איפיון ועיצוב ממשקי משתמש לאתר - 0404
+
איפיון ועיצוב ממשקי משתמש לאתר pixabay

איפיון ועיצוב ממשקי משתמש לאתר

אתרי אינטרנט מעולים ניכרים היטב בעיצובם האישי, המיוחד והמזמין. לעיצוב הנאה של אתר אינטרנט יש חשיבות, אך לא רק מבחינה וויזואלית. יש הרבה משמעות לאפיון ועיצוב חווית המשתמש, בכמה וכמה רמות. מדוע אפיון ועיצוב ממשק המשתמש חשובים כל כך וכמה טיפים חשובים בשורות הבאות.

מדוע ממשק גרוע זה רעיון גרוע

חשוב להשקיע באפיון ועיצוב ממשקי משתמש ולו מהסיבה שממשק גרוע גורם לנטישה. כאשר מדובר באתר אינטרנט, אפילו אם הוא יצירתי ומועיל, אנשים יעזבו במהירות אם יגלו שהממשק לא נוח. הם פשוט לא יגיעו לאותם המקומות באתר שאליהם בעלי האתר רוצים להוביל אותם. הם לא יפיקו תועלת ופשוט יתעצבנו.

במציאות שבה לאנשים אין חשק לבזבז אפילו כמה שניות מיותרות, ממשק משתמש שמעניק חווית משתמש גבוהה הינו חשוב ביותר. גם אם מדובר בתוכנה שרוכשים בכסף, ממשק משתמש לא מוצלח גורם לתסכול. הממשק צריך להיות ידידותי, אינטואיטיבי, לא מסורבל ונוח מאוד לשימוש. בתוכנה עסקית, יועיל מאוד גם אם יהיה קל להטמיע אותה בארגון, על סמך ממשק מוצלח.

עיצוב ואפיון תורמים לקידום האתר

כיום, ובעתיד התופעה הזאת אפילו תגבר, מנועי החיפוש מתחילים "לאהוב" אתרים שמצטיינים בעיצוב ואפיון מוצלח של ממשקי משתמש. חשוב להוסיף לכך כי אפיון מוצלח משפר את ביצועי האתר וגם את זה, הגולשים וגם גוגל מאוד רוצים. אתרים מעוצבים היטב שפועלים בצורה חלקה, בפלטפורמות שונות, הם המועדפים ביותר בכל קטגוריה שהיא. אתרים פיננסיים, חנויות מקוונות, עיתונים מקוונים וכיוצא בזה.

גולש ומשתמש מצד אחד, מטרה עסקית מצד שני

אפיון ועיצוב ממשקי משתמש, הן באתרי אינטרנט והן במוצרים טכנולוגיים אחרים, חייבים להתייחס במקביל לשני צדדים. מצד אחד – יש גולשים ומשתמשים. מצד שני, יש מטרה עסקית. חשוב ללכת בין הטיפות וליצור ממשק שיהיה יפה ונוח ומתאים למשתמשים אך גם כזה שישרת מטרות עסקיות. התעלמות מאחד משני הגורמים של המשוואה יחטיא את המטרה בגדול.

הכירו את המשתמש שלכם!

טיפ חשוב ביותר שכדאי להכיר: כאשר מאפיינים את חווית המשתמש, צריך לפני כן להכיר את המשתמש שלכם. אתם לא חייבים להכיר אותו בשמו, כמובן, אבל צריך להתייחס לכמה קווים כלליים. אתר וממשק שנועדו לילדים קטנים יעוצבו אחרת מאתרים המיועדים לאנשים מבוגרים. אתר שמיועד לאנשי מקצוע שיש להם סט מושגים מסוים או היכרות קודמת עם ממשקים קיימים, יעוצב באופן אחר לעומת אתר שמיועד לאוכלוסייה רחבה יותר.

תכנון ושרטוט חוסכים המון

אין לגשת לעיצוב ממשק משתמש ובכלל, לעיצוב אתרים, לפני שמתחילים בתכנון מפורט. חשוב לשבת אל שולחן השרטוט או מול גיליון שבו מפרטים סכמות, חיצים, טבלאות. כך רואים את האופן שבו האתר ייראה בהמשך והכיוון שאליו ילך ממשק המשתמש. רק אחרי שהדברים ברורים, עוברים לביצוע – עיצוב גרפי, תכנות וכל היתר.

היכנסו לאתר של חברת פרופייל והתרשמו מהפרוייקטים שביצענו עבור החברות הגדולות במשק.