כשהלוגיסטיקה היא מעל לכל - 0404
כשהלוגיסטיקה היא מעל לכל

כשהלוגיסטיקה היא מעל לכל

כל חברה – גדולה וקטנה – צריכה לדעת מה קורה בתוך המחסן הפרטי שלה. הזמנות יוצאות ונכנסות בכל עת, מוצרים יוצאים מהמלאי ומנהלי המחסנים צריכים לעקוב אחר כל פריט שנכנס למלאי, יוצא מהמלאי או מוצר פג תוקף. כל חברה המנהלת מחסן זקוקה מדי פעם לשירותי ניהול לוגיסטי שיעשו סדר בדברים. בזכות ניהול נכון יכולה החברה להגיע ליעדים שהציב לעצמה ואף הרבה מעבר לכך.

דרכה של לוגיסטיקה

לוגיסטיקה היא בהגדרתה ניהול נכון של זרימת משאבים שונים ליעדם, כדי להבטיח שליחת הזמנות וקבלות הזמנות חדשות על ידי לקוחות. הלוגיסטיקה היא למעשה תפעול של גורמים שונים שנועדו להוביל את החברה אל המטרה הרצויה. כך, לוגיסטיקה נכונה כוללת טיפול במשאבים כמו אמצעי התחבורה שבהם מובילים את המוצרים והפריטים, דרכי האחסון של המלאי, ניהול מלאי עצמו, היבטי אבטחה הקשורים במלאי והחומרים שבהם אורזים את הפריטים.

הייעוץ הנכון בזמן הנכון

מרכז לוגיסטי מקצועי מציע שירותי ייעוץ למגוון רחב של חברות. במסגרת הייעוץ יכולים המנהלים והעובדים הבכירים בחברה לקבל ידע וכלים מעשיים בנושאים שונים:

דרכי השמירה על המוצרים – אופן השמירה על המוצרים משתנה בין סוג המוצר למשנהו (מוצרי מזון, מוצרי החתלה, מתכות ועוד). החברה המקצועית מתאימה את שיטת השמירה לסוגי המוצרים שהחברה מספקת.

הקטנת עלויות – יעוץ לוגיסטי מלווה את מנהלי החברה לאורך כל התהליך ומנחה אותם כיצד לנהל את המלאי כך שניתן יהיה להקטין בהוצאות הכספיות כדוגמת הוצאות על משאבים או עלויות עבור דרכי הפצה או אחסון של מוצרים.

ללמוד לעבוד באופן יעיל – הצוות המקצועי מעניק לחברה כלים מעשיים ומלמד אותה כיצד לייעל את שיטות העבודה שלה לטובת הגדלת הרווחים.

מנהלים מחסן לוגיסטי

מחסן לוגיסטי הוא המחסן שכולל את מוצרי החברה. כאשר מנהלים את המחסן בחברה, יש צורך להתחשב בפרמטרים רבים. ראשית, חשוב לארגן את המחסן בהתאם למבנה הארגוני של החברה – כיצד למקם את המוצרים על המדפים? אילו מוצרים מבוקשים יותר ואילו פחות? שנית, כדאי לנצל את הטכנולוגיה המשוכללת הקיימת היום כדי לנהל את המחסן באופן אפקטיבי. היום ניתן למצוא מגוון רחב של תוכנות לניהול מלאי, אשר באמצעותן ניתן לעדכן אוטומטית את הפריטים היוצאים או הנכנסים אל המלאי.

ניהול מחסן דרך צד שלישי

בימינו קיימת אפשרות לנהל את המחסן בשיטת 3PL Third-Party Logistics). כלומר, ניהול באמצעות חברה העוסקת בתחום הלוגיסטיקה. לשיטת ניהול זו יתרונות רבים: היא מאפשרת לחסוך בזמן ובמשאבים תוך הסתמכות על מיקור חוץ, הצוות של החברה יכול להתמקד בענייני עבודה דחופים יותר העומדים על הפרק וניתן גם לשנות את התנאים בחוזה עם חברת צד ג'.

אם אתם מחפשים שירותי יעוץ לוגיסטי לחברה החדשה שהקמתם, חברת A.G.S תכנון וייעוץ לוגיסטי נמצאת כאן כדי לעזור לכם, להדריך אתכם בנושאים כמו ניהול מלאי וללוות אתכם בתהליך הארוך והמורכב של ניהול מחסנים למלאי.

הכתבה נכתבה והופקה בחסות חברת אקטיבנט – בניית אתרים בעיצוב אישי