כמה קמח? כל הסוגים יוצאים מהשק - 0404
כמה קמח? כל הסוגים יוצאים מהשק כמה קמח כל הסוגים יוצאים מהשק

כמה קמח? כל הסוגים יוצאים מהשק

כמה הבטחה יש בקמח. הדברים הכי טעימים נבראים מהקסם של הקמח: לחמים, עוגות, פיצות. הכול נוצר, מהדבר הבסיסי הזה שאין לו תחליף. פעם היה על המדף רק קמח לבן. כיום, ישנה סטיגמה שקמח לבן הוא לא הכי בריא. הביקוש לקמח בריא עשה את שלו וכיום האפשרויות רבות. פיצה מקמח מלא, לחמניות כוסמין או פשטידה ללא גלוטן הפכו למאכלים מקובלים ומבוקשים. אבל לפני שקופצים למים, מאיפה מתחילים? מה ההבדל בין סוגי הקמח? ולמה בכלל קמח לבן לא בריא? בואו נקמח וננפה את האפשרויות.

קמח לבן – למה לא?

נתחיל בהיכרות עם הקמח. קמח הוא אבקה דקה של משפחת הדגנים, המוכר והידוע מבניהם הוא דגן החיטה. בתהליך הטחינה של הדגן, מסירים ממנו את הקליפה והנבט, לעומת הקמח שעליו שמענו שהוא בריא יותר, הקמח המלא. ברגע שמסירים את הקליפה והנבט מוציאים את המינרלים, הוויטמינים החלבונים והסיבים התזונתיים, כל מה שגוף האדם ישמח לקבל. מה שנשאר בקמח זה רק העמילן, שהוא פחמימה ריקה עם ערך תזונתי לא מזהיר. לכן, כשאתם מחפשים קמח בריא, התמקדו בחיפוש אחר דגן מלא. זאת התחלה מבטיחה לכל מתכון החל מלחמניות תפוחות ועד פיצה מקמח מלא.

 איזה קמח כדאי לי להכיר?

עולם שלם של אפשרויות חדשות מחכה לכם. קמח הוא מרכיב בסיסי במטבח, אין יום בלי שתי פרוסות לחם, בין אם אתם שולחים את הילד לבית ספר עם סנדוויץ' או בארוחת הערב עם חביתה. אז בואו נכיר את סוגי הקמח הבריא שכדאי לאמץ ביומיום. נתחיל בקמח מלא- זוכרים את עניין הדגן המלא? אז בתהליך הטחינה פה משאיר 90 אחוז מחלקי הדגן. מה שאומר, שהוא בריא יותר מהקמח הלבן, אך עדיין אינו הבריא ביותר. נמשיך בשיפון המפורסם – קמח עשיר בברזל ומינרלים. מכיל סיבים תזונתיים בכמות גבוהה, כמעט פי שתיים מהקמח המלא. נקנח בכוסמין – עשיר בערכים תזונתיים ובריא במיוחד. יש לו הרכב שונה של יחידות חלבון, מה שעוזר לאנשים הסובלים מתופעות בריאותיות כגון מעי רגיז, מחלות דלקתיות ועוד.

 אז באיזה קמח מתחילים?

בניסוי וטעייה. סוגי הקמח השונים משפיעים על הטעם, המרקם והצפיפות. ככל שתכירו את הקמח שמעניין אתכם, כך תוכלו להתכונן למה שאתם עומדים לקבל. אחרי שלמדנו על סוגי הקמח השונים והבנו שיש עוד אפשרויות חוץ מהלבן, צאו לדרך. רשתות השיווק הבינו את הצורך של הצרכנים ומייצרת מאפים ולחמים הנחשבים "בריאים" ולא תמיד עומדים מאחורי הכותרת. למשל, המושג שנקרא "קמח כהה". זהו קמח לבן שנצבע בתה על מנת להקנות לו את המראה הבריא. כיצד תדעו לבד להבחין בכך? יש לכם את הידע. תקראו את רשימת הרכיבים ותוכלו להחליט לבד, האם המוצר הזה מכיל את הקמח הבריא אותו רציתם.

 כשתבחרו את הקמח הבריא הנכון והמדויק בשבילכם, אתם תיווכחו לבד כיצד הגוף שלכם מגיב בצורה טובה יותר.

מבזקיםלכל המבזקים

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: [email protected]