים גם בכמות גדולה. במקרה זה נדרש סינון קפדני של קורות החיים ושימת דגש על מספר מועמדים שכדאי לקיים איתם ראיון טלפוני.

במהלך הראיון, ובהנחה שהגורם המבצע אותו מנוסה מספיק, ניתן לקבל את הרושם האם המועמד הפוטנציאלי מתאים או מעניין מספיק על מנת לזמן אותו לראיון פרונטאלי. 

בדרך כלל, כאשר מזמנים מספר מועמדים לראיונות פרונטאליים, יכולים להיות כמה מועמדים מתאימים שהפערים ביניהם קטנים. הם יכולים להיות בעלי ניסיון דומה או בעלי השכלה דומה, אך דווקא השינויים הקטנים, הפערים שבין מועמדים כאלה ואחרים – יכולים לעשות את ההבדל.

מעבר לתהליך הייעוץ העסקי, להגדרות ולתכנון, חשוב לראות את האינטראקציה שבין בעל העסק או המנהל הישיר ובין העובד שזה עתה עובר ראיון עבודה. מאחר ויש מועמדים שונים יכולה להיות רמת חיבור שונה בין בעל העסק ובין המועמדים.

אם המתבונן מנוסה מספיק הוא יוכל לראות את הפערים וגם לקבל את תגובתו של בעל העסק – מי מהם מתאים יותר ועם מי מהם הוא יוכל או ירצה לעבוד באופן מיטבי.

ייעוץ עסקי למימוש הפוטנציאל

מניסיוני, לא מספיק לגייס עובד טוב או עובד מתאים בעל פוטנציאל גבוה. חשוב מאוד מכאן ואילך לנהל את העובד ולהתנהל מולו כך שהפוטנציאל של העובד ימומש.

בעלי עסקים טועים לא פעם בניהול של עובדים. יש כאלה שנוטים לקיצוניות אחת ולפיה תוך זמן קצר הם הופכים להיות החברים של העובדים שלהם. הם מספרים להם דברים אישיים, יוצאים איתם להפסקות קפה או סיגריה ארוכות ותכופות, ומתנהלים מולם כאילו היו חברים קרובים או בני משפחה.

יש כאלה שפועלים בדיוק להיפך. הם רודים בעובדים שלהם ומתנהלים מולם בקשיחות או אפילו בגסות.

אלה וגם אלה טועים. תפקידו של העובד לייצר את התפוקה שהוגדרה לו, לסייע באופן משמעותי לעסק, לקבוצה שאליה הוא הצטרף על מנת שהיא תגיע להישגים בעולם תחרותי ודורשני.

את העובד צריך לנהל באופן מקצועי, ובתהליך של ייעוץ עסקי יכול וצריך בעל העסק לקבל את הכלים המתאימים על מנת לנהל את העובד באופן מיטבי.

בתהליך ייעוץ עסקי ממוקד ונכון יוסבר לבעל העסק, שחשוב לפחות בתקופה הראשונה לעבודה לברר עם העובד מה שלומו. איך הוא מרגיש במקום החדש והאם הוא מקבל את מה שהוא צריך?

לעיתים משמש הגורם המייעץ כגשר, כמתווך בין העובד שזה עתה הצטרף לעסק או לארגון לבין בעל העסק. בתהליך מדויק ונכון יועץ עסקי מבצע התאמות, דיוקים ואת הנדרש על מנת שבעל העסק ייתן לעובד את מה שהוא צריך על מנת להצליח, ולעובד את הדרוש שיפור מצידו.

ייעוץ עסקי לגיוס עובדים משתלם הרבה יותר

תהליכי גיוס עובדים שלא מתנהלים כמו שצריך ושהתוצאה שלהם היא כישלון, יכולים לעלות הרבה מאוד כסף לארגון.

קחו למשל איש מכירות ממוצע. עלות שכרו הכוללת רכב ועלות מעביד יכולה להגיע גם ל- 10,000 ש"ח בחודש. לאחר מספר חודשים מבין בעל העסק או העובד שזה לא זה והם צריכים להיפרד, מה שעלול לעלות לבעל העסק עשרות אלפי שקלים.

כפי שניתן להבין, תהליך ייעוץ עסקי יכול להעלות הרבה פחות ולהביא תמורה גדולה מאוד.

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: [email protected]