כל מה שרציתם לדעת על ניקוי רעלים - 0404
+
כל מה שרציתם לדעת על ניקוי רעלים Pexels

כל מה שרציתם לדעת על ניקוי רעלים

הדרך לניקוי רעלים עוברת בהחלפת התפריט התזונתי ובאימוץ הרגלים בריאים יותר. במאמר הבא נלווה אתכם משלב בחירת הפירות והירקות ועד שתראו שיפור גופני ופסיכולוגי.

ניקוי רעלים נועד לשפר את הבריאות באמצעות חיזוק של המערכת החיסונית ושחרור ממשקל עודף. כמו כן, מחקרים מוכיחים שהניקוי מרחיק מהגוף שלל רעלים שאליהם אנחנו נחשפים על בסיס יום יומי בגלל סגנון החיים המודרני. בין היתר, הרעלים שאותם מנקים מהגוף נמצאים למשל במוצרי טיפוח וניקיון, בתרופות, ברחוב, במשרד ואפילו בתוך הבית.

החדשות הטובות הן שאפשר להיעזר בשיטה של ניקוי רעלים גם בשביל לתרום לגוף וגם לצרכים פסיכולוגיים כגון הרגעת לחצים. בשביל זה, כדאי בשלב הראשון לוותר על מזון מעובד ולהכניס לתפריט ירקות ופירות. כלל האצבע הוא לשלב בין צבעי הפירות והירקות על מנת להחזיר לגוף את כל המינרלים החסרים ועל הדרך להשיג תחושת שובע לזמן ממושך.

כך נראה גוף נקי מרעלים

האיברים שצוברים את כמות הרעלים הגדולה ביותר הם הריאות, העור, הכבד והמעי הגס. רעלים בכבד לדוגמא באים לידי ביטוי בתסמיני פעילות איטית, בעוד עבור המעי הגס מומלץ אחת לתקופה מסוימת לבצע שטיפת רעלים יסודית. בין לבין, מומלץ לעקוב אחר תסמינים שמעידים על חדירת רעלים לגוף ובהם אסתמה, כאבי ראש, עייפות סוכרת ולחץ דם גבוה.

לשם השוואה, גוף נקי מרעלים יבטיח מרץ וחיוניות ויתאפיין בשיפור ביכולת הריכוז ובביצועים. אפשר להתחיל באופן הדרגתי עם יום אחד בשבוע שבו אוכלים פירות וירקות טריים בלבד, או להחליף את הסלט הרגיל בנבטים וירקות ירוקים כמו ברוקולי מאודה, נבטי אלפלפא וחמניה.

אם חווים תחושת רעב באמצע היום, מומלץ לוותר על נשנושים ומתוקים לטובת אגוזים או שקדים שאינם תלויים ובהמשך לעבור ל-2-3 ימים בשבוע שבהם התזונה לא כוללת אף מזון שדורש בישול. רק אחרי שהשלב של הפירות והירקות עובר בהצלחה מגיעים לאכילת תפריט מיוחד שבמהלכו גם נמנעים לגמרי מפיתויים כגון משקאות מסוכרים.

האם ניקוי רעלים תמיד כולל הפחתת קלוריות?

הטעות הנפוצה היא לזהות ניקוי רעלים עם סוג של דיאטה, בעוד בפועל מדובר על הרגל שיש לו עוד המון יתרונות. מצד שני, אחד התנאים הבסיסיים לניקוי רעלים אפקטיבי הוא ממילא הפחתה בכמות הקלוריות שנו צורכים. במילים אחרות, אם תבצעו את הניקוי כמו שצריך – ייתכן וגם תרדו במשקל.

רוב תכניות ניקוי הרעלים בנויות על תפריט עם מספר מופחת של קלוריות. במידה ובחרתם תפריט כזה, ודאו שאתם משלימים את המינרלים והויטמינים החיוניים לגוף בעזרת תוספי תזונה, פירות וירקות.

לבסוף, כדאי לוותר על מזון מן החי לתקופה מסוימת ולהפסיק לאכול בשר, עוף, מוצרי חלב, דגים וביצים. זהו המזון המרוכז ביותר ברעלים שונים ולכן פרויקט ניקוי רעלים דומה במובן מסוים לתזונה טבעונית.