בעלי עסקים? קבלו תוכנית עסקית לזכיינות - 0404
+
בעלי עסקים? קבלו תוכנית עסקית לזכיינות יחצ . ירון לוי

בעלי עסקים? קבלו תוכנית עסקית לזכיינות

זכיינות מעניקה יתרונות רבים וחשובים כמו גב מקצועי וניסיון, מוניטין ונכסים, שבהחלט מהווים עזרה משמעותית. מצד שני, יש גם מגבלות ניהוליות וכמובן התשלומים, מעבר לאתגרים השכיחים של קבלת החלטות, הניהול יומיומי ושוטף של העסק, התחרות והשינויים בענף.

לכן, גם למי שהחליט להיות זכיין של רשת חשוב מאוד לעבוד לפי תוכנית עסקית מקצועית, רצינית ומסודרת שנותנת מענה לצרכיו הספציפיים. תוכנית עסקית לזכיינות חשוב לבנות בעזרת יועץ עסקי שמאחורי ניסיון רב בתחום, לרבות בכתיבת תוכניות עסקיות לזכיינים.

קודם כל – לקבל ייעוץ

במידה שיש לכם עסק ועדיין לא חתמתם על החוזה מול הרשת המזכה, ואתם מצויים בשלב של התלבטויות, אנו ממליצים לפנות אלינו לקבלת ייעוץ עסקי. נוכל לבצע עבורכם בדיקה רצינית ומעמיקה של הכדאיות הכלכלית של המהלך, נבהיר את היתרונות והחסרונות שלו, נבדוק היטב את ההסכם שמציעים לכם, ונסייע להחליט אם כדאי להיכנס להתקשרות או שלו.

בתוך כך, נסייע בהקמת העסק או בכניסה לזכיינות בעסק קיים מכל ההיבטים, כך שתוכלו לעמוד על בסיס איתן וליהנות מרווחיות טובה. כאמור, זכיינות נותנת לכם גב עסקי ומקצועי אך יש לו גם חסרונות והוא לא תמיד מספיק בעצמו. יתר על כן, לעיתים קיימות מגבלות משמעותיות ברמה הפיננסית והניהולית.

אמנם גם לכם וגם לרשת המזכה יש אינטרס משותף שתצליחו אבל הדבר אינו פוטר אתכם מהתנהלות פיננסית, שיווקית וניהולית טובה ונכונה, וגם לא מעבודה על פי תוכנית עסקית. במידה מסוימת אפילו ההפך הוא הנכון: דווקא בגלל המגבלות שמטיל עליכם הסכם הזכיינות עליכם להפגין יותר עמוד שדרה, לדעת לאן אתם רוצים להגיע וכיצד לעשות זאת מבלי לפגוע בסעיפי ההסכם או היחסים אם הרשת המזכה.

כמה היבטים של תוכנית עסקית לזכיינות

תוכנית עסקית לעסק בזכיינות כדאי לבנות כבר בהתחלה, כלומר עם ולקראת החתימה על ההסכם ובכל מקרה בשלבים הראשונים. יחד עם זאת, כמובן שהתוכנית חשובה גם בשלבים הבאים, בין אם הפעילות עולה יפה ובוודאי אם העסק נקלע לקשיים.

בכל מקרה, תוכנית עסקית לעסק בזכיינות מתחילה בבדיקת העומק של הנעשה. אנו בוחנים בין היתר את תזרים המזומנים, את ההתחייבויות לספקים ולרשת המזכה, את תמחור המוצרים, הוצאות ייצור ותפעול, הלוואות מהבנק, מצבת העובדים, הפן הפרסומי והשיווק וכן הלאה.

בראש ובראשונה, בדיקת העומק הזאת מאפשרת לנו לתת תמונת מצב רלוונטית, עדכנית ומדויקת על פעילות העסק מכל היבטים, על נקודות הכוח, הנכסים והתרופה שלו.

שנית, אנו מזהים את הבעיות, הכשלים והנקודות החלשות, כמו מוצרים פחות רווחיים מאחרים, פעילות הפסדית בנישות מסוימות, אפיקי פרסום ושיווק שאינם מיטביים, וכדומה. התוכנית העסקית שתכתוב תשים דגש על נקודות אלו, כלומר על פתרונות שמציע עבורן ועל הדרכים ליישם את הפתרונות באופן מציאותי, מקצועי ונכון.

לא פעם עסקים נעזרים בשיטות הניהול העסקיות של הרשת המזכה, כך שקיים קו אחיד וברור למדי של התנהלות. ואולם, חשוב לזכור כי השיטות הניהוליות אינן בהכרח נכונות לכל המקרים ולכל העסקים, ובוודאי שלא לכל בעלי העסקים. על כן, כאשר נוצר מצב של רווחיות פחות טובה ואפילו הפסדית, בעל העסק מתקשה לחשוב מחוץ לקופסה של הרשת.

גם אם אינו כבול לשיטה זו או אחרת כבר קשה לו לפעול באופן עצמאי כי הדרך האחרת אינה מוגדרת. תוכנית עסקית לזכיינות נותנת לכם את ההגדרות האלו (תוך התחשבות באפשרי בהתאם להסכם), כלומר מגדירה את המטרות והיעדים שאתם מעוניינים להשיג, מגדירה את התמחור המתאים גם לשאיפות הרווח שלכם, מגדירה את ההיבטים של שיווק ופרסום וכדומה.

כמובן שהתוכנית מתחשבת בנכסים החשובים שהזכיינות מעניק, וגם למגבלות והאילוצים שהחברה מטילה בתחומי התמחור, הפרסום, השיווק וכדומה. התוכנית עשויה לעסוק למשל בהגדלה או הקטנה של מצבת כוח האדם, בהשגת מימון בתנאים יותר טובים מאלו הנוכחיים, בשיפור של מצב תזרים המזומנים, בהקטנת ההוצאות, בהגברת המיקוד על מוצרים רווחיים יותר וכדומה.

זוהי תוכנית סדורה וברורה אשר מתבסס על ניסיון מקצועי רק של היועץ העסקי, והיא לוקחת אתכם אל המטקה תוך שהיועץ ממשיך ללוות אתכן במהלך היישום שלה, לרבות השוואה תוצאות לצפי וביצוע הכנת שינויים במידת הצורך.

לאור מורכבות וחשיבות המשימה, תוכנית עסקית לזכיינות יש להכין עם יועץ עסקי מנוסה. לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות, , פנו אלינו בטלפון 035377088  או במייל.