7 סיבות להשקיע בפרופיל אינסטגרם - 0404
7 סיבות להשקיע בפרופיל אינסטגרם צילום FREEPIK

7 סיבות להשקיע בפרופיל אינסטגרם

כשחברת פייסבוק קנתה את אינסטגרם באפריל 2012 תמורת מיליארד דולר והפכה את 13 העובדים שלה למולטי-מיליונרים, אינסטגרם כבר הייתה רשת פופולארית למדי עם 25 מיליון משתמשים, אבל רחוקה מאוד ממה שהיא היום.

ואם נודה על האמת, פייסבוק בהחלט ידעה מה היא עושה!  אינסטגרם היא אומנם רשת רזה יותר ומורכבת בעיקר מתמונות או סרטונים קצרים, אבל אולי דווקא בכך נעוצה ההצלחה ההמונית שלה והחדירה לכל שכבות האוכלוסייה. זאת בניגוד לרשתות כמו טיק-טוק וסנאפצ'ט שעדיין פונות בעיקר לדור ה-Z וחלק מדור ה-Y.

אין היום כמעט מהדורת חדשות שבה לא מזכירים פוסט כזה או אחר שעשה רעש והכה גלים, מה שרק מדגיש אפילו יותר עד כמה היא הפכה לחלק אינטגרלי מהחיים של כולנו. שלא לדבר על תוכניות ואתרי הרכילות שבהן היא מהווה חלק אינטגרלי מכל כותרת עסיסית.

זוהי רק אחת הסיבות שבגללה עסקים ונותני שירותים לא יכולים לוותר על פרופיל אינסטגרם. החדשות הטובות הן שאם כבר יש לכם עמוד פייסבוק פופולארי, אתם יכולים למנף גם אותו ולקבל מספר בונוסים נוספים.

אז למה עוד שווה לכם להשקיע באינסטגרם?

1.כי באינסטגרם באמת רואים אתכם!

עמודים בפייסבוק לא באמת זוכים לחשיפה מקסימלית, לפחות אם הם לא משלמים על קידום ממומן. לעומת זאת, בכל מה שקשור באינסטגרם, חברת פייסבוק מאוד רוצה לעודד עסקים נוספים להשתלב בה. מהסיבה הזו אתם ממש לא חייבים לפרסום באופן ממומן כדי לקבל חשיפה (למרות שכפי שתראו בהמשך, זה בהחלט עוזר!).

במילים אחרות, באינסטגרם הגבולות הרבה יותר מטושטשים, וזה יכול לעבוד דווקא לטובתכם.

2.כי תמונה אחת שווה אלף מילים

לכתוב טקסטים שיווקיים על גבי טקסטים שיווקיים יכולה להיות משימה מייגעת. באינסטגרם לעומת זאת התמונות (וגם הסרטונים) הן אלו שמדברות בעד עצמן. אם יש לכם קצת חוש צילום ויכולת ליצור קומפוזיציות מעניינות, גם עוד יום רגיל במשרד יכול להפוך למעניין.

3.כי באינסטגרם יש סיכוי שבאמת יסתכלו בפרופיל שלכם!

מבחינות רבות, כמו ברשתות דוגמת טוויטר, באינסטגרם מקובל לעקוב אחרי פידים של משתמשים ולא לראות רק עדכונים מהפיד הכללי. זאת מכיוון שתדירות העדכונים בדרך כלל גבוהה יותר והגישה לפרופילים יותר בולטת. מבחינת עסקים מדובר ביתרון עצום בכל הקשור לחשיפה ומיתוג.

4.כי אתם יכולים לשחק בצורות מקוריות עם הגריד במסך הפרופיל

בהמשך לסעיף הקודם, יש המון טכניקות להפוך את מסך הפרופיל שלכם למיוחד. לדוגמה, אפשר ליצור אפקטים של צבעים תואמים, להציג קולקציה מעניינת של מוצרים נבחרים או לחלק תמונה גדולה לכמה תמונות קטנות. זה הרבה יותר קל מכפי שזה נשמע ויש לא מעט ספקי שירות ותוכנות שיישדרגו לכם את הפיד באינסטגרם בשניה וחצי.

5.כי אתם יכולים לפתוח חנות בשניות

אם יש לכם כבר קטלוג מוצרים מפייסבוק או מקורות אחרים כמו למשל חנות ווקומרס של וורדפרס או חנות Shopify אתם יכולים להפוך אותו גם לחנות אינסטגרם . מרגע שהגדרתם את קטלוג המוצרים, אתם יכולים לתייג אותם בכל תמונה אותה אתם רוצים ולהעביר את הגולש בחזרה לאתר המכירה. (במדינות מסוימות אפשר אפילו לבצע את כל המכירה דרך אינסטגרם).

6.כי לפרופיל עסקי יש יתרונות ספציפיים נוספים

ברגע שאתם הופכים את הפרופיל שלכם לפרופיל עסקי, אתם מקבלים אוטומטית כמה יתרונות נוספים שפרופיל רגיל לא מקבל:

  • דף ביו מורחב עם כתובת העסק, טלפון ודואר אלקטרוני ליצירת קשר
  • אפשר לראות נתונים מדויקים על החשיפה האורגנית של פוסטים וסטוריס

יתרון ספציפי ששווה להזכיר בנפרד הוא היכולת של פרופילים גדולים עם מעל 10,000 עוקבים ליצור קישורים חיצונים בפוסטים. מי שמכיר קצת את המגבלות של אינסטגרם, יודע שהעובדה שבדרך כלל אפשר להוציא רק קישור בודד אחד מעמוד הביו יכולה להיות סופר מעצבנת. הנה מאמר מעולה הסוקר את היתרונות והחסרונות בפרופיל אינסטגרם עסקי – קראו והחליטו בעצמכם.

7.כי קל יותר ליצור מסעות פרסום מאוחדים

אם יש לכם מסע פרסום בפייסבוק, אתם יכולים לבחור גם מיקומים באינסטגרם (למעשה זוהי ברירת המחדל). מלבד זאת אתם יכולים ליהנות גם מאפשרויות פרסום ייחודיות של אינסטגרם כמו למשל סטוריס ממומנים או מודעות במסך הסיור (זכוכית המגדלת).

כל זאת דרך ממשק פשוט מאוד שמיועד גם לעסקים קטנים ובינוניים ולא בהכרח לסוכנויות פרסום גדולות.

לסיכום

אם עד היום השקעתם את רוב מאמצי השיווק החברתי שלכם בעיקר בפייסבוק, הגיע הזמן שתשקיעו גם באינסטגרם. המחשבה שרק עסקים מסוימים יכולים ליהנות מהיתרונות של הפלטפורמה היא פשוט לא נכונה כל עוד יש לכם ראש מספיק יצירתי.

 

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: [email protected]