בניית אתרים בשנת 2019 - 0404
+
בניית אתרים בשנת 2019 יח"צ

בניית אתרים בשנת 2019

עולם הפרסום והשיווק עבר שינויים מרחיקי לכך במהלך העשור האחרון. אחד השינויים היותר משמעותיים בתחום, הוא הסטת נקודת הכובד של עולם השיווק ומעבר ממכירה פרונטאלית או טלפונית למכירה באמצעות אתר האינטרנט של העסק.

בהתאם לכך, השתנה לחלוטין גם האופן שבו נעשה שימוש באתרי האינטרנט, ובהתאם עלתה החשיבות של קידום אתרים מקצועי ואפקטיבי ברשת. כתוצאה מכל אלה, הדגשים בעת בניית אתרים בשנת 2019 ובכלל, השתנו גם הם. שלא כבעבר, אתר האינטרנט של העסק חייב לפעול על פי שלוש אמות מידה חשובות.

אמת המידה הראשונה – האתר חייב לספק לגולש ערך מוסף גבוה, בדמות מידע חשוב בתחום העיסוק שלו. אמת המידה השנייה – האתר חייב להיות מעוצב בצורה ידידותית, תוך התחשבות בצרכים של הגולשים ומתן מענה לצרכים השונים שלהם. בין השאר, האתר חייב להיות מותאם לגלישה בסלולר, וכן מותאם ונגיש לבעלי מוגבלויות.

אמת המידה השלישית שכל אתר אינטרנט בשנת 2019 חייב לעמוד בה, הינה מהירות הטעינה של האתר. בעתיד הנראה לעין, החשיבות של מהירות הטעינה של האתר צפויה לעלות ואתרים שלא יעמדו בדרישות, יסבלו מירידה בדירוג. מה ההיגיון מאחורי הדרישה להעלאה תכופה של תכנים רלבנטיים לאתר העסקי?

מדוע יש חשיבות להתאמת האתר למובייל, הרבה מעבר למה שהיה מוכר עד כה? למה עלתה החשיבות של מהירות הטעינה של האתר, וכיצד היא אמורה לשפר את חוויית הגלישה? היכן ניתן לקבל סיוע בנושא בניית אתרים בשנת 2019, שיהיו מותאמים לעולם האינטרנט ויאפשרו קידום מהיר ואפקטיבי של האתר? בשורות הבאות נרחיב את היריעה בנושא בניית אתרים, פרסום בגוגל

קידום אתרים, הוספת תכנים ומה שביניהם

המטרה הראשונית של גוגל, הינה לרכז את כל המידע הקיים ולהנגיש אותו באופן היעיל ביותר לכל אדם. בניית אתרים, קידום אתרים וכן פרסום בגוגל, נועדו כולם לסייע בהשגת המטרה הזאת. הכדרך לרכז את המידע, הינה לאפשר לכל בעל מקצוע ולכל אסם שיש לו אמירה מקצועית, עסקית או אחרת, להביא אותה לידיעת הציבור באמצעות אתר האינטרנט שלו.

ככל שהמידע רלבנטי ואיכותי יותר, כך האתר המחזיק במידע יזכה למיקום טוב יותר בעמודי החיפושים, ומכאן גם להזדמנות טובה יותר להפוך את המידע שבאתר לרווח כספי. בכדי להנגיש את האפשרות להתפרסם ולהגדיל את החשיפה של אתר, יכול כל בעל אתר לפרסם אותו באמצעות גוגל אדוורדס (Google eds). בנוסף, יכול בעל האתר להכניס לאתר תכנים איכותיים, שיוסיפו מידע וערך מוסף לגולשים.

ככל שהמידע רלבנטי ואיכותי יותר, כך יזכה האתר להזדמנות טובה יותר להגיע לראש טבלת החיפושים או לכל הפחות למיקום גבוה. קידום אתרים, נכון לשנת 2019, כרוך בקשר בל יינתק עם תכנים איכותיים באתר. במהלך שנת 2019 מתברר כי גוגל שמה דגש חזק יותר על הוספת תכנים ונותנת עדיפות לאתרים המתעדכנים באופן קבוע על פני אתרים שהתכנים בהם קבועים ובלתי משתנים.

את המשוב על איכות התכנים ומידת התועלת שהם מביאים, נותן קהל הגולשים. נכון להיום ניתן למדוד את נתוני הגלישה, זמני השהייה באתר, אחוזי הנטישה ומספר הדפים שהגולש עבר ביניהם באתר לפני שעזב.

מאליו מובן כי הדובדבן שבקצפת, מבחינת בעלי האתר, הוא אחוז הלקוחות שהשאירו פרטים ליצירת קשר, או רכשו בפועל מוצר או שירות באתר. הנה כי כן, הוספת תכנים קשורה קשר ישיר למיקומו של האתר, ומכאן גם לסיכויים שלו להגדיל את ההכנסות.

