ייעוץ עסקי: מקדמים את העסק החדש - 0404
ייעוץ עסקי: מקדמים את העסק החדש

ייעוץ עסקי: מקדמים את העסק החדש

כל עסק גדול התחיל פעם מאפס. הוא נוצר מרעיון מרכזי אחד אשר הלך והתפתח לאורך השנים. כך, אט אט צבר העסק את מאגר הלקוחות שלו, הרחיב את שירותיו – עד שצמח והפך לחברה ארצית ואולי אף עולמית. כל עסק בראשית דרכו זקוק לייעוץ עסקי של אנשי מקצוע מיומנים, כדי שיוכל לפלס את דרכו בין המתחרים בשוק ולעמוד על הרגליים במהירות.

מגבשים תוכנית פעולה

עסק מתחיל זקוק לתוכנית עסקית מסודרת אשר הוא יוכל לפעול לאורך כל הדרך. יועצים עסקיים רבים מסייעים לבעלי העסקים בהליך הכנת תוכנית עסקית עבורם. כל תוכנית משתנה בהתאם לסוג העסק, אך ישנם כמה מאפיינים שכל תכנית עסקית צריכה לכלול:

החזון שאתם מעוניינים להשיג – בתור התחלה, חשוב שיהיה לעסק חזון: היכן אתם מעוניינים לראות את עצמכם בעוד 5, 10 או 15 שנה? אילו שירותים אתם מעוניינים לספק? מי יהיה קהל היעד שלכם? האם תרצו להרחיב את השירות לחו"ל או להישאר נגישים רק ללקוחות בארץ?

שימוש נכון במשאבים – התוכנית כוללת את המשאבים הקיימים ברשות בעל העסק היום. בשלב ההתחלתי, לבעל העסק המתחיל אין משאבים רבים. הרעיון הוא להשתמש בחכמה בכסף העומד לרשות העסק כדי לקדם אותו בדרך הטובה ביותר.

מיהם אנשי המפתח – בתוכנית העסקית חשוב לציין מי הולך להוביל את העסק. מי יהיה המנהל או הסמנכ"ל? בדרך זו ניתן יהיה להבטיח שהעסק יתפקד ללא תקלות.

מידע על המתחריםבניית תכנית עסקית כוללת גם איסוף מידע על המתחרים שלכם. כאשר אתם באים לקדם רעיון כלשהו או שירות, חשוב להביא בחשבון שסביר להניח שחשבו על כך לפניכם. זה הזמן ללמוד יותר על דרכי הפעולה של המתחרים ולהציע טוויסט שיבליט אתכם ויבדיל את העסק שלכם משאר החברות המתחרות.

מתארים המוצרים והשירותים – התכנית צריכה לכלול פירוט רב על השירותים שאתם מספקים: מהם המוצרים המובילים שלכם? למי הם מיועדים? מה מבדיל את המוצרים שלכם מהמוצרים של המתחרים?

מהלך העבודה – באיזו דרך אתם מתכוונים לקדם את המוצרים והשירותים? באילו כלים פרסומיים אתם מתכוונים להשתמש?

חלוקת העבודה – כיצד יתחלקו התפקידים בין העובדים שלכם? אילו מחלקות יכלול העסק? מהו המבנה הארגוני של העסק?

להימנע מטעויות

בעל עסק בראשית דרכו עלול לבצע טעויות לא מעטות. ייעוץ לעסקים קטנים מיועד לכוון את העסק לדרך הישר ולחסוך ממנו ביצוע של טעויות אשר עלולות לעלות לו בכסף רב. כך למשל, ישנם בעלי עסקים אשר לא מחשבים עד הפרט האחרון את ההוצאות שלהם. מנהל אשר יחשב "בערך" את ההוצאות שלו עלול למצוא את עצמו בהפסדים גדולים, להיכנס לחובות ובמקרים מסוימים גם לסגור את העסק עוד לפני שהוא עלה לאוויר. משום כך, יש צורך לחשב את העניינים הכספיים בדיוק רב – עד השקל האחרון. טעות נפוצה נוספת היא חוסר התייחסות לתוכנית העסקית. ישנם מנהלים הדואגים להכין תוכנית עסקית, אך אינם פועלים על פיה, בייחוד אם הם ממהרים לסגור עסקה שנראית להם רווחית באותו הרגע. חשוב לזכור כי התוכנית העסקית היא הגורו של בעל העסק לאורך כל הדרך, ולכן כדאי לקבל החלטות בהתאם לסעיפים שנקבעו בה.

להתייעץ עם האדם הנכון

בתחילת דרכו הצלחתו של העסק תלויה לא מעט היועץ העסקי, ולכן יש צורך לבחור את היועץ המתאים. אל תחסכו זמן בחיפוש היועץ הנכון עבורכם באתר האינטרנט או בתשאול חברים קרובים שהעסק שלהם רץ כבר כמה שנים טובות. בסופו של דבר מומלץ לבחור חברה מנוסה ומקצועית. כזו היא לדוגמה פרוביטי י.א.ג יעוץ והשקעות. בחברה פועלים אנשי מקצוע מיומנים בעלי קשרים בעולם העסקי, אשר עושים כל שביכולתם כדי לקדם את העסקים החדשים.