מהי אסטרטגיה שיווקית ולמה היא נועדה? - 0404
מהי אסטרטגיה שיווקית ולמה היא נועדה? depositphotos

מהי אסטרטגיה שיווקית ולמה היא נועדה?

כל בעל עסק שבקיא בשיווק, מכיר את המושג טוב מאוד. אבל, חלקם לא באמת מבינים את גודל חשיבותו. האם אסטרטגיה היא רק מילה יפה? האם היא באמת עוזרת? ולמה בכלל היא נועדה? כל התשובות במאמר.

מהי אסטרטגיה שיווקית?

בעלי עסקים רבים מפרסמים ומשווקים את עצמם בצורה אקראית, ובעצם מקווים לטוב.
ומעליהם נמצאים העסקים שקצת מבינים מי נגד מי, ולא פועלים באקראי. אלה שממציאים אסטרטגיה שתיקח אותם לעבר הצלחה. בדרך כלל, היא נמצאת בתוך קובץ אקסל, ולפי השלבים פועלים. מעין מדריך קטן.

בגדול, אסטרטגיה שיווקית היא אוסף של פעולות אשר מסייעות לחברה או לעסק לצמוח. בדרך כלל, שמעתם לא מעט את המשפט: אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל. ובכן, מהסיבה שהיא יותר משומשת בעולמות הדיגיטל מאשר בתחומים השונים.

האסטרטגיה גם מתייחסת להיבטים השונים, כמו – השפעת העסק ע"י גורמים אחרים, לרוב, צד ג'. למשל, PEST. וכן גם למישורים החברתיים, הכלכליים, הפוליטיים, וכמובן הטכנולוגיים.

תהליך אסטרטגיה שיווקית

ישנם אין ספור אפיונים בעת התהליך, אבל ישנם דברים שעדיין נשארים קבועים. למעשה, שלושה דברים שנשארו קבועים גם בעולם השיווק: מחקר שוק, ערוצי הפרסום, והחלטה על המחיר המתאים.

בעת האסטרטגיה נצטרך לקחת בחשבון דברים נוספים כמו:

  • בחירת קהלי היעד הרלוונטיים.
  • כיצד ניגשים לקהל, ובאיזה נוסח מדברים.
  • השירותים שנחשוף בעת התהליך.
  • המשימות שנחלק למהלך ה- 12 החודשים.
  • באיזה שפה נרצה להתנסח, האם לאוכלוסייה הבוגרת? או הצעירה יותר?
  • תמיד נמדוד את אפקטיביות הפעולות.
  • להישאר במיתוג הנוכחי, ועיצובו באופן נכון.
  • בחירת ערוצי הפרסום ומטרות העל.
  • מדידה, בחינה, ובחירת התקציב הנכון ופיזורו למקומות הנכונים.

ועוד.

למה היא נועדה

אז כפי שאמרנו, ישנו תהליך שנצטרך לעשות ולהתחשב במדדים מסוימים. ובכן, בואו נרד עוד יותר לעומק, ונבין למה היא נועדה וכיצד היא תעזור לנו. לפני הכל, האסטרטגיה נועדה לצמחיה של העסק, ולהגדלתו. הסיכוי שלנו לצמוח בעולם הרווחי הזה ללא אסטרטגיה כמעט שואפים לאפס.

אז איך היא תעזור לנו בדיוק? במס' אופנים:

  1. הגברת חשיפת המותג.
  2. הרחבת מעגל הלקוחות, והשגת לקוחות פוטנציאלים.
  3. להתגבר על מתחרים, בחירת אסטרטגיה מנצחת.
  4. בידול מאחרים.
  5. במידת הצורך להתגבר על מכשולים.
  6. למצות את הפוטנציאל הקיים בזירה אחת.

בעת בניית אסטרטגיה שיווקית, נצטרך גם להתחשב בייעוץ אסטרטגי, וכמובן בשווקי שוק חדשים

לסיכום

אסטרטגיה שיווקית יכולה לפגוע בנו, ויכולה לעזור לנו. הכל תלוי באפיון נכון, בהתחשבות לפרמטרים, ולסיכונים הקיימים. אבל מה שכן, אנחנו חייבים אותה בשביל שרידות העסק או הארגון.

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: 0404web@gmail.com