מדבקות למחשב - 0404
מדבקות למחשב צילום:freepik

מדבקות למחשב

היסטוריית הכיסויים לטלפונים סלולריים

בראשית דרכו, הטלפון הסלולרי היה גדול, מגושם, ובנוי לתלפיות. שום כיסוי לא היה הופך את גוש הפלסטיק והגומי הקשיחים לאסתטי, והם לא נדרשו להגנה נוספת מזו שסופקה להם בבנייתם. המצב החל להשתנות בשנות התשעים של המאה הקודמת. אז, הטלפונים הסלולריים הפכו קטנים יותר, במטרה שהם יכנסו לכיס המכנסיים. הסייד קיק של נוקיה, בשנות ה-,2000 הוסיף יכולות שימוש בסוג של מיני מקלדת נשלפת והתאים לגודל כף היד.  הכיסויים הראשונים לטלפונים הסלולריים החלו לצאת לשוק אבל מטרתם הייתה שינוי צבע הכיסוי בלבד.  המהפכה האמיתית בשוק הסלולריים הגיעה עם יציאתו לשוק של האיפון הראשון ב-2007. טלפון נייד עם מסך גדול יותר ויכולות טובות יותר ששימש גם את הרשתות החברתיות שהחלו לפרוח בשנים אלו. אז גם החלה פריחתם של הכיסויים. בגלל מסך הזכוכית המוגדל, המחיר היקר מאד שהיה לאייפונים כאשר רק יצאו לשוק, כיסוי שמצד אחד תרם לאסתטיקה של האייפון ומצד שני דאג גם להגנה על המכשיר היקר הפכו להכרח המציאות.

כמו שהטכנולוגיה של הטלפונים החכמים השתפרה כל הזמן, גם הטכנולוגיה שעמדה מאחורי כיסויי הטלפונים הללו עברה לא מעט מהפכות טכנולוגיות, והכיסויים התקדמו והשתנו כל הזמן. הכיסויים הראשונים שנועדו להגן על ההשקעה הרבה באייפון היו ברובם בצבע אחיד שחור. ככל שעבר הזמן, הכיסויים השתנו, וכך גם החומרים מהם עשוי הטלפון עצמו. הזכוכית עברה חיזוקים להפוך אותה לעמידה יותר בפני מכות ושבירה ומפני שריטות מחד ואילו הכיסויים הפכו מגוונים יותר ושימשו לא רק להגנה אלא גם כהצהרה אופנתית עם מבחר רב של דגמים וצבעים, נוצצים או לא.

היום המצב הוא שכיסוי לאייפון או לכל סמארטפון אחר הוא כמעט בגדר חובה – מחירי הטלפוניים החכמים מוסיפים להיות גבוהים, ולמרות הקשחת עמידות החומרים מהם הטלפונים עשויים, הם עדיין מאד עדינים, במיוחד בהתחשב בכך שכיום חלק ניכר מחיינו מנוהל על ידי המכשירים הללו. היום יותר מתמיד החיבור הפיסי והרגשי לטלפון הסלולרי הוא משמעותי: עדכונים וחדשות, קניות, שירותים הכרחיים כמו קבלת תוצאות בדיקות נעשים באמצעות הסמארטפונים. כיסויים לטלפונים חכמים כבר אינם נחלתם הבלעדית של האייפונים אלא עברו לשרת דגמים וחברות אחרות – אנדרואיד מעל סמסונג ול-LG, שיומי ואווי.

כיסוי "מתחלף" לטלפונים חכמים

כיסויים לסמרטפונים אינם בהכרח דבר סטטי. קחו למשל את העמותה ההיסטורית בקונטיקט (CHS – Connecticut Historical Society) הכוללת מוזיאון, ספרייה, בלוג ומרכז מחקרי. הם אוספים כל דבר שקשור להיסטוריה המקומית שם: כתבי עת וספרים, חפצים ופריטים גראפיים שונים. בין היתר הם אוספים גם דוגמאות של עיצובי בד ומציעים כיסויים לאייפון הכוללים דוגמאות מדגמי הבדים המודפסים המהווים חלק מהקולקציה במוזיאון. הדוגמאות מגיעות כאפשרות הכנסה ושליפה לכיסוי – ניתן בכל פעם שרוצים להחליף דוגמה אחת באחרת.

עם השנים כיסויים לבשו ופשטו צורה – מכיסוי סיליקון "ג'ל" שהגנו רק על החלק האחורי של הטלפון החכם ועד לכיסוי נסגר, ארנק, וחומרים כפולי-קרבון שנותנים הגנה מושלמת. הכיסויים עצמם חלקים ומהווים  את הבסיס המושלם להדבקת מדבקות לאייפון להשלמת המראה האופנתי.

