השאלה הקשה בעולם הפרסום באינטרנט – אורגני או ממומן? - 0404
השאלה הקשה בעולם הפרסום באינטרנט – אורגני או ממומן? לאוס מדיה

השאלה הקשה בעולם הפרסום באינטרנט – אורגני או ממומן?

אם בעבר עסק של אדם זה או אחר התפרסם בזכות המלצות של שכנים או תליית שלטים על לוח המודעות הציבוריות, הרי שהיום אתר אינטרנט הוא הדרך העיקרית לפרסום. הגולשים יכולים להשאיר את פרטי ההתקשרות שלהם ואף לבצע הזמנות ורכישות של מוצרים. מסיבה זו בעלי עסקים רבים משקיעים משאבים רבים כמו זמן וכסף בקידום האתר שלהם בגוגל. כי ככול שגוגל תדרג אותם במקום גבוה יותר, כן הם יזכו בפרסום בגוגל רב יותר וכמות כניסות גדולה יותר לאתר.

האם כדאי להשקיע בקידום ממומן בגוגל

כל בעל עסק מתעניין בנושא קידום אתרים בגוגל במטרה להגיע לתוצאות גבוהות. היום קיימות שתי דרכים שבהן ניתן לקדם אתר – קידום אתרים ממומן וקידום אתרים אורגני. ממבט ראשון, קידום אתרים ממומן נשמע הדרך הקלה והפשוטה מבין השתיים לקדם אתר. בעל העסק משלם כסף לגוגל ושוכח מהצורך לתחזק את האתר. עם זאת, הקידום הממומן הופך למאתגר במהלך השנים מכמה סיבות. ראשית, התחרות על אותה מילת החיפוש עשויה להיות גדולה והעניין יצריך משאבים רבים יותר. שנית, מנוע החיפוש של גוגל משתכלל כל הזמן ופעולות פשוטות שהיו נהוגות בעבר לא יתאימו לאתר כעת. נוסף על כך, גוגל משתמשת רבות בפרסונליזציה. כלומר, היא נוטה לספק את החיפושים עבור כל גולש, בהתאם להיסטוריית החיפוש שלו בעבר. ודבר אחרון – אתר המקודם בקידום ממומן אינו בהכרח אתר מושקע ומעוצב, ולכן הוא עלול שלא להשאיר בו את הגולש לאורך זמן.

מדוע קידום אתרים אורגני עדיף על קידום ממומן

קידום אורגני seo אמנם אטי יותר מהקידום הממומן, אך הוא משתלם לטווח ארוך בסופו של דבר. קידום אתרים אורגני כמו זה הנעשה על ידי לאוס מדיה ואינטראקטיב הוא עבודה מורכבת ומאתגרת, ואת התוצאות של קידום זה ניתן לראות לאחר שלושה חודשים של עבודה אינטנסיבית. הקידום כולל בין השאר פעולות כמו כתיבת תכנים איכותיים ואינפורמטיביים הכוללים מילות חיפוש בצורתן הנקייה, העלאת תכנים חדשים באופן שוטף, מעקב אחר הקישורים באתר ושתילת קישורים חיצוניים כדוגמת קישורים מאתרים אחרים או ביצוע מעקב תמידי אחר מיקומה של מילת המפתח בגוגל באתר. קידום אתרים באינטרנט בשיטה אורגנית הוא קידום טבעי המתמזג עם הדרישות של גוגל, ולכן הוא יעיל יותר לטווח ארוך.

איך בוחרים מקדם אתרים טוב

בעלי עסק רבים מחפשים מקצוענים אשר מספקים שירותי קידום אתרים לעסקים. לאור ריבוי האנשים הקוראים לעצמם מקדמי אתרים חשוב לעמוד על ההבדל בין מקדם אתרים מקצועי לבין מקדם אתרים חובב. אלה כמה דגשים שיעזרו לכם לבחור מקדם אתרים טוב:

עונה נכונה על שאלות מקצועיות – כבר לפי השאלות הראשונות שלכם ניתן לבדוק אם מדובר במקדם מקצועי או חובב. האם המקדם עונה שאלות לעניין? האם הוא מתחמק משאלה ששאלתם? האם הוא בטוח במה שהוא מציע לכם?

שאלה של זמן – אחת השאלות הבולטות ששואל כל בעל עסק הוא כמה זמן ייקח לקדם את האתר שלו, משום שבעלי עסקים רבים מעוניינים שהאתר שלהם יעלה כמה שיותר מהר. ועדיין, לא מומלץ להתפתות לשכור את שירותיו של מקדם אתרים המציע תוצאות טובות לאחר חודש, שכן על פי רוב מדובר בתהליך ארוך יותר מכך (כ-3 חודשים).

לבחון הצעת מחיר – גם אם העסק נתון במגמת חיסכון, זה לא הזמן לחסוך כמדובר בנושא כמו קידום אתרים באינטרנט, מכיוון שמרבית הלקוחות מגיעים דרך האתר. ניתן לבחון את מקדם האתרים לפי הצעת המחיר שלו. אם הוא מציע מחיר הגיוני כמו 3,000 או 4,000 שקלים, סימן שלפניכם עומד מקדם אתרים מנוסה. אך אם המקדם מציע מחיר נמוך באופן מחשיד, כמו 500 או 600 שקלים, ייתכן שמדובר במקדם אתרים מתחיל וחסר ניסיון.