הקורונה אילצה גם אתכם להיפרד מהמשרד? יש פתרון - 0404
הקורונה אילצה גם אתכם להיפרד מהמשרד? יש פתרון צילום קבוצת יששכר

הקורונה אילצה גם אתכם להיפרד מהמשרד? יש פתרון

תקופת הקורונה הביאה עמה אתגרים שונים לפתחם של עסקים רבים. ההאטה הכלכלית הכוללת, יחד עם המיתון במשק והירידה המשמעותית בהכנסות של עסקים רבים, לרוב אלו שאינם מצויים תחת הכותרת "חיוניים", הביאה לכך שעסקים רבים נאלצו להיסגר ואלו שלא – מוצאים את עצמם פעמים רבות במצב שבו כבר אינם יכולים לשלם את השכירות החודשית של המשרדים ועליהם להוציא את עובדיהם לחל"ת או לעבור למצב עבודה מהבית.

במצב כזה, יש צורך בפתרון זמין לציוד משרדי רב, הכולל לרוב גם ריהוט משרדי – שלא ניתן להעביר לבית מצד אחד, ומצד שני – יש צורך לשמור עליו עד לזמן שבו כן יהיה ניתן לשוב ולשכור משרד.

הפתרון: אחסנה ארוכת טווח

אחד הפתרונות היעילים והפשוטים לצורך זה הוא השכרת מחסן לתקופה ארוכת טווח.  היתרון במחסן כזה הוא האפשרות לאחסן את הריהוט והציוד המשרדי בעלות נמוכה מאוד יחסית להשכרת משרד – ובזמן המתאים להוציא אותם מהמחסן לטובת חזרה למשרד מושכר.

מחסנים איכותיים מתוכננים כך שיאפשרו אחסנת ציוד וריהוט רב, תוך שמירה מקסימלית על טיבו של הציוד המאוחסן בו ושמירה מפני נזקי הזמן.

באופן כזה, המעסיק ועובדיו יוכלו לעבור למצב עבודה מהבית – ללא צורך בהפסקת הפעילות העסקית, בעוד שהציוד והריהוט מאוחסנים במקום בטוח עד לסיומה של תקופת המשבר.

איך מוצאים מחסן כזה?

כמעט בכל עיר ובקרבת כל יישוב בארץ ניתן למצוא מחסנים להשכרה. בנוסף, ישנן חברות הובלה שמספקות גם שירותיי אחסנה לבתים ולמשרדים. ניתן למצוא את אלו בשיטוט מהיר ברשת או באמצעות מכרים מהאזור, וכן להתקשר לחברת ההובלה שבה אתם מעוניינים ולבדוק איתם לגבי שירותי אחסון.

בטרם בחירת המחסן מומלץ להגיע פיזית למקום ולראות אותו מבפנים. העדיפות הברורה היא למחסן בנוי מבטון. בעת הביקור בדקו את הטמפרטורה הממוצעת במקום: אם מדובר בחודשי הקיץ – בדקו מה הטמפרטורה הממוצעת בחדר האחסנה המיועד. טמפרטורות גבוהות עלולות להזיק למכשירי חשמל כמו מחשבים וכבלים. בימי החורף בדקו האם קיימות רטיבויות או נזילות שונות – מגע של ריהוט עץ עם המים עלול לפגוע בו, וכן לחות שמצטברת במכשירי חשמל עלולה לגרום להם לקורוזיה, חלודה ונזקים אחרים.

מומלץ להשכיר מחסן שכולל גם שירותי הובלה (או את שירותיה של חברת הובלה שכולל גם אחסנה). כך תוכלו לקבל מחיר "חבילה" על ההובלה למחסן, האחסנה בו וההובלה חזרה למשרד בעת הצורך.

מה גובה החיסכון?

עלויות האחסנה מתומחרות בדרך כלל לפי הנפח הנתפס באחסנה (ביחידת המדידה קוב). כמובן שבדרך כלל ניתנת הנחה באחסנה במידה ומדובר במשרדים גדולים עם ציוד משרדי רב. גם טווח הזמן משפיע על העלות – ככל שהאחסנה מיועדת לזמן ארוך יותר, סביר להניח שניתן יהיה לקבל הנחה על עלות ההשכרה לחודש.

