חברת עיצוב אתרים – איך לבחור נכון? - 0404
+
חברת עיצוב אתרים – איך לבחור נכון? shutterstock

חברת עיצוב אתרים – איך לבחור נכון?

על מנת להבין את החשיבות הרבה המצויה בבחירתה של חברת עיצוב אתרים שתבנה ותעצב את אתרכם העסקי, ראשית, יש לחזור שני צעדים אחורה. זאת, על מנת להבין (והפעם – לעומק) מה רבה חשיבותו של אתר לעסק ומה הופך אתר עסקי מסוים לאתר יעיל.

אתרים עסקיים – מיתוג היא מילת המפתח!

כידוע, הרשת מלאה באתרים, ובכל דקה עולים עוד ועוד אתרים שמציפים את האינטרנט במידע, נתונים, תכנים משעשעים, סרטונים של חתולים מתוקים וכד'. ברור לכולנו שהרשת הפכה להיות ה"בית" של מרביתנו, ולעיתים קרובות, המידע שאנחנו קוראים או פוגשים ברשת הוא זה אשר מעצב ומגבש את דעתנו לגבי הצורך שלנו במוצר או שירות כלשהו וגם, כמובן, מיהו העסק בו נבחר לרכוש את המוצר או לקבל את השירות. כך שהצורך באתר עסקי הוא ברור, ולא רק "בגלל שלכל המתחרים כבר יש אתר!" – יצירת נראות ייחודית משלכם. כתוצאה מהנהירה הגדולה לווירטואליה, השתנתה גם התפישה האנושית. כיום, אנחנו מודדים את העסק ורצינותו (וכפועל יוצא מכך, גם את האמון שאנחנו נותנים בו והנכונות לרכוש דרכו) דרך אספקט שלא הכרנו בעבר מהרכישות במציאות – חווית משתמש.

מהי חווית משתמש?

עיצוב UI/UX / עיצוב ואפיון חווית משתמש – חווית משתמש (או UX, קיצור ל-User Experience) היא השם שניתן לחוויית השימוש הכוללת אותה חווה הגולש בזמן שהייתו ופעילותו באתר מסוים לצורך ביצוע פעולה מסוימת – השגת מידע, ביצוע פעולה ספציפית, רכישה או כל פעולה אחרת. חוויית המשתמש מושפעת באופן ישיר מממשק המשתמש (UI, קיצור ל-User Interface), אולם ה-UI אינו הרכיב היחיד המשפיע על החוויה, מכיוון שגם גורמים כמו מהירות גלישה (אשר אינה תלויה בבעל האתר ובחברה שבנתה את האתר) ומהירות עליית האתר (שמושפעת, בין היתר, מקיומם של צילומים, סרטונים וגורמים נוספים) משפיעים על חוויית המשתמשים באתר. כך שניתן לומר, כי עיצוב אתרים הוא הדרך להפיק חווית משתמש טובה ככל שניתן למבקרים באתר, תוך התייחסות למגבלות השונות, על מנת לחקוק בזיכרונו של הגולש את חוויית הביקור באתר כנעימה ומועילה.

כיצד מובילים את הגולש אל המטרה (שלו או שלכם)?

הנתיב בו אתם מובילים את הגולש למטרתכם משתנה מאתר ואתר, ולו רק מכיוון שעצם בניית אתר מטרות רבות לה. חלק מהאתרים הם אתרי תדמית שמטרתם היחידה היא מיתוג העסק, ישנם אתרי מכירות וקניונים אונליין שמטרתם להציע לגולשים מוצר או שירות, ישנם דפי נחיתה שהם מיני-אתרים בני דף בודד שמטרתם לגרום לגולש לבצע פעולה כמו השארת פרטיו לצורך התקשרות או מכירת מוצר ספציפי בודד, וכן הלאה. כך שראשית, לפני עיצוב אתר, יש להתמקד במטרה שלשמה אתם מתכוונים להקים את האתר, אותה פעולה שאתם רוצים שהגולש יבצע. ברגע שיש בידיכם את המידע החשוב הזה והצלחתם לדייק אותו עד לרמה שמסייעת לכם, היררכיית האתר, תכניו, תנועתיות באתר, הנעה לפעולה או אפילו המערכת שבאמצעותה נבנה ומנוהל האתר – כולם נגזרים מהמטרה העסקית אותה עתיד האתר למלא עבורכם.

