מרחב למידה ייחודי בבית הספר "רוגוזין" מאפשר למידה משמעותית וחדשנית - 0404
+
מרחב למידה ייחודי בבית הספר "רוגוזין" מאפשר למידה משמעותית וחדשנית עיריית קריית אתא

מרחב למידה ייחודי בבית הספר "רוגוזין" מאפשר למידה משמעותית וחדשנית

השבוע, (א'),  ביקרו ראש העיר וחברי מועצת העיר בביה"ס "רוגוזין" חטיבה ב' בכדי להתרשם ממודל מרחב הלמידה המופעל בחטיבה בנושא ירושלים ומאפשר לתלמידים לרכוש ידע באופן חווייתי, בדרך של משחק.

במסגרת הפרויקט התלמידים לומדים ומשחקים ב-11 מוקדים בתחומי הדעת השונים (ספרות, לשון, היסטוריה, מדעים, ערבית, ספורט, תרבות ישראל, גאוגרפיה ואנגלית), העוסקים בשלושה צירים מארגנים: ירושלים כבירת ישראל, ירושלים כמרכז דתי ומדיני והפסיפס החברתי והרב תרבותי של העיר.

היוזמה החלה בבית הספר סביב הנושא השנתי של משרד החינוך "50 שנה לאיחוד ירושלים", תוך שיתוף התלמידים, ההורים והצוות החינוכי. התלמידים מעורבים בתהליך הן בבניית המרחב ועיצובו והן בהפעלת מוקד הלמידה המתבצעת ע"י עמיתי התוכנית הכוללים תלמידים אשר עברו הדרכות, סדנאות והכשרות מתאימות.   

הפעילות במרחב הלמידה נותנת ביטוי לידע שרכשו התלמידים במהלך לימודיהם ומסכמת אותם באמצעות שילוב סוגי משחק מגוונים היוצרים למידה חווייתית, משמעותית ואפקטיבית. בין הפעילויות שמבצעים המשתתפים: משחקים מתוקשבים כגון יצירת מחוללים\ ממים (MEME) , "שמור על המיליון", ו"מי רוצה להיות מיליונר" , סיור רגלי בירושלים בשלושה צירים שונים באמצעות תוכנת גוגל מפות, חידות, משימות אתגר, שירים וסרטונים.

מנהלת חטיבה ב', ענת חן: "מרכז הלמידה מעצים את "האני מאמין" החינוכי והערכי של בית הספר ומעמידו במרכז העשייה. מעורבים בו יוזמה, חשיבה חדשנית, יצירתיות, מיפוי תכנים, בניית משימות לימודיות ושותפים לו כל צוות ביה"ס ותלמידיו. מרחב הלמידה מביא לשיא תהליכים פסיכו-פדגוגיים בבית הספר, תוך חיבור התלמידים אל מקורות הידע באופן תהליכי המעורר יצירתיות ותשוקה לידע ההופכים כל ניצוץ ללהבה".

עיריית קריית אתא

עיריית קריית אתא

עיריית קריית אתא

עיריית קריית אתא