הסבת דגמים קיימים לטכנולוגיה מתקדמת - עתיד עולם הרכב - 0404
+
הסבת דגמים קיימים לטכנולוגיה מתקדמת – עתיד עולם הרכב באדיבות מתם מוטורס טויוטה בחיפה

הסבת דגמים קיימים לטכנולוגיה מתקדמת – עתיד עולם הרכב

השינויים התכופים המתרחשים בעולם, במיוחד בתחומים טכנולוגיים שונים, משפיעים על כולנו בצורה זו או אחרת. אחד התחומים בהם שינויים אלו מורגשים במיוחד הוא עולם הרכב, בו אנו מקבלים הדגמה רציפה ומרתקת למהירות בה הטכנולוגיה מתפתחת ומחלחלת לחיי הציבור הרחב. המכונית הממוצעת המיוצרת בשנת 2020 מכילה אינספור מערכות ופיתוחים מתקדמים וחדשניים ממש, כאלו אשר לפני עשרים שנים בלבד קשה היה להעלות על הדעת.

בשיתוף: מתם מוטורס בע"מ – סוכנות מורשית טויוטה חיפה

בעוד הרכבים של היום כבר מסייעים לנו בנהיגה בדרכים שונות ובמקרים מסוימים אף נוהגים קצת בעצמם, מעניין לסקור את המגמה המאפיינת את ההתפתחות בעולם הרכב, ואת הכיוון אליו צועד התחום בשנים הקרובות. נראה כי אחת מדרכי הפעולה העיקריות של יצרניות רכב מובילות כיום היא הסבה של דגמים קיימים ופופולאריים לטכנולוגיות הנעה חדשות –

מעבר הדרגתי לעולם רכב ירוק יותר

הרעיון המרכזי והחשוב ביותר הקובע את הכיוון אליו צועד עולם הרכב הוא הצורך העולמי האקוטי במעבר לדרכי חיים ברות קיימא יותר מבחינה סביבתית. ענף התחבורה כולו הוא אחד הגורמים הראשיים לזיהום הסביבה ולפליטה של גזים מזהמים, וככזה מוטלת עליו האחריות לפתח את הטכנולוגיות הנדרשות על מנת לבנות תשתית תחבורה ירוקה וידידותית יותר לסביבה.

למטרה זו נרתמו בעשורים האחרונים יותר ויותר חברות מענפים שונים, ואולי הדוגמה הבולטת ביותר לכך מעולם הרכב היא זו של אחת היצרניות המובילות בתחום – חברת טויוטה (Toyota) היפנית, אשר משקיעה בעשורים האחרונים סכומי עתק במחקר ופיתוח, ואמונה בין השאר על פיתוח טכנולוגיית ההנעה ההיברידית, אותה ניתן למצוא כיום באינספור דגמי מכוניות.

הנעת כלי רכב באמצעות מנועים חשמליים היא אחד היעדים העיקריים בהקשר זה, ומכוניות היברידיות מהוות חלק ממהלך מקיף זה. מנועים חשמליים אינם פולטים גזים מזהמים לאוויר, ובהתאמה תצרוכת הדלק של המכונית ההיברידית הממוצעת יעילה בעשרות אחוזים מזו של מכונית הפועלת באמצעות מנוע בעירה פנימי "רגיל".

מרכבים עירוניים ועד רכבי שטח היברידיים – הדוגמה של דגמי טויוטה החדשים

דוגמה מצוינת לתהליך ארוך הטווח שעובר על עולם הרכב בעשורים אלו ניתן למצוא כאמור בהתנהלותה של אחת החברות המובילות בעולם כולו מבחינת טכנולוגיות חדשות וברות קיימא – חברת טויוטה. הדגמים החדשים שהשיקה יצרנית הרכב היפנית בשנים האחרונות מדגימים בצורה מצוינת כיצד מתבצע המעבר ההדרגתי מעולם הרכב הישן לעולם הרכב החדש. בטויוטה לוקחים יותר ויותר מהדגמים הפופולאריים והמצליחים של החברה, ומסבים אותם לדגמים היברידיים. תהליך זה מתבצע בדגמים מקטגוריות שונות, החל מהרכבים העירוניים הקומפקטיים (טויוטה יאריס היברידית) ועד לרכבי קרוסאובר, SUV ושטח, דוגמת טויוטה ראב 4  הנמכרת כיום גם היא בגרסה היברידית. הדוגמאות של טויוטה יאריס היברידית וטויוטה ראב4 היברידית מראות כי ההיקף בו פועלים כוחות מרכזיים בעולם הרכב, דוגמת טויוטה (אחת מיצרניות הרכב הגדולות והמובילות בעולם מזה עשרות שנים), להסבת התחום לפעולה באמצעות טכנולוגיות הנעה מתקדמות וירוקות יותר, הוא היקף רחב ביותר. הכוונה הכללית היא להעביר את העולם כולו לרכבים חשמליים וידידותיים יותר לסביבה, בתוך פרק זמן קצר עד כמה שניתן.

יש לזכור כי למרות שההנעה ההיברידית מהווה קפיצת מדרגה משמעותית ביותר ביחס להנעת בעירה פנימית רגילה בכל הנוגע לפליטת גזים מזהמים, מדובר בשלב מעבר ארוך טווח, בדרך למכוניות שיהיו חשמליות לחלוטין. אלו כמובן קיימות כבר בשוק, אך עדיין אינן מחליפות לחלוטין את הטכנולוגיות הישנות יותר. עולם רכב חשמלי לחלוטין מהווה מטרה סביבתית מרכזית, ומסמל את אחד הסיכויים הטובים ביותר לנצל את כוח ההמצאה והפיתוח האדיר של האנושות לצורך שמירה על הסביבה בה אנו חיים.

 

מערכות בטיחות מקוריות כחלק מובנה בייצור הרכבים    

עוד תהליך אותו טויוטה מובילה היא ייצור של מרבית כלי הרכב באופן מובנה עם מערכת בטיחות מקורית TSS –Toyota Safty Sense  . מערכת הבטיחות המקורית משפרת בצורה ניכרת את הבטיחות האקטיבית של הרכב , ומשלבת בתוכה בלימה אוטונומטית , התראה על סטייה מנתיב , ואורות גבוהים אדפטיביים .

בדגמים החדשים של טויוטה- כדוגמת טויוטה קורולה החדשה, טויוטה ראב 4 החדשה – משולבת מערכת מסוג TSS גירסה 2 , מערכת זאת משלבת נהיגה חצי אוטונומית ברכב וכוללת בקרת שיוט אדפטיבית , שמירה על מרכז הנתיב על ידי מערכת ההיגוי החשמלית , זיהוי תמרורים והתאמת המהירות לתמרורים .

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: 0404web@gmail.com