ניהול מוניטין מקוון: שאלות ותשובות - 0404
ניהול מוניטין מקוון: שאלות ותשובות PIXABAY

ניהול מוניטין מקוון: שאלות ותשובות

מהו ניהול מוניטין ומדוע הוא כל כך חשוב עבור אנשים פרטיים ובתי עסק? בכתבה הבאה תוכלו לקבל תשובות טיפים לשאלת מיליון הדולר – איך יוצרים מוניטין חיובי ומשמרים אותו לאורך זמן?

בשנת 2020 כבר כולם מבינים את כוחו של האינטרנט. כלל בעלי העסקים וכן הלקוחות מבינים שכדי לנצח בעולם הטכנולוגי, חשוב שתהיה נוכחות חיובית ברחבי הרשת. מה זה אומר? פשוט! ביקורות חיוביות, משובים מפרגנים, חיבור לערכים מובילים בקהילה והופעה במקומות אסטרטגיים במנועי החיפוש. בית עסק שעדיין לא הפנים את העובדה שעליו לטפח ניהול מוניטין חיובי לבית העסק שלו, סביר שלא יצליח לשרוד עוד שנים רבות, בוודאי שלא לשגשג מבחינה כלכלית.

ניתן, כמובן, לבחור באסטרטגיה של בת יענה ולהתעלם מהמציאות הווירטואלית שהשתלטה לנו על החיים. מצד שני, ניתן לגבש תוכנית אסטרטגית שחלק בלתי נפרד ממנה הוא ניהול מוניטין מדויק ואיכותי לבית העסק, לשירותים ולמוצרים שאתם מציעים. אם אתם רוצים ניהול מוניטין שכזה, יש כמה דברים שעליכם לדעת:

  • ניהול מוניטין הוא עניין שלוקח זמן – בין אם מדובר בבניית מוניטין חיובי לבית עסק שנמצא בראשית דרכו או לחילופין במוניטין שיש לשקם אחרי מחדל או ליקוי משמעותי שהתגלה – ניהול מוניטין הוא עניין שלוקח זמן. צריך להיות סבלניים, לתכנן לטווח ארוך ולהאמין בכך שהמהלך השיווקי שאתם עושים יניב פירות בעתיד הנראה לעין.
  • ניהול מוניטין מקוון הוא נושא שדורש השקעה – כאשר אנחנו אומרים "השקעה" מדובר בהשקעה של משאבים ושל כוח אדם איכותי שידע לנהל את המוניטין של בית העסק על הצד הטוב ביותר. כך למשל, חשוב ליצור תוכן מקורי ולהציף אותו דרך הנכסים הדיגיטליים של המותג, בין היתר באתר האינטרנט, בעמוד הפייסבוק, האינסטגרם, הלינקדאין ועוד. התכנים החדשים צריכים להכיל מילות חיפוש רלוונטיות, כך שיופיעו באזורים אסטרטגיים בתוצאות של מנועי החיפוש השונים, ובראשם גוגל. זאת ועוד, במידה שיש ביקורות שליליות כלפי בית העסק שלכם, ניהול מוניטין מדוייק ואיכותי יצליח לדחוק את אותן ביקורות לקרן זווית, או במילים אחרות להוריד את רמת החשיפה שלהן כך שלא יופיעו בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. מחקרים מראים שמעט מאוד גולשים ממשיכים לחפש מעבר לדף התוצאות השני, כך שבשני העמודים האלו כדאי מאוד שתופענה ביקורות חיוביות על בית העסק, השירות והמוצרים שאתם מספקים.

החשיבות הרבה שנודעת לנושא נובעת מהעובדה הפשוטה – הרוב המכריע של הלקוחות הפוטנציאליים עורכים חיפוש ברשת האינטרנט לפני שהם מחליטים על ביצוע רכישה זו או אחרת. אם תוצאות החיפוש ישדרו אמינות ומקצועיות, סביר שהעסקה תיסגר. במידה ולא, סביר להניח שלא תשמעו מאותם לקוחות גם בעתיד.

