מחקר מילות מפתח לצורך קידום אורגני – מה חשוב לקחת בחשבון? - 0404
מחקר מילות מפתח לצורך קידום אורגני – מה חשוב לקחת בחשבון? Depositphotos

מחקר מילות מפתח לצורך קידום אורגני – מה חשוב לקחת בחשבון?

קידום אתרים אורגני יעיל באמת מתבסס בחלקו על מחקר מילות מפתח  הניסיון להבין בצורה שיטתית ומושכלת תחת אילו ביטויים ומילים ספציפיות נרצה לקדם את האתר שלנו בגוגל. מה חשוב לקחת בחשבון במסגרת הפעולה המקצועית החשובה כל כך של ביצוע מחקר מילות מפתח מעמיק?

באופן כללי ניתן לומר כי מחקר מילות המפתח צריך לשמש כבסיס לאסטרטגיית קידום האתרים שלנו, גם אם זהו לא הנדבך היחידי אליו יש להתייחס. מחקר מקצועי של ביטויים ומילות מפתח יאפשר לנו להבין כיצד להכווין יותר ויותר גולשים רלבנטיים לאתר שלנו, גולשים אשר באמת יתעניינו במה שיש לנו להציע וקיים עבורם יחס המרה גבוה – סיכוי גבוה כי יהפכו מלקוחות פוטנציאליים ללקוחות בפועל. בנוסף, מחקר מילות מפתח יכול לסייע לנו להגדיל באופן כללי את תעבורת הגלישה לאתר (אסטרטגיה שעשויה להועיל לאתרים מסוימים), כמו גם להתמקד ספציפית בגולשים רלבנטיים במיוחד עבור האתר שלנו. עבור כל אחת מהאפשרויות אפשר ליצור מחקר מילות מפתח המתמקד בפרמטרים מעט שונים.

להלן כמה נקודות חשובות אותן כדאי לקחת בחשבון בעת ביצוע מחקר מילות מפתח לצורך קידום אורגני מוצלח.

מילים וביטויים שעוברים את מבחן הסבירות – כאשר מומחה קידום אתרים מבצע מחקר מילות מפתח, חשוב להציב את התוצאות הפוטנציאליות אותן אתם שוקלים במבחן הסבירות – האם סביר כי קהל היעד שלנו, הגולשים הפוטנציאליים שהאתר שלנו עשוי להתאים להם,ישתמשו במילים/ביטויים הספציפיים האלו? אולי מדובר בביטויים מקצועיים או מפורטים מדי? אולי בביטוי כללי מדי או לא מספיק מובן? כך תוכלו לצמצם משמעותית את האופציות ולהתמקד רק בביטויים הסבירים ביותר לחיפוש.

מגוון – חשוב לנסות ולקחת בחשבון מגוון רחב כמה שיותר של מילים וביטויים אשר עשויים להיות רלבנטיים עבור גולשים פוטנציאליים לאתר שלכם. לכן, על המחקר להיות מקיף ועשיר במקורות מידע ובמקומות מהן הוא מנסה למצוא ביטויים רלבנטיים, דוגמת חיפוש בכלים שמציעה גוגל עצמה למחקר מילות מפתח, השוואה עם אתרים מתחרים הפועלים גם הם באותו תחום (ולכן מילות המפתח שלהם רלבנטיות גם עבורכם), התייעצות ישירה עם מומחה קידום אתרים המתמחה כמובן גם במחקר מילות מפתח.

ביטויי זנב ארוך – חשוב להכיר את המונח "ביטויים ארוכי זנב" (או "ביטויי זנב ארוך"…) ולהעניק לו משקל מספק במסגרת מחקר ביטויי המפתח. ביטויים ארוכי זנב הם ביטויים מפורטים וארוכים יותר מאשר מילות מפתח בודדות או ביטויים קצרים, ואתר המעוניין לקדם עצמו בצורה יעילה חייב להתייחס לביטויים שכאלו. ביטויי זנב ארוך מאפשרים לנו למקד את הקידום ולהצליח להגיע ישירות לגולשים אשר מחפשים דברים ספציפיים ביותר, אותם יוכלו למצוא אצלנו באתר. ביטויי זנב ארוך ידועים כביטויים ממירים יותר מאשר מילות מפתח בודדות (כלומר – בעלי סיכוי גבוה לגרום לגולשים המגיעים לאתר שלנו באמת לקנות מאיתנו בסופו של דבר ולהפוך ללקוחות בפועל או למבקרים קבועים באתר), כך שכדאי שלא להזניח סוג זה של ביטויי מפתח במסגרת מחקר המילים שאנחנו עורכים.

מחקר מילות מפתח מקצועי – בעוד כל בעל אתר יכול להשתמש היום במגוון הכלים המתקדמים המוצעים בחינם ברשת לצורך ביצוע מחקר מילות מפתח מתקדם, בפועל חשוב לדעת כי מדובר בתחום מקצועי מורכב ועשיר בפרטים, אשר בנוסף לכל זה גם משתנה בקצב גבוה יחסית. כלומר – מי שאינו עוסק בעולם של קידום אתרים אורגני בצורה מקצועית יתקשה מאוד להתמקצע בצורה אופטימאלית גם בתחום ספציפי כמו מחקר מילות מפתח. לכן, צעד נבון יהיה לפנות לאיש מקצוע מהתחום – מקדם אתרים ואנשים המתמחים בשיווק דיגיטלי ו – SEO בכלליות, ולשכור אותם לביצוע מחקר מילות המפתח, או לפחות לצורך ייעוץ עבור המחקר שאתם מבצעים. שווה כמובן להכיר את הכלים המקצועיים השונים הזמינים כיום לכולם ברשת, אך על מנת שלא לבזבז על כך יותר מדי זמן כדאי לשקול בחיוב לעבוד עם מקדם אתרים מקצועי.

לסיכום, מחקר מילות מפתח מהווה פעולה מתבקשת ובסיסית במסגרת תהליך קידום עם מקדם אתרים מקצועי, ומחקר יעיל שכזה יכול לסייע לנו משמעותית בהתוויה ויישום של אסטרטגיית קידום אתרים בגוגל. בין אם אתם עושים זאת בעצמכם ובין אם בליווי וייעוץ של מומחה קידום אתרים – חשוב מאוד שלא להזניח פעולה חשובה ומרכזית זו!

בשיתוף תמי לב  מקדמת אתרים מוסמכת.

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: 0404web@gmail.com