הכנסות לייבפרסון לרבעון השני של 2017: 54.1 מיליון דולר - 0404
+
הכנסות לייבפרסון לרבעון השני של 2017: 54.1 מיליון דולר אייל יצהר

הכנסות לייבפרסון לרבעון השני של 2017: 54.1 מיליון דולר

 לייבפרסון, ספקית מובילה של פתרונות התקשרות דיגיטאליים באינטרנט ובמובייל באמצעות ענן, פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני, אשר הסתיים ב-30 ביוני 2017.

סך ההכנסות ברבעון השני של 2017 הסתכם ב-54.1 מיליון דולר, בהשוואה לתחזית הקודמת שהצגנו להכנסות בטווח של 51-52 מיליון דולר. מתוך סך ההכנסות, הכנסות הפעילות העסקית (B2B) ברבעון השני של 2017 הסתכמו ב-49.6 מיליון דולר, וההכנסות מפעילות צרכנית הסתכמו ב-4.5 מיליון דולר.

לייבפרסון חתמה על 91 עסקאות ברבעון, במסגרתן התווספו 29 לקוחות חדשים. ההכנסה הממוצעת ללקוח מארגונים גדולים ועסקים בגודל בינוני במהלך תקופה של 12 חודשים עוקבים, נותרה יציבה והסתכמה בכ-205,000 דולר.

"ברבעון השני של 2017 יצרנו שותפויות פורצת דרך עם IBM, ו Apple Business Chat", אמר ערן ואנונו, מנכ"ל לייבפרסון ישראל וסמנכ"ל טכנולוגיות בלייבפרסון העולמית. " כמו כן, חתמנו על עסקאות עם מספר מוסדות פיננסיים מובילים, המשלימים את העוצמה לה אנו עדים לאחרונה כחלק מהמהפכה הדיגיטלית במרכזי השירות והמכירה. מרכז הפיתוח הישראלי עומד מאחורי הפלטפורמה ומהווה גורם משמעותי המאפשר לנו לחזור ולצמוח בשנת 2018".

במהלך הרבעון השני, חתמה החברה על עסקאות עם הלקוחות החדשים הבאים: אחת מספקיות משלוחי המזון המקוונות הגדולות באירופה, ספקית גלובלית של שירותי לוגיסטיקה אשר מנהלת למעלה מ-500 מרכזים ב-15 מדינות, אפליקציה מובילה לשיתוף תחבורה, אחד מתאגידי האשראי הגדולים בצפון מערב ארה"ב, מובילה בחינוך לגיל הרך עם למעלה מ-1,000 מרכזי למידה בפריסה ארצית.

בנוסף, החברה הרחיבה עסקיה עם: שני מוסדות פיננסיים הנכללים במדד Fortune 100, אחת מחברות התקשורת המובילות בצפון אמריקה, חברת טלוויזיה בכבלים ולוויין מובילה באוסטרליה, אחת ממפעילות הכבלים הגדולות בצפון אמריקה, חברת תעופה מקומית מובילה בארה"ב.

ההפסד הנקי לרבעון השני של 2017 הסתכם ב-7.5 מיליון דולר או 0.13 דולר למניה, לעומת הפסד של 7.8 מיליון דולר או 0.14 דולר למניה ברבעון השני של 2016. הרווח הנקי המתואם לרבעון השני של 2017 הסתכם ב-0.3 מיליון דולר או 0.01 דולר למניה, לעומת רווח נקי מתואם של 0.4 מיליון דולר או 0.01 דולר למניה ברבעון השני של 2016. הרווח הנקי המתואם אינו כולל הפחתות, תגמול מבוסס מניות, עלויות ארגון מחדש, עלויות רכישה, שיערוך הפרשות בגין נכסי מס נדחים, חיובים חד-פעמיים אחרים והשפעת מס ההכנסה בגין התאמות אלו.

