הקמת מסעדה: אז כמה זה עולה לנו לפתוח מסעדה? - 0404
הקמת מסעדה: אז כמה זה עולה לנו לפתוח מסעדה? 123rf

הקמת מסעדה: אז כמה זה עולה לנו לפתוח מסעדה?

אין ספור פעמים שמענו את השאלה, "אז כמה עולה לפתוח מסעדה?" שאלה שהתשובה עליה מורכבת ומגוונת ממש כמו סוגי המסעדות הקיימות כיום בעולם, מורכבת כמו התשובה של "כמה עולה להגשים חלום". כי אין תשובה אחת חד משמעית לשאלה והכל זה עניין של קונספט, לוקיישן, מיצוב ועוד.

אז איך בכל זאת מכמתים את העלויות על מנת להגיע הכי קרוב לתשובה של כמה עולה הקמת מסעדה? ראשית חייבים לעבור בכל התחנות ולדגום את העלויות ולהבין שיש עלויות הקמה, עלויות פתיחה ותפעול ועלויות שוטפות גם לטווח הרחוק.

על מנת להבין עד כמה השאלה הזו מורכבת ומה אנחנו צריכים לקחת בחשבון, התייעצנו עם אריק שולמן, הבעלים של "שולמן אסטרטגיה" https://shulman-strategy.co.il/restaurant-establishment/ שמתמחה בייעוץ למסעדות ובליווי הקמת מסעדות ובתי קפה.

לדברי אריק, ואילו השאלות שהתשובות עליהם יכולות להביא אל התשובה בקירוב.

  1. המיקום – כמה עולה המיקום, השיפוץ, ההתאמות (תשתיות, חשמל ותקשורת, מיזוג, בטיחות אש וכד') ההיתרים, שכירות ומיסים אחרים, אל תשכחו להכניס גם את עלויות האדריכל והקבלן
  2. עלויות התכולה והציוד – החל מריהוט ואקססוריז, דרך אבזור המטבח, מכשירים ומכונות בהתאם לצורך, כלי בישול והגשה וכו'
  3. עלויות בניית המותג – החל מניימינג ועיצוב גרפי של המותג, שילוט, מיתוג התכולה והציוד הכולל לוגו, צבעוניות, מסרים מילוליים וויזואלים ועד לעיצוב חלל המסעדה והתאמה בין מכלול המסרים
  4. ליווי מקצועי – מומלץ מאוד להסתייע בליווי מקצועי עסקי וקולינרי והכוונה ליועץ עסקי למסעדנים שכבר ליווה בעברו הקמת מסעדות. ליווי התהליך, הקמת המסעדה עם יועץ עסקי למסעדות שמתמחה בתחום, יכול לחסוך לכם המון זמן, כסף ודאגות ותוכלו להתחיל ולכוון נכון כבר מההתחלה ולהקטין את מרחב הטעויות.
  5. עלויות משרד וניהול – מחשוב, קופות, ציוד משרדי מקיף, מערך תקשורת, שדרוג מערך ההזמנה לטאץ' פד וכד'. במידה וזה שייך לקונספט גם אודיו ווידאו, מסכים ומערכות הגברה.
  6. אחזקה – עלויות ניקיון ראשוני וניקיון שוטף, חומרי ניקוי, כיבוס הטקסטיל, עלויות אנשי ניקיון וכד'
  7. עלויות המלאי – כל מסעדה והקונספט שלה חייבת להחזיק מלאי ראשוני שיבנה לה את השם והמוניטין. זה כולל חומרי גלם איכותיים, שתייה ו/או אלכוהול, כל אחד בהתאם לתפריט והמרכיבים.
  8. שיווק ופרסום – מדובר על עלויות שוטפות גבוהות מאוד במיוחד בשלבי ההשקה וההרצה, כאן נכנסות גם עלויות בניית אתר ופעילות ברשתות שיווקיות, עבודה עם סלבס ומובילי דעה, פרסום במדיות רלוונטיות ועוד.
  9. עלויות כח אדם – ברוב המסעדות ועסקי המזון, גם אם האוכל מעולה אבל השירות לוקה בחסר המסעדה לא תתרומם. לכן חשוב להשקיע משאבים רבים בגיוס עובדים איכותיים. זה מתחיל כמובן בשף, בסו שף ובצוות המטבח, עובר דרך המארח/ת, המענה הטלפוני וכמובן גם צוות המלצרים ומנהלי המשמרת. ככל שהצוות יהיה איכותי ומוכשר כך המסעדה תצליח יותר
  10. כסף קדימה – על מנת להריץ ולהשיק את המסעדה יש להכין תזרים לכמה חודשים קדימה, תוך מחשבה והבנה כי לא יהיו רווחים ואולי אפילו לא כיסוי העלויות בחודשים הראשונים להקמה

בימים שבהם מדורי הכלכלה רק מדווחים על האתגרים העומדים בפני המסעדנים, כדאי לקחת בחשבון את כל המרכיבים והשיקולים על מנת להבטיח את ההצלחה שלנו בתהליך ובלי סיכונים מיותרים.

עם עבודה נכונה, בנייה מדויקת של תוכנית עסקית למסעדה שמתחשבת בכל הפרמטרים שהוזכרו בכתבה וכמובן ליווי מקצועי של יועץ עסקי שמתמחה בעולם המסעדות (הוא גם יבנה עבורכם את התוכנית העסקית), ניתן לצלוח את האתגר, להגיע לנקודת איזון ומשם להמשיך לצמוח.

 

מבזקיםלכל המבזקים

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: [email protected]