התאמת האתר למובייל

במהלך השנה הנוכחית הודיעה גוגל כי תייחס חשיבות רבה לאינדוקס האתר ברשת באמצעות מובייל פירסט. הכוונה כאן היא שדירוג האתר ככלל מושפע מהדירוג של גרסת המובייל שלו ופחות מהדירוג של הגרסה הרגילה שלו. מזה יותר משנה, מתריעים המומחים של גוגל על הצורך להתאים את אתרי האינטרנט השונים המאנדקסים במנוע החיפוש, לגלישה במובייל.

במהלך התקופה הזאת הגבירה גוגל את ההתייחסות החיובית לאתרי המובייל, אבל לא יצרה קשר ברור בין קיומו של אתר מותאם למובייל לבין שיפור או הידרדרות של האתר במיקומים שלו במנועי החיפוש השונים. בעלי אתרים רבים, ויחד איתם גם מקדמי אתרים רבים שלא קראו נכון את המפה, התעלמו מסימני האזהרה.

כעת הפכה גוגל את ההתייחסות החיובית למובייל פירסט לחלק מאמות המידה הנדרשות מאתר שיזכה להתייחסות חיובית במנועי החיפוש. השינוי בהתייחסות של גוגל לאתרי המובייל איננו מקרי, אלא התאמה והיענות של גוגל להתפתחויות של השנים האחרונות, שאחת החשובות שבהן הייתה המעבר של הגולשים לגלישה באמצעות הטלפון הסלולארי (מובייל).

זאת, תוך זניחה חלקית של הגלישה באמצעות מחשבים ניידים ובעיקר נייחים, המצויים על שולחן הכתיבה או העבודה בבית. כיוון שכך, התאמת האתר למובייל היא אקוטית לשיפור חוויית המשתמש וכל מי שהזניח את ביצוע ההתאמה, עלול לגלות שהאתר שלו ספג ירידה משמעותית בדירוג, ובמקרים מסוימים אפילו נעלם כליל מתוצאות החיפוש. בניית אתרים בשנת 2019 ומעתה ואילך, חייבת לקחת בחשבון את הנתונים הללו ולהפוך אותם לאבן דרך כבר בשלבים הראשונים של תכנון האתר.

מהירות הטעינה באתר וחשיבותה לתוצאות החיפוש

הטכנולוגיה המודרנית וההתקדמות המטאורית בכל התחומים הקשורים בגלישה ברשת, הפכו את מהירות הטעינה של דפי האתר לגורם משמעותי בקביעת מדד האיכות של אתר אינטרנט. בניית אתרים בשנת 2019 חייבת לקחת את העניין הזה בחשבון ולדאוג לכך שמהירות הטעינה של האתרים החדשים שמוקמים, תהיה גבוהה בהתאם לאמות המידה החדשות הנהוגות כיום.

אתרים שלא לקחו את הפרמטר הזה בחשבון, או שהם בנויים על פלטפורמות ישנות שלא ניתן לזרז בהן את מהירות הטעינה, עלולים לספוג ירידות חדות הן במיקומים בתוצאות החיפוש והן במספר הגולשים המגיעים אליהם. זאת, גם אם מדובר באתרים איכותיים ואפילו סמכותיים בתחום.

במהלך 2019 יצאו לאור עמודי AMP (Accelerated Mobile Pages) עמודי מובייל מואצים מבית היוצר של גוגל וטוויטר. תקצר היריעה מלתאר כאן את דרך הפעולה שלהם, אבל ניתן לומר שהם מאפשרים טעינה מהירה מאד של דפי אינטרנט במובייל, מה שמשנה את תמונת המצב בתחום הזה ומאלץ כעת ויאלץ בעתיד את כל אתרי האינטרנט ליישר קו על פי אמות המידה הללו.

בניית אתרים בשנת 2019 צריכה לקחת בחשבון, אם כן, אמות מידה נוקשות הרבה יותר באשר למבנה האתר ולאופן הפעולה שלו. עם זאת, גוגל נותנת הרבה יותר כלים לבדיקת האתר, ניטור תנועת הגולשים והבנת הנטיות שלהם. כלים כדוגמת גוגל אדוורדס, כמו גם כלים למדידת התוצאות של פרסום בגוגל, מאפשרים לבעלים של אתרי אינטרנט להבחין בשינויים ולהגיב עליהם במהירות,

אם ההבנה כי כל עסק חייב אתר אינטרנט איכותי, מותאם למובייל ומקודם היטב איננה זרה לך ואם יש לך עניין לבנות אתר אינטרנט איכותי שיצעיד את העסק שלך שנות דור קדימה, זה המקום הנכון עבורך.

כדאי ליצור קשר כבר כעת והמומחים של ערן פיקסר בניית אתרים, קידום עסקים וניהול רשתות חברתיות יחזרו אליך בהקדם. הם יבחנו את הצרכים ואת ההעדפות שלך, יסייעו לך בבנייה ובקידום האתר וכן יעזרו לך להביא אותו למצב של רווחיות בזמן הקצר ביותר האפשרי.