- האם אתם יודעים כמה משרדים יש לאונר"א בירושלים?
- אושרה בקשת הממשלה להארכת מצב חירום כליאתי
- שרידי אמל"ח אותרו בכניסה לכפ"ס
- עו"ד מפרקליטות המדינה נחקר בחשד למרמה והפרת אמונים
- "מהלך תקדימי חשוב" | הסוף של אל ג'זירה?
- "תקפו, איימו וניסו לחטוף את נשקם האישי של השוטרים"
- "כמעט איבדה את הראייה" | מומחי עיניים מזהירים משימוש במוצר הזה...
- תושב נתניה כבן 22 נעצר בחשד לניסיון הצתת דלת כניסה בבית בכפר י...
- מיצג "התינוקות השרופים" במשרדי הנהלת אונר"א בירושלים
- "נעים בעיניים" | אתר החרמון נצבע בלבן | צפו
תקנות הבטיחות החדשות יוסיפו 642 אלף ש"ח לעלויות הבנייה
השביתה הכללית במשק נמנעה לפני מספר שבועות לאחר שההסתדרות והממשלה הגיעו להסכמות בנוגע לצעדים שיש לנקוט כדי לצמצם את תאונות העבודה באתרי הבנייה. מסודר בין היתר על הקצאת יותר תקנים לצורך גיוס מפקחי בטיחות בבנייה, להפוך את התקן האירופאי לפיגומים לתקן מחייב ולהקים צוות מקצועי שידון בהתקנת רשתות מגן באתרי הבנייה.
משרד לשמאות וניהול מקרקעין ישראל יעקב ערכו בדיקה בכמה התקנות החדשות ייקרו את עלויות הבנייה השוטפות. מהבדיקה עולה כי התקנות החדשות יוסיפו כ-642 אלף ש"ח לעלויות הבנייה השוטפות. במסגרת המחקר נערכה סימולציה על פרויקט מגורים הכולל 7 קומות, 50 עובדים ואכלוס בעוד 24 חודשים.
עיקר העלויות הן ברכישת פיגומים העומדים בתקן האירופאי שיעלו 242 אלף ש"ח, רשתות מגן החל מקומה ראשונה כולל פירוק והרכבה מחדש בכל 2 קומות שנוספו לבניין יעלו 182 אלף ש"ח.
בנוסף לכך, הסדרת שיטת העסקת המנופאים והגברת אכיפה לצמצום תופעת רישיונות מנופאים מזויפים צפויה להביא לירידה בהיצע המנופאים ועלייה קלה בשכרם. עלייה בשכר בשילוב ביקורת טכנאי מנופים מוסמך אחת לרבעון תוסיף לעלויות הבנייה 25 אלף ש"ח. הכשרת עוזר בטיחות תעלה 2,000 ש"ח ומינוי עוזר בטיחות המועסק במשרה מלאה יוסיף לעלויות הבנייה 180 אלף ש"ח. בנוסף יש צורך בהשתלמות בטיחות לכל עובד על מנת לשמור את כשירותו בעלות של 11 אלף ש"ח. במידה ומדובר במגדלי מגורים העלויות מאמירות ויכולות להגיע למיליוני שקלים.
לדברי שמאי המקרקעין ישראל יעקב, "השמירה על חיי העובדים הינה הדבר החשוב ביותר. עם זאת, צריך לזכור כי בסופו של דבר מדובר בחברות המעוניינות להרוויח וכדי שלא יגלגלו את העלויות לצרכן המדינה מצידה חייבת להתיר חסמים בירוקרטיים החל מהליך התכנון, ועד לקבלת טופס 4 לאכלוס, כך שעלויות המימון שהיזם נאלץ לשלם יהיו נמוכות והצרכן בסופו של דבר יקבל מוצר טוב, שנבנה בתקני בטיחות מחמירים ומבלי לשלם על כך פרמיה".