מדוע חשוב שספורטאים יטלו סידן באופן קבוע? - 0404
מדוע חשוב שספורטאים יטלו סידן באופן קבוע? Density

מדוע חשוב שספורטאים יטלו סידן באופן קבוע?

סידן הוא מינרל חיוני מאוד למי שנמצאים בגיל ההתבגרות, בגיל השלישי – וגם לספורטאים. עבור כל מי שעוסק בפעילות גופנית משמעותית, בין אם באופן מקצועי ובין אם כתחביב מהנה ומועיל, הכמות הנדרשת של סידן בגוף גבוהה מהרגיל. בהתאם לכך, מומלץ לפלח אוכלוסייה זה להקפיד על צריכת מזונות עתירי סידן (עליהם נפרט בהמשך), ועוד המלצה היא להשתמש גם בתוסף ייעודי כדי לוודא שלא נגרמים נזקים עקב כמות נמוכה מדי של המינרל.

הפחתת הסיכון לפציעות ספורט

התרומה העיקרית של סידן לספורטאים היא חיזוק העצם. ככל שהעצמות בעלות צפיפות גבוהה יותר, הן יכולות לעמוד בעומסים גדולים יותר, כך שגם פעילות פיזית אינטנסיבית מאוד לא תפגע בהם. בפרט, קטן הסיכון לשברי מאמץ, שכידוע נגרמים עקב הפעלת עומס לאורך זמן על העצם וללא התאוששת מספקת. התאם, טיפול בשבר מאמץ כולל צריכת סידן, ולמעשה הפתרון הטוב ביותר לבעיה מציקה זו, שגם מונעת מהאדם להתאמן במשך זמן רב יחסית, הוא מניעה – שגם היא מבוססת על רמה נאותה של סידן בגוף.

סיוע בפעילות שרירים, חיזוק העצם והפחתת כאב

כמות נמוכה מדי של סידן מגבירה את הסיכוי לכאבי שרירים, עצמות ומפרקים. כמות נאותה של סידן מסייעת בפעילות תקינה של השריר, מחזקת את העצם ומפחיתה כאבים. ההתמודדות עם הכאבים ועם מגבלה של ממש לטווח התנועה עלולה להיות ממושכת, ובמידה רבה גם מתסכלת. כמו במקרים רבים אחרים, ההמלצה הטובה ביותר היא להקדים תרופה למכה, כשבמקרה זה התרופה היא שמירה על רמת הסידן הרצויה עבור מי שעוסק בספורט מכל סוג שהוא (רכיבה על אופניים, ריצה, משחקי כדור שונים ואפילו רקדנים מקצועיים זקוקים לכמות מספקת של המינרל).

שיפור ביצועים

כדאי לדעת שהסידן לא "רק" בונה את העצמות ומחזק את מערכת השלד, אלא גם חיוני לתפקוד מיטבי של שרירים במהלך פעילות גופנית. הסידן מתקשר אל החלבונים הסיביים שבעומק תאי השריר, ומאפשר כיווץ שרירים שמבצעים תנועה – סיוע זה לפעילות השריר מסייעת בשיפור הביצועים. צריכת מזונות עתירי סידן ונטילת תוסף אפקטיבי מבטיחות מקסימום תועלת מכל אימון ואימון.

איך להבטיח רמת סידן רצויה?

רובנו מודעים לכמות הסידן הרבה במוצרי חלב, אבל כדאי לדעת שישנם עוד מאכלים רבים אחרים שמספקים לגוף את המינרל החיוני. ביניהם: אצות (1093 מ"ג סידן ל-100 גרם), טחינה (ובעיקר מלאה), שומשום, כל מוצרי הסויה למיניהם (למשל טופו, ועוד) וקטניות נוספות ובמיוחד החומוס, השעועית הירוקה והפול.

בגלל הצורך בכמות גדולה במיוחד של סידן, מומלץ להיעזר גם בתוסף. Density Sport הוא מוצר ייעודי לספורטאים אשר מבוסס על סידן אמורפי. בהשוואה לסידן ה"רגיל", בעל המבנה הגבישי, הסידן האמורפי נספג טוב יותר בדם ולכן התרומה שלו לשיפור הביצועים הספורטיביים ולצמצום פציעות הספורט – גבוהה.

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: 0404web@gmail.com