ההפסד הנקי לרבעון השני של 2017 כולל הוצאות חד פעמיות בסך של 3.6 מיליון דולר (0.06 דולר למניה), הקשורים בעיקר לעלויות ארגון מחדש, לפיצויי פיטורים ולליטיגציה בענייני קניין רוחני. ההפסד הנקי לרבעון השני של 2016 כלל הוצאות חד פעמיות ומסים בסך של 3.1 מיליון דולר (0.06 דולר למניה), הקשורים בעיקר לפיצויי פיטורים, לליטיגציה בענייני קניין רוחני ולשערוך הפרשות בגין נכסי מס נדחים.

ה-EBITDA המתואם לרבעון השני של 2017 הסתכם ב-3.7 מיליון דולר או 0.07 דולר למניה, לעומת 4.6 מיליון דולר או 0.08 דולר למניה ברבעון השני של 2016. ה-EBITDA המתואם אינו כולל הפרשה ממס הכנסה, הוצאות אחרות, נטו, פחת והפחתות, תגמול מבוסס מניות, עלויות ארגון מחדש, עלויות רכישה וחיובים חד-פעמיים אחרים.

ההתאמה בין הנתונים הכספיים שאינם על בסיס GAAP והנתונים על פי GAAP מוצגת בטבלאות הנתונים הכספיים הנכללות בהודעה לעיתונות זו. ביאור הנתונים הפיננסיים שאינם על בסיס GAAP ואופן חישובם נכלל למטה תחת הכותרת "נתונים פיננסיים שלא על פי GAAP (Non-GAAP)".

יתרת המזומנים של החברה נכון ל-30 ליוני 2017 הסתכמה ב-58.1 מיליון דולר, כולל 3.8 מיליון דולר של מזומן המשמשים כבטוחה למכשירי גידור במטבע חוץ. במהלך הרבעון השני של שנת 2017 החברה הפיקה כ-8.5 מיליון דולר במזומן מפעילות שוטפת, וצברה הוצאות הון בסך של כ- 4.3 מיליון דולר. כמו כן, החברה הוציאה כ-0.8 מיליון דולר לרכישה חוזרת של מניותיה הרגילות. נכון ל-30 ביוני 2017, נותרו כ-18.4 מיליון דולר זמינים לרכישות במסגרת התוכנית, אשר פורסמה בעבר, לרכישה החוזרת של המניות.

החברה מעלה את תחזית ההכנסות לשנת 2017 אותה פירסמה בעבר בעקבות ביצועים חזקים ברבעון השני של 2017 וצפי להמשך שיפורים עקבי הנובע מהתמקדות מחודשת במכירות והשלמת המעבר לפלטפורמת LiveEngage ברבעון השלישי. תחזית ההכנסות העדכנית לשנת 2017 כולה הינה הכנסות של 213-216 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לתחזית ההכנסות הקודמת להכנסות של 204-209 מיליון דולר.

בנוסף מתכוונת החברה להעלות את תחזית הרווח הנקי על בסיס GAAP וה-EBITDA המתואם שפורסמו בתחזית הקודמת, ובמקביל להשקיע מחדש את גידול ההכנסות של 2017 בהזדמנויות צמיחה עתידיות לטווח ארוך וביניהן אירועים מוצלחים ללקוחות, השותפות עם IBM ועבודה עם Apple Business Chat.

החברה סגרה בהצלחה את תשתית הפעילות הישנה ורשמה עלויות הקשורות לארגון מחדש ביוני, חודש אחד לפני המתוכנן. לכן, לייבפרסון מפחיתה את תחזית ההוצאות הקשורות לארגון מחדש ופיצויי פיטורים לרבעון השלישי ל-0.2-0.4 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לתחזית קודמת להוצאות בסך של 2.0-2.2 מיליון דולר. תחזית החברה להוצאות משפטיות חד פעמיות לשנת 2017 כולה נותרה ללא שינוי והחברה צופה כי הן יסתכמו ב-6.0-6.5 מיליון דולר.