האופנה לא נעצרה בכיסויים. לצד תעשיית הכיסויים גם צמחה תעשייה נוספת של קמעות ושרשראות שמתחברים לטלפון באמצעות תפס הנכנס לאחת מיציאות הטלפון. שרשראות אלו מאפשרות ללבוש את הטלפון כמו שרשרת על הצוואר, לקשט אותו בדמויות אהובות, או לספק פונקציונאליות נוספות דוגמת מנקה מסך או פנס. כיוון שכל הקמעות הללו חיצוניים לטלפון עצמו, אפשרות התחלופה בינם היא רבה.

מדבקות לאייפון

מדבקות לאייפון מספקות למעשה את אותו הצורך כמו באלמנטים מתחלפים בכיסוי, קמעות או בכיסויים זולים שניתן להחליף בינם בקלות. מצד אחד הם מאפשרים לבעל הטלפון לתת לעצמו חופש ביטוי אופנתי במחיר סביר. לא נרצה להחליף אייפון בכל פעם שנרצה לתת ביטוי לרחש לב שונה, המחיר הוא יקר מדי וכן הטרחה להעביר את כל החיים מטלפון לטלפון בכל מעבר. שינוי קטן במחיר קטן יכול לתת לוק-אנד-פיל שונים לגמרי למכשיר איתו ומולו אנחנו מבלים כל כך הרבה שעות בכל יום ויום. מדבקות לטלפון מאפשרות לנו להשיג בדיוק את היעד הזה: שינוי גדול במחיר קטן.

בגלל שמדבקות לסלולר עשויות ויניל, אין חשש כי לאחר הסרת המדבקה יישארו שאריות או קרעים מהמדבקה הישנה. גם לא יישארו כתמים מכוערים של דבק שלא ירד יחד עם המדבקה. כשרוצים להחליף מדבקה אפשר פשוט להסיר את המדבקה הקיימת, ומייד להדביק מדבקה לסלולר חדשה במקומה. מדבקות לאייפון נדבקות היטב לכל משטח חלק ועושות זאת באופן מושלם.

שינוי מדבקה למחשב הוא מחיר מאד קטן לשלם על שינוי השפה החזותית, המסר האופנתי שמועבר גם על ידי השינוי עצמו וגם על ידי המדבקה החדשה נבחרה להחליף את זו הישנה.

מדבקות לסלולרי – הצהרת אופנה בסיסית

ישנם פריטים שנכנסו לחיינו ולמרות שהם לכאורה בבחינת טרנד אופנתי בלבד הם מעניקים משמעות נוספת, פרקטית. מדבקות לסלולרי הם בדיוק מוצרים שכאלו. אפילו בסרטים ובתוכניות טלוויזיה, חילופים לא מכוונים של סמרטפונים הפכו להיות כלי עלילתי נפוץ למדי, קיים אפילו סרט בשם Phone Swap משנת 2012 שמתבסס כולו על חילוף לא מכוון שכזה. אם בעבר רצו להחליף תפקידים בין דמויות הלכו לכיוון של  העל טבעי – כוכבים נופלים, בקשה בו זמנית, ודוו, טקסי ויקה,  ואפילו הטלת מים משותפת לתוך מזרקה מכושפת. בשנת 2012 כבר לא היה צורך בכל אלו. החילופים התבצעו בדרך שגרתית הרבה יותר – מנהל שחצן וקשוח מחליף תפקידים עם מעצבת גראפית עם לב חם פשוט על ידי חילוף לא מכוון של הטלפונים בינם. הם אינם מחליפים גוף – כבר אין בכך צורך. במציאות הנשכנית של היום החלפת הסמארטפון משולה לחלוטין להחלפת זהות מושלמת. כל אחד מגיע ליעד אחר – כי זה מה שהיה כתוב על הכרטיסים הדיגיטליים בטלפון "שלו", המשימה של שניהם משתנה, כולל כל חומרי העזר המקצועיים הנמצאים בהישג יד, האנשים איתם הם בקשר – אפילו המוזיקה שהם אוהבים.

הצהרת האופנה בה מודבקות מדבקות לסלולר – כאלו שהן ייחודיות לאדם שהדביק אותן – אינה רק הצהרה אופנתית אלא הכרח המציאות בה חילופי טלפונים משמעו חילוף של חיים וזהות מושלמים.

המאמר נכתב בשיתוף UniCow האתר המוביל בישראל למדבקות למחשב

 

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: [email protected]