  • ניהול מוניטין נעשה בכל רחבי הרשת – לא משנה אם מופיעה ברשת תמונה שלכם מימי התיכון כשהייתם שיכורים, פוסט לא מפרגן שחברה כתבה בשעת כעס, התבטאות פוליטית שלכם בנושא זה או אחר – סך כל ההופעות שלכם ברשת האינטרנט מהווה את המוניטין שלכם. מכאן, שכדאי מאוד להכיר את אותו מוניטין, גם אם זה אומר שעליכם להקליק על כל קישור או כתבה בהם מופיע איזכור שלכם. ניהול מוניטין איכותי הוא יסודי ומעמיק, כזה שמונע תקלות או אירועים בלתי צפויים כתוצאה מגולשים ש"חפרו עמוק מידי" במנועי החיפוש והצליחו לשלוף משם את הדברים המביכים.
  • ניהול מוניטין הוא בעצם ניהול של כרטיס ביקור – ניהול מוניטין הוא מצרך נדרש עבור אדם פרטי כמו גם עבור עסקים. כאשר מדובר באדם פרטי, המוניטין שלו הוא בעצם מה שניתן ללמוד עליו משיטוט ברחבי הרשת. כך למשל, לפני דייט ניתן לחפש מידע עסיסי על המועמד/ת, קורות החיים של האדם יכולים לעלות בחכתו של מנהל פוטנציאלי ולהביא להצעת עבודה מפתה, בני משפחה יכולים לחפש מידע עליך ועל העיסוקים שלך והרשימה עוד ארוכה. עבור בתי עסק מוניטין חיובי יכול להניב לקוחות רבים, להגדיל את מעגל הרווחים ולהעלות את קרנו של המותג בעיני הגולשים. כך או אחרת ניהול מוניטין הוא עניין נדרש וכדאי לתת עליו את הדעת.
  • ניהול מוניטין נכון יכול להעלות את העסק שלכם על דרך המלך – גם אם הסתבכתם במחדל, הייתם חלק משערוריה (גם אם לא באשמתכם), שמכם השתרבב לפרשייה לא מחמיאה ואתם סובלים מירידה במוניטין האישי או העסקי, אל דאגה. ניתן לתקן את המעוות. אולי זה יקח זמן וידרוש משאבים ואורח רוח, אבל בשורה התחתונה מדובר בעניין הפיך לחלוטין. כמו הרבה דברים, מחצית מתיקון המוניטין היא ההבנה מה עשיתם לא נכון, או במילים אחרות – איפה קבור הכלב? ברגע שאתם מודעים לבעיה, יש לכם הבנה לגבי דרכי הפיתרון האפשריות. בין היתר הפיתרון עובר בשיפור מילות החיפוש שלכם באתרים או בתכנים הקשורים אליכם (SEO), הגדלה של כמות המשובים החיוביים שאתם מקבלים ואשר מופיעים במיקום אסטרטגי בתוצאות החיפוש וצמצום החשיפה של משובים שליליים שקיבלתם. לצד זאת, יש לשמור על נוכחות ערה ברחבי הרשת. חשוב לשים לב שהתבטאויות שלכם יאירו אתכם באור חיובי ולא יצקו שמן נוסף למדורה ורק יפגעו במהלכים לשיקום המוניטין המקוון שלכם. אגב, ניתן לשקם את המוניטין בכוחות עצמכם ולהשקיע בכך שעות עבודה ומרץ רבים. מצד שני, ניתן לשכור אנשי מקצוע שמתמחים בעניין ולאפשר להם לעשות עבורכם את העבודה. סביר להניח שההשקעה הכספית הזו תביא אתכם לתוצאה המיוחלת תוך פרק זמן קצר באופן משמעותי בהשוואה לפרק הזמן שיקח לכם לשקם את המוניטין המקוון באופן עצמאי. חשבו על זה רגע לפני שאתם מתחילים במהלך שיכול להחזיר את העסק שלכם אל דרך המלך.
  • ניהול מוניטין עושים באורח רוח – אין אדם או בית עסק שלא נפגע מביקורת שלילית, גם אם מדובר בביקורת מזויפת, שקרית או מוגזמת. כך או אחרת, במסגרת ניהול המוניטין, חשוב מאוד להתייחס לכל אותן ביקורות בשלווה, במקצועיות ובאורח רוח רב ככל הניתן. תגובה מאשימה, מתלהמת או רגשנית תגרור פגיעה נוספת במוניטין המקוון שלכם ואף עלולה לגרור תגובות מלקוחות נוספים או להרתיע לקוחות פוטנציאליים שלא בהכרח היו מתייחסים בכובד ראש לביקורת הספציפית. ההתנהלות הטובה ביותר מבחינה זו היא לצמצם את מידת החשיפה לה זוכה הביקורת השלילית. כדי לעשות זאת, יש להעלות כמה שיותר ביקורות חיוביות על ידי לקוחות מרוצים. הביקורות החיוביות בעצם יהפכו להיות יותר משמעותיות ויטו את הכף לטובתכם. התנהלות כזו מצד אחד תשדר ללקוחות שמדובר באדם או בבית עסק הגון, שקורא ומגיב גם לביקורות שליליות ומאידך תלמד שמדובר בבית עסק שהדעה הכללית עליו היא חיובית מאוד.

לאור כל האמור, ניתן להבין שניהול מוניטין הוא עניין מקצועי שיש להתייחס אליו במידת הרצינות הראויה. המוניטין המקוון שלכם הוא בעצם הפנים שלכם כפרטים או כבעלי עסקים ברחבי הרשת וכדאי שכרטיס הביקור הזה יהיה חיובי ויעורר אמון. כרטיס כזה הוא דרך בטוחה ללקוחות חדשים ומרוצים.

 

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: [email protected]