יצא לדרך פרויקט הקמתה של התחנה המרכזית החדשה במחלף גולדה בירושלים - 0404
יצא לדרך פרויקט הקמתה של התחנה המרכזית החדשה במחלף גולדה בירושלים

יצא לדרך פרויקט הקמתה של התחנה המרכזית החדשה במחלף גולדה בירושלים

משרד התחבורה ועיריית ירושלים, באמצעות חברת מוריה לפיתוח ירושלים, החלו בהקמתה של התחנה המרכזית החדשה בירושלים – במחלף גולדה, סמוך לשכונת רמות בצפון ירושלים.

הפרויקט החדש מהווה בשורה של ממש עבור תושבי צפון ירושלים שייהנו מנגישות תחבורתית רבה במרחק קצר מבית ולשדרוג משמעותי של התחבורה הציבורית בצפון ירושלים בקווים עירוניים ובין – עירוניים. התחנה המרכזית החדשה תשפר את איכות החיים של תושבי צפון העיר ותפחית משמעותית את השימוש בתחנה המרכזית הקיימת, בכדי לנסוע ממקום למקום – במיוחד מחוץ לעיר ותקצר להם את זמן ההגעה ליעדם. בנוסף, התחנה המרכזית החדשה תביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה בכניסה לעיר.

מסוף הנוסעים יכלול 11 רציפים שיקלטו תחבורה עירונית ובין – עירונית, אליו יגיעו הנוסעים במעבר הולכי רגל תת קרקעי מוסדר ונגיש. כמו כן, יוקם חניון אוטובוסים שישתרע על פני 20 דונם ובו כ- 250 חניות לאוטובוסים. חניון האוטובוסים החדש יביא לפינוי חניוני האוטובוסים הנמצאים בכניסה לירושלים, אשר יפונו במסגרת פרויקט הדגל של העיר ירושלים – פרויקט "הכניסה לעיר ". מעל החניון החדש יוקם גג ירוק עם צמחייה מרובה ואדניות ענק. ההשקעה בפרויקט הינה כ-350 מיליון ש"ח.

לפרויקט תב"ע מאושרת ולאחרונה החל שלב החפירה והדיפון. ברבעון הראשון של 2018 יחל שלב הקמת המסוף וחניון האוטובוסים שיושלם באמצע שנת 2020. שנה לאחר מכן בשנת 2021 תושלם הקמתו של מסוף הנוסעים.

משרד התחבורה אשר תיקצב את הפרויקט במלואו, יחליט לאיזה חברות תחבורה להקצות את הפרויקט לאחר סיומו.   

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ: "הקמת התחנה המרכזית החדשה במרכז גולדה מהווה נדבך נוסף במהפכה התחבורתית, שמקדם משרד התחבורה, בכל רחבי הארץ ובכללם גם במטרופולינים הגדולים. מדובר בפרויקט נוסף של משרד התחבורה ועיריית ירושלים, שישפר את הנגישות התחבורתית בצפון העיר ואיכות החיים של תושבי העיר, כמו כן הוא יקצר את זמן הנסיעה ליעדים השונים באופן משמעותי. השר כץ הוסיף כי משרדו מקדם בימים אלה גם את פרויקט הרחבת כביש המנהרות בעלות של כ-850 מיליון שקל מכביש בגין ועד צומת אלעזר (כביש 60). מדובר בתוספת של נתיב נסיעה לכל כיוון, ונתיב המיועד לתחבורה ציבורית (נת"צ). הרחבת כביש המנהרות נועדה לאפשר להגדיל את קיבולת כלי הרכב החולפים בו, הצפויים כתוצאה מתוספת יחידות דיור המתוכננות בבית שמש, ביתר עילית, צור הדסה והסביבה".

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת: "ירושלים גדלה ומתפתחת וצומחת ואנו ממשיכים כל העת לשפר ולחזק את מערך התנועה כדי לתת מענה לצרכי התושבים. הפרויקט יביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה, יורידו מעומסי התנועה בשכונות צפון העיר ויקלו על הכניסה והיציאה של תושבי המטרופולין לירושלים. אני מודה לשר התחבורה ישראל כץ על מחויבותו לירושלים ועל הירתמותו לפיתוחה וחיזוקה".

מנכ"ל חברת מוריה , דורון נויוירט: "מדובר בפרויקט תחבורתי חשוב ואסטרטגי שיביא לשדרוג משמעותי במערך התחבורה הציבורית עבור תושבי צפון ירושלים. הפרויקט יעניק מענה מיטיבי עבור התושבים עם נגישות תחבורתית גבוהה ועם ממשקים עתידיים עם הקו הכחול של הרכבת הקלה שיגיע  לצפון העיר. הקפדנו בתכנון הפרויקט, על שמירה של איכות הסביבה וערכי הטבע המהווים נר לרגלנו בכל פרויקט ופרויקט שלנו. בנוסף, יאפשר הפרויקט את פינויים של חניוני האוטובוסים בכניסה לירושלים לטובת פרויקט הדגל שלנו "הכניסה לעיר" שיהפוך בשנים הקרובות לרובע עסקים הגדול בישראל ובו ישווקו הקרקעות שיתפנו לתעסוקה ולמלונאות".