80% מהצעירים שמתחילים קניות באינטרנט נוטשים את העגלה ולא רוכשים דבר - 0404
+
80% מהצעירים שמתחילים קניות באינטרנט נוטשים את העגלה ולא רוכשים דבר ויקיפדיה

80% מהצעירים שמתחילים קניות באינטרנט נוטשים את העגלה ולא רוכשים דבר

80% מהצעירים שנכנסים לעשות קניות באינטרנט נוטשים את עגלת הקניות ולא רוכשים דבר, כך עולה ממחקר שערכה חברת ההייטק אופטימוב המתבסס על נתוני כניסה ורכישה של מיליוני משתמשים באתרי קניות בינלאומיים. נטישת העגלות הולכת ויורדת עם הגיל, אולם גם בגילאי 65 פלוס התופעה נרחבת ו-60% ממי שהחלו באיסוף המוצרים לא משלימים את הקניה.

בנוסף גולשים מעדיפים להקדיש את שעות העבודה לקניות ברשת על פני שעות וימי הפנאי שלהם. השעות הפופולריות ביותר לקניות הן בין 10:00-14:00 בימי העבודה ואילו בשעות אחר הצהריים והערב ובסופי שבוע צונחות הרכישות ברשת.

לדברי עמית ביבאס, מנהל השיווק של אופטימוב, הדור הצעיר של הרוכשים ברשת מציב אתגר לחברות. בני הנוער והצעירים גדלו בתוך עולם הדיגיטל. הם חסרי סבלנות ולא סלחנים לסרבול או מה שנתפס בעיניהם כיקר מדי ולכן מי שרוצה למכור להם צריך לעשות התאמה אישית של המסרים, התכנים והמוצרים לפי לימוד ההעדפות של כל קונה.

מבחינת החברות זהו אובדן אדיר של הכנסה פוטנציאלית, מאחר והנוטשים הם צרכנים שהתעניינו במוצרים, רצו לרכוש אותם ונעצרו ברגע האחרון מסיבה כלשהי, אומר ביבאס. לכן כדאי להזכיר להם בדרך אטרקטיבית שלא נתפסת כנדנוד את העגלה שנשמרת עבורם, להציע להם הנחה מיוחדת על מוצר נוסף ודרכים נוספות. 

אנו ממליצים מראש לחברות לפשט ככל שאפשר את הליך המכירה בלי עודף תחנות בדרך שכל אחת מהן מביאה לנטישות וכמו כן לתת הנחות מיוחדות שתקפות לזמן מוגבל. בעזרת ניתוח של מערכות בינה מלאכותית ניתן להבין היכן המעצורים בדרך לקניה ולהשתפר.

חברת אופטימוב מלווה 300 חברות ואתרי קניות בניהול נבון של לקוחותיהם הקיימים, זאת באמצעות מודלים וניתוח מאפייני התנהגות לקוחות. החברה הוקמה על ידי היזם פיני יקואל המשמש כמנכ"ל, ומעסיקה 180 עובדים במשרדים בתל אביב, ניו יורק ולונדון.