- מתכננים לחגוג עדלאידע בירושלים? כל הפרטים על הסדרי התנועה
- "עקב שיטפונות וסחף על הכביש" | כביש 90 נחסם לתנועה
- "נרצחה כי רצתה להפרד" | מאסר עולם לרוצח ד"ר גיורא פרי
- האם אתם יודעים כמה משרדים יש לאונר"א בירושלים?
- אושרה בקשת הממשלה להארכת מצב חירום כליאתי
- שרידי אמל"ח אותרו בכניסה לכפ"ס
- עו"ד מפרקליטות המדינה נחקר בחשד למרמה והפרת אמונים
- "מהלך תקדימי חשוב" | הסוף של אל ג'זירה?
- "תקפו, איימו וניסו לחטוף את נשקם האישי של השוטרים"
- "כמעט איבדה את הראייה" | מומחי עיניים מזהירים משימוש במוצר הזה...
שיעור לחיים – הנעה והנאה: מורה ממודיעין יצרה עם תלמידיה מיזם חדשני מאתגר ומלהיב
חוויה נהדרת עברו אתמול (ראשון), הורי וילדי כיתות ו' בבית הספר רעים, כאשר הוזמנו לקחת חלק בפעילות מיוחדת שנוצרה בשיתוף פעולה בין התלמידים למורה שיצרה 'חדר בריחה' מאתגר, בסימן פורים.
הכל התחיל כשהילדים התבקשו להכין הפעלה לפורים יחד עם מורתם, שרית גביזון, מורה לכיתות ו' בבית הספר רעים במודיעין, הילדים הציעו רעיונות כמו באולינג, קליעה למטרה, מגדל קשיות…. ואז ילדה חמודה אחת אמרה "אולי נעשה חדר בריחה?" וכולם קפצו על הרעיון.
ואז הגיעה ההזדמנות ללמד אותם שיעור לחיים: איך עובדים בצוות, כיצד יש מקום בקבוצה לכל אחד, איך מזהים חוזקות ויוצאים לעבודה משותפת, אתגר לא פשוט נוכח העובדה שהכיתה ברוכת ילדים – 38 תלמידים שהתחלקו ל-6 קבוצות והתחילו את שלב התכנון, עצרו מידי פעם כדי להסיק מסקנות, לשפר ולייעל את עבודת הצוות ואת התוצרים.
בכל השלבים לא היה ברור איך זה יתקדם, מה יהיו התוצרים ועד כמה יצליחו ליצור חדר בריחה אותו יפעילו 38 תלמידים. לאט לאט הרעיונות התגבשו, התחנות דוייקו והתפקידים חולקו, הילדים היו כל כך רתומים שהמציאות עלתה על כל דמיון. אחד התלמידים אמר: "חשבנו שזו סתם תהיה עוד תחנה לפורים, לא ציפינו ולא חשבנו שאנחנו מסוגלים להקים חדר בריחה ברמה כזו גבוהה" .
כדי לקבל חוות דעת אוביקטיבית ביקשנו משתי מורות בצוות להכנס לכיתה, הילדים הציגו בפניהן את סיפור במסגרת "המן הרשע מנסה לברוח מהכלא" והציגו בפניהן את התחנות, כל קבוצת ילדים עמדה בקדמת הכיתה והסבירה הן את תהליך העבודה בצוות והן את המשימות עצמן. המורות יצאו נפעמות ומרוגשות מהכיתה, הרמה הגבוהה שאליה הגיעו התלמידים בעבודת הצוות היתה מעל המצופה.
חדר הבריחה היה מיועד לשכבת ה'-ו' אך לאור ההצלחה ותגובות התלמידים שהתנסו בחווית חדר הבריחה, צוות המורות נכנס גם הוא ואף אפשרנו גם לשכבת ד' להכנס ואפילו זימנו את ההורים לערב בו הילדים הפעילו את ההורים. והתוצר הכי חשוב, עבודת הצוות ושיתוף הפעולה בין ההורים, התלמידים והצוות החינוכי.