כמובן שהמחירים משתנים ממחסן אחד למשנהו, אך באופן כללי ניתן לומר שעלות השכרת מחסן לאחסון תכולת משרד קטן יכולה להגיע גם למחיר של 20 ₪ לחודש על כל 1 מטר משרד קיים. עלות השכרת מחסן לאחסון תכולת משרד גדול (של כ- 3 עובדים ויותר) תנוע בטווח מחירים גבוה יותר אך עדיין תשתלם יותר מהמשך השכרת משרד ללא עבודה.

אם להשוות את זה להשכרת משרד: עלות השכרת משרד קטן, המכיל עד 3 אנשים, יכולה לנוע בין 2,800 ל- 4,000 ₪ בממוצע לחודש, ועלותו של משרד גדול יותר יכולה להגיע גם ל- 8,000 ₪ בחודש בערים הגדולות.

לאור נתונים אלו, החיסכון מחודש אחסנה של הציוד המשרדי יכול להגיע לאלפי שקלים בחודש, וכך ניתן יהיה לאפשר את המשך עבודתם של העובדים מהבית, או לחילופין להוציאם לחל"ת כאשר המשרד עדיין פעיל בחלקו והציוד נשמר היטב עד להתאוששות העסק.

איך מארגנים את הציוד המשרדי במחסן? 

כשלב ראשון, מומלץ לפרק את תכולת המשרד על מנת לתפוס שטח אחסנה קטן ככל שניתן וכך לחסוך בעלויות האחסון: מדפים, שולחנות ועוד – את כולם ניתן לפרק באופן זמני, תוך שמירת הברגים וכלי העבודה השונים בשקיות. ניירת, ספרים, מכשירי כתיבה, קלסרים, יומנים וכדומה – מומלץ לסדר בארגזים חזקים ולסגור היטב באמצעות מסקנטייפ איכותי. לאחר סיום האריזה מומלץ לרשום על כל ארגז את תכולתו – כך ניתן יהיה לדעת האם ניתן להניח עליו דברים נוספים או באיזה מנח או זווית ניתן להניחו על גבי שאר הציוד.

מוצרי חשמל מומלץ לסדר בסמוך לרהיטים המפורקים, על רצפת המחסן. על גבי הריהוט המפורק ניתן לערום את הארגזים השונים בזהירות תוך חישוב העומסים. במצב כזה ניתן לנצל את נפח המחסן לגובה. גם ציוד חשמלי קל משקל מומלץ לאפסן במקום גבוה (ללא פריטים נוספים עליו) על מנת לשמור על תקינותו (פלאפונים, מקלדות, עכברי מחשב, אוזניות וכדומה).

לסיכום

אחסנה ארוכת טווח היא פתרון לעסקים המעוניינים לעבור את משבר הקורונה (או כל מעבר אחר) בשלום – ולשמור כמה שניתן על המשך פעילותו הרציפה של העסק, כך שברגע ההתאוששות ניתן יהיה לחזור להשכרת משרד לעבודה.

מומלץ להתייעץ עם חברת הובלות איכותית או לחילופין עם חברים או מכרים שעשו צעד כזה, על מנת למצוא מחסן איכותי שיענה גם על התנאים הנדרשים לאחסון איכותי של הפריטים השונים והציוד המשרדי וגם על הגבלות התקציב שלכם שבמסגרתם ישולמו דמי שכירות שטח המחסן לחודש. בדקו עם חברת האחסנה האם ישנן הנחות ובאילו תנאים והמשיכו לעשות סקר שוק בתחום המחסנים על מנת להגיע להחלטה הטובה ביותר עבורכם.

הקפידו על כללי האריזה הנכונים ותוכלו להבטיח את שמירתו של הציוד במצב טוב ותקני גם כעבור חודשים רבים.

ובכל מקרה, השכרת מחסן לצורך אחסון ארוך טווח של משרד יכולה להיות פתרון משתלם, עם המשך פעילותו של העסק מהבית באופן חלקי תוך שמירת הציוד והריהוט המשרדי לרגע הנכון שבו העסק יתאושש ותוכלו לחזור ולהשכיר משרד – ולצאת מהמשבר מחוזקים.

 

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: 0404web@gmail.com