קורס עיצוב גרפי - יום בחיי מעצב UX - 0404
קורס עיצוב גרפי – יום בחיי מעצב UX 123RF

קורס עיצוב גרפי – יום בחיי מעצב UX

אם אתה רוצה ללמוד עיצוב גרפי ולהתמחות בתחום ה-UX/UI, בטח תשמח לדעת איך ייראה היום שלך אחרי שתסיים את הלימודים. לצד מי תעבוד, עם אילו אתגרים תצטרך להתמודד ולמה חשוב למעצב גרפי להתמחות גם בתחום ה-UX? כל זאת ועוד בכתבה הבאה.

בוקר טוב! הגעת לעבודה

רוב משרדי הדיגיטל וההייטק מתחילים לעבוד בסביבות 9 בבוקר. אז אחרי הקפה ושיחות הבוקר עם החברים, זה הזמן לעבור על רשימת המטלות היומית. כשתתחילו לימוד עיצוב גרפי, תלמדו בין השאר איך לנהל נכון את הזמן שלכם. הרעיון הוא לתעדף אותן לפי מידת החשיבות. ייתכן שייכנסו משימות חדשות שהן דחופות יותר מהמשימות שכבר יש לכם. בדרך כלל, במקומות עבודה מסודרים, עושים ישיבות לעיתים תכופות כדי לתעדף את המשימות וכדי להכניס משימות חדשות.

איך משלבים בין הרצונות של הלקוח לבין חוויית משתמש טובה?

כמעצבי UX/UI, תהיה עליכן אחריות רבה ליצור עיצובים שמתאימים לבריף של הלקוח ושהמפתחים יכולים לעמוד בהם. חשוב תמיד לשמור על האיזון הזה שבין הבקשות של הלקוח לבין מה שבאמת אפשרי. כתיכנסו לתפקיד אתם תגלו, שיהיו לכם לקוחות שיבקשו דברים מאוד לא קונבנציונליים. התפקיד שלכם יהיה לענות על הציפיות שלהם אבל גם להוריד את הלקוחות לקרקע. בחלק מהפעמים אתם תעבדו בנפרד עם מפתחי אנדרואיד ומפתחי ios כך שהדרישות העיצוביות יהיו מעט שונות.

לעיתים קרובות, אתם תמצאו את עצמכם מבלים את הבוקר שלכם עם צוותי הפיתוח כדי לעשות תיאום ציפיות ולמקד את הבריפים להמשך העבודה.

צהריים טובים! מה קורה אחרי ארוחת הצהריים?

בעקבות משבר הקורונה, כדי להתמקצע בתחום ולהיות טובים בו, אתם בטח תצטרכו לקחת קורס עיצוב גרפי אונליין. אין הרבה הבדל בין הקורס אונליין לקורס הפרונטלי, רק שהוא מאפשר לך באמת להשלים את המידע בכל זמן שתצטרכו. בקורס, אתם תלמדו איך מעבר עיצובים יפים לקריירה שלכם, אתם צריכים לנהל את הלקוחות שלכם. כי אחרי שתעברו על המשימות שלכם בבוקר ותסיימו את כל הפגישות הנחוצות, אתם תצטרכו להתפנות גם לעבודה מול הלקוחות.

לנהל את הלקוח משמעו, כמו שהסברנו קודם, להבין את הצרכים שלו ובו בעת לאזן אותו עם היכולות שלכם ושל הארגון. וכן, גם היכולות של מערכות ההפעלה בסופו של דבר. אתם תראו ללקוחות סקיצות, ותגבלו הערות וריג'קטים, זה חלק מהעבודה. אתם צריכים לספק תשובות לשאלות למה בחרתם לעצב בדרך שבה עשיתם זאת. חשוב לזכור שהעיצוב לעולם אינו סופי! הרבה פעמים לאחר המשוב, אנחנו נחזור ונעשה מקצה שיפורים על מה שכבר עשינו.

אז בגדול, למה אתם צריכים לצפות מיום העבודה שלכם?

  1. גיוון

סוכנויות דיגיטל לרוב מרובות לקוחות – מכלי רכב ועד ביטוח, אופנה, קמעונאות ועוד. אתם תצטרכו להתאים את עצמכם ואת העיצוב שלכם על פי כל לקוח. כל לקוח מצפה מכם שתתחברו למותג ותעצבו אתר או אפליקציה שמתאימה ספציפית אליהם.

כשתלמדו קורס גרפיקה ממוחשבת אתם תלמדו על חשיבותו של חקר מקדים. כל חברה שתעבדו איתה תצפה שתלמדו אותה, את הלקוחות שלה וכן גם את המתחרים שלה. מה שיהפוך את העבודה שלכם למעניינת מאוד אם יהיו לכם כמה לקוחות שאתם עובדים איתם.

  1. יצירתיות אבל שיטתית

כמו שהסברנו בסעיף הקודם, כל חברה שתעבדו איתה באה מרקע מסוים. תפקידו של מעצב UX היא להיות יצירתי ולהביא רעיונות חדשים שיקפיצו את המוצר או המותג כמה צעדים קדימה אבל יחד עם זאת, הוא צריך להיצמד לרקע ממנו בא המותג. המוצר או הפלטפורמה שמעצב ה-UX מייצר, היא לא המוצר היחיד של החברה. לכן, עליו לבחון מוצרים קיימים כדי לראות באיזה סגנונות עיצוב הלקוח משתמש. כך שלמרות שמעצבים אוהבים להיות מאוד יצירתיים, הם צריכים להיצמד לשיטת העיצוב של כל לקוח.

  1. שיתופי פעולה

עיצוב גרפי הוא עולם שמי שנכנס אליו חייב להיות יצור חברתי ולדעת שהוא ישתף פעולה עם כמה בעלי תפקידים. לכן, חשוב שהוא ידע להתאים את עצמו. במהלך יומו של מעצב UX, הוא ישתף פעולה עם לקוחות ובעלי מוצרים, מפתחים ואנשים נוספים שנמצאים מעליו בשרשרת הניהול. הוא יצטרך לדעת איך להתנהל מול אותם אנשים, לקחת מההערות שלהם את העיקר ולא את הטפל ולעשות את העבודה שלו בשיתוף פעולה עם כל הגורמים.

  1. אתגרים

אין היום הרבה עבודות משמעותיות שלא יעמידו את העובדים בהן באתגרים שהם יצטרכו לפתור. אם נתן כדוגמה את הימים שאנחנו מצויים בהם, עת תקופת הקורונה, אז אחד מהאתגרים היא העבודה מרחוק והצורך לקשר בין כמה וכמה גורמים שלא נמצאים בסמוך אליך. דבר שיכול לסרבל את העבודה.

אתגר נוסף, הוא הציפיות של הלקוחות. גם ללקוח שלך יש בעל עניין שהוא רוצה לרצות, ובסופו של דבר אנחנו צריכים לתת ללקוח את המענה הכי טוב שיש. כן, עלינו לחשוב על חוויית המשתמש, הרי לשם כך התכנסנו כשהחלטנו ללמוד עיצוב גרפי, אבל אנחנו צריכים לעשות את זה תוך התחשבות ברצונות של הלקוח וזה יכול להיות מאתגר לפעמים.

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: [email protected]