לרדוף אחרי הרוח- הסרת תוצאות לא מחמיאות מגוגל - 0404
לרדוף אחרי הרוח- הסרת תוצאות לא מחמיאות מגוגל FREEPIK

לרדוף אחרי הרוח- הסרת תוצאות לא מחמיאות מגוגל

כיצד ניתן להתמודד עם אזכור לא מחמיא של שם חברה, מוצר או אדם פרטי המופיע בתוצאות החיפוש של גוגל? תתפלאו, אבל האחרונים שיירתמו לסייע יהיו נציגי ענקית החיפוש. בואו לראות מה יש למומחים לומר בעניין

עורך דין מוכר מאזור המרכז, נקרא לו רוני (שם בדוי) חיפש את שמו באנגלית בגוגל וחשכו עיניו- תוצאות החיפוש הציגו שלל כזבים שהופצו והשחירו את שמו. מפיץ הידיעות היה נתבע שפעל בכל דרך אפשרית להכפיש את שמו באינטרנט בצורה אובססיבית, וכמובן לא מבוססת. מטרת הפרסומים הייתה לגרום לרוני להתפטר מהייצוג או להפסיק את ההליך נגדם. העובדה שאותו מפיץ שקרים חוייב ע"י בית המשפט להסיר את הידיעות הכוזבות שפרסם לא ממש עזרה, ולמעשה עם הזמן ההתקפות אף גברו.

"שמעתי שיש חברה שמתמקצעת בטיפול במקרים כאלה- ושאחד השרותים שהיא מציעה הנו דחיקת אזכורים שליליים מגוגל. פניתי לחברה, וארבעה חודשים מאוחר יותר תוצאות החיפוש כאילו עוצבו מחדש בהזמנה. זה היה לא פחות ממדהים לראות את השינוי."

אלעד כהן, מחברת "אינפורמטיקס" שאליה פנה רוני מספר:

"רוני פנה אליי עם בעיה שהטרידה אותו בשל החשש לפגיעה בשמו הטוב ובמוניטין שצבר. כאשר חיפשו את שמו או את שם המשרד שלו בגוגל באנגלית הופיעה כמות אדירה של אזכורים שליליים בכמה אתרים קיקיוניים ממקומות שונים בעולם. בבדיקה ראשונית שערכנו היה ברור שמדובר באותו המקור, ושמדובר ברשת אתרים שמאחוריה גורם אחד. התוצאות נעו מהמקום השני בגוגל ועד למקום ה- 15. הוא היה מאוד נחוש להעלים את התוצאות מדף התוצאות הראשון.

מרגע שנכנסנו לפעולה, ועד שהתחלנו לראות שינויי דירוג בתוצאות הראשוניות (הגם שחלקיות) עבר בערך חודש. המשימה הושלמה כארבעה חודשים מיום תחילת העבודה עם דחיקת כל התוצאות שסימנו כראויות להרחקה מדפי התוצאות הראשון והשני.

אנו מקבלים פניות רבות של אנשי עסקים אובדי עצות. לקוחות כמו רוני מבטאים יאוש, תסכול רב וחוסר אונים משום שברגע שהנזק נעשה הם נתקלים בקירות אטומים בניסיון להסיר את האזכורים. גוגל מראש מודיעים שאינם מתערבים בדירוג או הסרה של  תוצאות חיפוש ומפנים את הלקוחות למנהלי האתרים שבהם מופיעים האיזכורים השליליים.

כשמנסים לפנות לאותם אתרי אינטרנט זה כמו לרדוף אחרי הרוח- פעמים רבות מדובר במאגר אתרים מתחדש המפרסם את אותם אזכורים שליליים. מדובר בכתבות תגובה לכתבת המקור, וכך נוצר מעגל שהולך ומתרחב בהתייחסותו אל מושא הכתבה. מנהלי האתרים, מצידם,  אינם מעוניינים להסיר את התוצאות, שהרי אלה מנפקות תנועה אורגנית המובילה לאתר.

הפתרון ש"אינפורמטיקס" מציעה הינו דחיקת האזכורים השליליים אל מקומות לא רלבנטיים בתוצאות החיפוש של גוגל, ע"י קידום תוצאות חיוביות במנוע החיפוש מטעם החברה. התוצר הסופי של פעילות זו הנו דחיקה הדרגתית של התוצאות הלא רצויות למקומות נמוכים ולא רלבנטיים בגוגל"

 https://www.youtube.com/watch?v=gnVgNBPq9Qk .

מהם סוגי הפניות המתקבלות אצלכם?

אלעד: במותג החברה שפונה לשוק הכלל עולמי (www.brand-guards.com ) מתקבלות פניות אותן ניתן לחלק לשני סוגים:

  • אנשים פרטיים – שכאשר מקלידים את שמם בתוספת שם המשפחה מופיעים אזכורים שליליים. הרבה פעמים זהו תוצר של אזכור הליך משפטי כלשהו ופעמים רבות אחרות זוהי תוצאה של סכסוך בין-אישי שהביא לפעולת הכפשה במזיד.
  • גופים מסחריים – שכאשר מצויין שם החברה או אחד משמות המוצרים של החברה מופיעים אזכורים שליליים הפוגעים במאמצי השיווק והמכירות. בארה"ב הרבה מאוד חברות שיפוצים, הובלות, עורכי דין ורופאים פונים אלינו בבקשה לסיוע וניקוי אזכורים שליליים

בארץ

  • אנשים פרטיים – עיקר הפניות המתקבלות הן להסרת אזכורים שליליים הנושאים שמות אנשים פרטיים (בד"כ אנשי עסקים). על פי רוב מדובר בתוצאות של איזשהו משפט מן העבר ש"רודף" אותם בתוצאות החיפוש של גוגל גם כיום. גם טיפול במקרי שיימינג או בקשה לדחיקת תוצאות מביכות המופיעות בגוגל מתקבלות מאנשים פרטיים
  • רוב החברות הישראליות שפונות אלינו, הן דווקא חברות הפועלות בשווקים בינ"ל מתחומי הסליקה, פיננסים (פינטק), ופורקס המבקשות לשפר את המוניטין (שמות החברות מסיבות ברורות אינן לפרסום)

למידע נוסף:

אינפורמטיקס,

טלפון- 03-6482578

www.informatix.co.il

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: [email protected]