מוכרחים לחזק את מערכת החיסון בימי הקורונה - 0404
מוכרחים לחזק את מערכת החיסון בימי הקורונה RF123

מוכרחים לחזק את מערכת החיסון בימי הקורונה

מערכת חיסונית חזקה אינה ערובה לבריאות, אבל היא בהחלט מעלה את כושר ההתמודדות של הגוף עם נגיפים.
בתקופת הקורונה ניתן לראות שמניתוח נתונים עולה, שבעלי מערכת חיסונית חלשה סובלים יותר מהתופעות של הווירוס וזה עוד לפני שהגיע לכאן החורף ועמו השפעת העונתית.
אל תסמכו על המזל ונסו להשקיע בחיזוק מערכת החיסון, כדי לאפשר לעצמכם בריאות טובה יותר. ניתן לשנות דפוסים באורח החיים, לסגל הרגלי תזונה מאוזנים יותר, להיכנס לכושר גופני וכן לעודד את פעילות המערכת באמצעות ויטמינים ומינרלים.
לפניכם מספר טיפים לחיזוק מערכת החיסון בתקופה מאתגרת זו:

היכונו לנוע
מחקרים שונים הצביעו על קשר בין פעילות גופנית לחיזוק מערכת החיסון ושמירה על משקל תקין. כושר גופני מחזק את השרירים ויכול לסייע לגוף להתמודד טוב יותר עם נגיפים. כמו כן, פעילות גופנית מורידה את רמת הסטרס שיכול לפגוע בבריאות ומעלה הורמונים שאחראים על שיפור מצב הרוח. חפשו פעילות גופנית בה תוכלו להתמיד לאורך זמן בין אם במסגרת מאורגנת כמו אימונים בסטודיו ובין אם הליכה בחיק הטבע, שחייה או רכיבה על אופניים.

היזהרו מתזונה לקויה
מחסור בוויטמינים ומינרלים עשוי לדרדר את המערכת החיסונית ולתפקוד ביעילות התגובה. חשוב לבצע בדיקה ולבחון באילו חוסרים מדובר ובמקביל להעלות את המינון (על פי המלצת רופא בהתאמה אישית) של הוויטמינים והמינרלים שיכולים לסייע לגוף להילחם בחיידקים כמו למשל, פירות הדר העשירים בוויטמינים, סלמון וחלב מועשר בוויטמין D ששומר גם על עצמות חזקות, בטטות העשירות בוויטמין A המסייע בחיזוק מערכת החיסון ואבץ שהינו נוגד חמצון ובין המקורות האפשריים להשגתו ניתן למנות קטניות ואגוזים.  
חשוב לדעת, שמזונות מעובדים, משומרים ועתירי סוכר עשויים להחריף את התגובה הדלקתית של הגוף ולפגוע במערכת החיסון ולכן, כדאי לצמצם ואף להימנע מצריכתם ובמיוחד מצריכת אלכוהול. באופן כללי, כדאי לנסות לנקות את הגוף מרעלים וכימיקלים שונים שטמונים במתכות, מים עם כלור, חומרי הדברה ועוד רעלים שונים שעשויים לגרום לתגובה דלקתית חריפה שתשבש את המערכות בגוף.
יש גם צמחי מרפא שיכולים לחזק את המערכת כמו למשל סמבוק שחור שנחשב יעיל מאוד במקרה של שפעת ועוצמת המחלה.

נהלו את המתח ואל תתנו לו לנהל אתכם

גורמי לחץ כרוניים (סטרס יומיומי) עשויים לפגוע בתפקוד החיסוני, כי מתח וחרדה מעלים את רמות הקורטיזול, הורמון הלחץ שבמחקרים שונים הצביעו על כך שעלייתו פוגעת במערכת החיסונית. לכן, חשוב לאמץ טכניקות רגיעה והרפיה שונות כמו למשל, יוגה, מדיטציה, טכניקות לתרגול הנשימה, דמיון מודרך, החלפת מחשבות שליליות במחשבות חיוביות על אחת כמה וכמה לפני ההליכה למיטה להשגת שנת לילה איכותית יותר החשובה מאוד לתפקוד הקוגניטיבי וגם לפעילות המערכת החיסונית.

אל תחכו לגלות שהמערכת החיסונית לא מתפקד – השקיעו בחיזוקה על מנת שתוכל להתמודד עם האיומים בזמן אמת.

באדיבות פרמה גורי 

היכנסו לאתר פרמה גורי למאמרים נוספים:

מאמר בנושא חיזוק מערכת החיסון

מאמר בנושא שיפור מערכת חיסונית חלשה

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: 0404web@gmail.com