המדריך הסודי למכירת רכב במחיר מקסימלי - 0404
המדריך הסודי למכירת רכב במחיר מקסימלי קרדיט - Shutterstock

המדריך הסודי למכירת רכב במחיר מקסימלי

שוק הרכב בישראל מוצף מצד אחד, ומצד שני די מנומנם. עם מספר לא מבוטל של סוכנויות, ומאגר עצום של מכוניות – מכירה של רכב פרטי באופן עצמאי יכולה להיות אתגר לא פשוט. אם החלטתם לעשות את זה, קחו כמה כלים שיעזרו לכם בכך

יש דברים שאי אפשר להתווכח איתם. ישראלים מחליפים רכב בממוצע כל 3 שנים, מדי שנה עולות עוד ועוד מכוניות על כבישי הארץ, ברובן חדשות לחלוטין, וכפועל יוצא שוק המכוניות המשומשות בישראל רווי מאד, והתחרות עצומה.

מכירת רכב באופן פרטי במגרש שבו המתחרות הן חברות רכב שמציעות מחירים אטרקטיביים, מגוון רחב של רכבים למכירה, תנאים ייחודיים ועוד מגוון יתרונות היא עניין שיש להיערך אליו בכמה מישורים, ולפעול על פי סדר הגיוני.

קצת על מחיר, היצע וביקוש

נתחיל בסוף – כמה כסף שווה הרכב שלכם. כדי לקבוע מחיר ריאלי ונכון אתם צריכים בראש ובראשונה להכיר את השוק הספציפי של הרכב שלכם. אם מדובר ברכב שיש עליו ביקוש גבוה והוא נהנה מתדמית חיובית של אמינות, בהחלט מדובר בפרמטר שישחק לטובתכם בתמחור.

אם שוק המכוניות המשומשות רווי בדגמים כמו זה שאתם מציעים – זה אומר שתצטרכו ככל הנראה להפחית ממחירו כדי להישאר בתחרות. דבר נוסף שיש להביא בחשבון הוא מצב הרכב מבחינה מכנית וחיצונית ומה היסטוריית הטיפולים שלו. רכב שמור שלא עבר תאונות וטופל רק במוסכים מורשים או תוחזק כהלכה באופן מתועד – תמיד יהיה שווה יותר מרכב עם פגמים, פגעים וכשלים.

פרמטרים נוספים שיש להם משמעות ישירה על המחיר הם כמובן הקילומטראז' שהרכב צבר, וכאן יש יתרון לרכב שנסע פחות מהממוצע של 20,000 ק"מ בשנה, ועל כך תוכלו לדרוש לעתים מחיר גבוה יותר, וגם מקור הרכב משחק תפקיד. אם מדובר ברכב 0 קילומטר, לדוגמה, המשמעות היא שרכשתם אותו בהנחה ולא נרשמתם כבעלים הראשונים שלו.

את ההנחה הזו תאלצו לגלגל הלאה אל הקונה הפוטנציאלי שלכם, וכך גם לגבי רכבי חברה, רכבי ליסינג ורכבים שהחליפו הרבה בעלים. כחלק מסקר השוק שעליכם לערוך – בדקו גם מחירי כמה רכבים מאותו דגם ופרמטרים כמשלכם, באתרי מכירה שונים ואפילו בסוכנויות רכב. לסוכנויות הרכב יש מגוון גדול יותר של רכבים ואפשרויות, כמו גם תנאי רכישה נוחים שאתם לעולם לא תוכלו להציע.

מאידך, לבעלי רכבים פרטיים יש תדמית אמינה יותר ככאלו ששומרים על רכבם, מתחזקים אותו יותר טוב ובאופן כללי הסיכוי למצוא אצלם הזדמנויות גבוה יותר, בהחלט יתרון חשוב עבורכם. בהתבסס על נתונים אלו, קבעו את המחיר שאתם מעוניינים לדרוש עבור הרכב, וקבעו לעצמכם בסתר את מחיר המינימום שתסכימו לרדת אליו.

לפרסם לפרסם לפרסם

כשאתם מתכוונים למכור את רכבכם אף אחד לא באמת יודע מזה, והרעיון הוא שכולם ידעו, במיוחד אלו שעתידים לרכוש רכב. כיום עומדים לרשותכם ערוצי פרסום רבים ומגוונים, כל אחד עם יתרונותיו הוא.

ראשית, בנוהל הרגיל מאז המצאת הגלגל – הדביקו שלט בתוך הרכב עצמו, עם פירוט בסיסי עליו ומספר טלפון. אנו לא ממליצים לפרסם את המחיר על הרכב כדי לגרום למתעניינים ליצור עמכם שיחה ראשונית, ומשם כבר יותר קל והוגן להתנהל.

היתרון בפרסום בגוף הרכב עצמו הוא שהקונה הפוטנציאלי רואה את הרכב ואם הוא מתקשר – כנראה שהוא מביע עניין. מעבר לכך ישנם ערוצי מכירה דיגיטליים כגון אתרי יד שנייה. בחלקם הפרסום יעלה כסף ובחלקם הוא יהיה חינמי, עם אפשרות להבליט את המודעה תמורת תשלום.

נסחו מודעה מושכת את העין מבחינת תוכן. ספקו כמה שיותר פרטים אמיתיים ורלוונטיים, צרפו תמונות, זהו מקדם שכנוע חשוב מאד. הכניסו כמה שיותר תמונות, כולל תמונות פנים הרכב. אם מדובר בדגם יוקרתי או כזה הכולל אבזרים ייחודיים אל תשכחו לציין זאת. כלי פרסום נפלא נהדר הוא רשתות חברתיות, בדגש על פייסבוק.

כולם מעבירים שם לפחות חלק מיומם ויש בו לא מעט קבוצות ייעודיות למכירת רכבים, מה שממקד את הקהל אליו אתם מעוניינים להגיע בצורה מיטבית. הכלי החינמי הזה ייתן לכם שירות נהדר, ובתנאי שתקפידו על תחזוקה מינימלית מתבקשת.

ענו לפונים אליכם, הקפידו להקפיץ את המודעה שלכם ושמרו עליה בראש הלוח. ערוץ מכירה נוסף, אמין ונטול עלויות הוא כמובן החברים והמכרים שלכם. בקשו מהם לספר למכריהם על רכבכם, ואל תהססו לבקש מהם המלצה.

לוק של מיליון דולר

כשיגיע השלב בו אנשים יבואו לראות את הרכב, הם ירצו ליהנות ממה שהם רואים. סדרו את הרכב מבפנים, נקו אותו היטב וארגנו את טפסי הרישיון והבעלות עליו במקום נגיש.

כל רכב בא יומו

לסיום, הטיפ הכי חשוב שיש לנו עבורכם – התאזרו בסבלנות! אנשים לא קונים רכב על רגל אחת. צפו לטלפונים רבים ולעתים מטרידים, היערכו להתמקחויות שחלקן עשוי להיות מגוחך, דעו לקבל את סירוב וקחו בחשבון שמציאת קונה לוקחת זמן, במיוחד אם אין בכוונתכם לרדת במחיר. בסופו של דבר תמצאו.

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: 0404web@gmail.com