המדריך הטעים לפתיחת עסק קולינרי - 0404
המדריך הטעים לפתיחת עסק קולינרי

המדריך הטעים לפתיחת עסק קולינרי

עבדת במשך שנים במסעדות של אנשים אחרים כמלצר, ברמן או טבח וחלמת על הרגע שבו תפתח את החזון הקולינרי האישי שלך שישביע בהצלחה את תאבונם של הסועדים עד לרגע המכונן שבו החלטת שאתה מקדיש את הזמן לממש את עצמך ופותח עסק קולינרי. ברכותינו, מדובר בצעד אמיץ למדיי הגובל בסיכון אך גם עשוי להשתלם לך בעתיד. הקמת מסעדה היא אינה עניין של מה בכך. המדריך הבא ינסה להעשיר אתכם במידע שבסופו תצאו עם טעם טוב.

הקמת מסעדה

בוודאי כבר שמעת על נתונים סטטיסטיים הטוענים כי אחוזים ניכרים מהמסעדות ומבתי הקפה המוקמים לא ישרדו את השנה השנייה לעסק. חשוב שלא תיתן לנתונים הללו להוריד את התלהבותך ונחישותך, אלא תיערך לכך בהתאם. הקמת מסעדה דורשת פיתוח תכנית עסקית רצינית, השגת הון עצמי התחלתי לצורך מימון, משקיעים, תכנון תפריט המסעדה, בחירה במיקום נכון ואסטרטגי, בחירה בספקים, רכישת ציוד טכנולוגי מותאם ועוד. בנוסף, עליך לשקול שיקולי האצלת סמכויות.

בחירה באנשי צוות

מלבד הבחירות החשובות הללו, פתיחת מסעדה דורשת גם בחירה בעובדים והכשרתם לתפקיד. בחירה מסוג זה אינה תמיד פשוטה, בייחוד אם עליך להכשיר עובדים מאפס. השאיפה היא לבחור בעובדים נאמנים, עם ראש על הכתפיים, אדיבים ובעלי יכולות התגמשות, יכולת לקבל מרות ועוד. שימו לב, לעיתים הבחירה בהכשרת עובדים מאפס היא קשה אך עלולה להשתלם לכם בעתיד. לעיתים עובדים בעלי רקע במסעדה אחת, יתקשו לשנות את הרגלי העבודה ממקום העבודה האחר. כאשר אתם מכשירים עובדים שמעולם לא עבדו בענף המסעדות בעבר, אתם נאלצים לעבוד יותר אך מבטיחים לכם עובדים שדוגלים בערכים שהנחלתם להם.

אם מומחיותך היא עבודות שף ואתה מעוניין לנהל בהצלחה את המטבח ואת הטבחים הנלווים, סביר להניח כי לא תוכל להשתלט גם על ניהול נותני השירות על בסיס יומיומי שוטף. לכן, תיאלץ לבחור באחראי משמרת או בסגן מנהל שיתרום את חלקו להצלחת העבודה במסעדה. אם אתה מוכשר מאוד בניהול, אך לא מוכשר דיו בתחום הקולינרי, תיאלץ לבחור בשף שינהל את ענייני המטבח עבורך.

אסטרטגיות שיווקיות

גם כאשר המסעדה תוכננה עד לדקויות הקטנות בהצלחה מרובה, היא עשויה שלא לעלות על גלי ההצלחה בשל אסטרטגיות שיווק לא נכונות. הבחירות השיווקיות מתחילות כבר בבחירת מיקום המסעדה כך שיהיה נגיש וקל להגעה, ועד לפעילות שיווקית ברשתות החברתיות, לפרסומות בעיתונים ואפילו בתשדירי הרדיו.

יעוץ למסעדות

מנהלי מסעדות רבים פונים לקבלת ייעוץ מסיבות רבות ומגוונות. לעיתים קרובות, הם פונים לשירותי ייעוץ למסעדות כאשר המסעדה במקום ליצור רווחים, החלה ליצור הפסדים. זו הזדמנות נהדרת לעצור הכול ולבדוק כיצד ניתן לפתור את התסבוכת אליה נקלעה המסעדה ולייעל את שיטות העבודה. שימו לב, ההמלצה היא לגשת לייעוץ גם בתהליכי ההקמה כדי לקבל את מיטב הכלים והמיומנויות העסקיות כדי להצליח להקים ולנהל עסק קולינרי ייחודי מצליח ומשגשג. בנוסף, תוכלו לגשת לייעוץ כאשר אתם מעוניינים להגדיל את ההכנסות העסקיות, ללמוד כיצד לנהל נכון את צוות העובדים ולהעשיר את חווית האירוח של הסועדים.

פורטי ומרקין – יועצים למסעדות שילוו אתכם להצלחה המתוקה

חברת פורטי ומרקין משלבת בהצלחה כבר מעלה ל-12 שנים בין עולם התוכן של הקואצ'ינג (אימון) אישי-ארגוני לבין עולם התוכן של פיתוח ושיווק עסקי. יועצים למסעדות של פורטי ומרקין יוצרים שותפות מוצלחת המתבססת על ניסיון עשיר בענף המסעדות ותשוקה עצומה לתחום. הם מספקים ייעוץ קולינרי המתמקד בכל לקוח באופן בלעדי על ידי למידת העסק והתאמת הייעוץ בכל אחד מתחומי העסק באופן ייחודי וייעודי. תכנית העבודה שלהם מתבססת על שיטת ה- T4 שבה הם מתמקדים בפיתוח תרבות ארגונית, הכשרת עובדים למקצועיות ומצוינות, ניהול והאצלת סמכויות אפקטיביות ופיתוח שיווקי מוצלח.