כעת, בואו נחזור לשאלה איתה פתחנו –

כיצד בוחרים את חברת עיצוב האתרים הנכונה לעסק שלכם?

כפי שהספקתם להבין עד כה, אין תבנית אחת שמתאימה לכל העסקים, גם אם הם מתחרים זה בזה באותו תחום העיסוק. ולכן, הקריטריון הראשון אותה תצטרכו לחפש אצל חברת עיצוב אתרים הוא הוורסטיליות, אותה גמישות שתאפשר לחברה להתאים את עצמה לצורך שלכם ואף תדע להוביל את הגולש אל מטרתו/מטרתכם בדרך הנעימה והנינוחה ביותר עבורו (חווית משתמש, זוכרים?).

אילו עוד קריטריונים חשובים בבחירת חברת עיצוב אתרים?

כל תהליך מתחיל באפיון הצרכים שלכם ושל לקוחותיכם. לעיתים קרובות, טיבן של שאלות האפיון הוא זה שיקבע את רמת התועלת שניתן יהיה להפיק מהתשובות המתקבלות, ומאחר והאפיון הוא זה שמניח את הבסיס החיוני וקובע את המשך הדרך וההצלחה בהשגת המטרה, חשוב שמי שמלווה אתכם במהלך אפיון זה מטעם החברה יהיה איש מקצוע שיש לו ניסיון בתחום. המקצועיות מתגלה כלא פחות גם בשלבים המאוחרים יותר, לדוגמה, בחירת מערכת ניהול תכני האתר. אם תשאלו כמעט כל מי שבנה אתר, הוא יאמר לכם כי WP (וורדפרס) היא המערכת הנוחה ביותר, אבל לוורדפרס ישנם אינספור פלאג-אינס ותבניות שהופכים אותה לכלי עבודה יעיל, כך שגם כאן, מקצועיותו של הבונה/מעצב האתר משחקת תפקיד משמעותי בבחירה.

זהו? הכל נסב מסביב למקצועיות?

הקריטריון האחרון (והפעם, קצת פחות קשור למקצועיות) הוא הכימיה הנוצרת ביניכם לבין החברה המעצבת את אתרכם. תהליך בניית אתר עלול להיות תהליך מורט עצבים ומלא "מוקשים", כשאתם עוברים אותו עם מישהו שאינכם חשים איתו בנוח, עם מישהו שמשדר לכם שהוא יודע טוב מכם למה אתם זקוקים. בשל הניסיון שלו, בחלק מהמקרים זה עשוי להיות נכון, אבל איש מקצוע איכותי לעולם לא יכפה עליכם את נקודת השקפתו המקצועית, אלא יגיע, יחד איתכם, למסקנות הנכונות עבורכם, הטובות ביותר עבור האתר שלכם, המתאימות ביותר עבור לקוחותיכם. כך שאמנם חשוב לבסס את הבחירה על יכולותיה המקצועיות של חברת עיצוב אתרים, אבל חשוב לא פחות מכך, להתייחס לתחושת הבטן שלכם בעת המפגש הראשוני ביניכם לבין נציג החברה.

בשורה התחתונה

החברה הנכונה עבורכם לעיצוב אתרים תהיה החברה שיודעת לבנות את האתר באופן שישרת את המטרה שלכם בדרך הטובה ביותר ותלווה אתכם לאורך התהליך בדרך הנעימה ביותר. אל תמהרו להחליט, בחנו מספר חברות, שוחחו עם אנשים, תנו לדברים לשקוע. בסופו של דבר, אנחנו מדברים כאן על האתר העסקי שלכם, כרטיס הביקור שלכם, ה"פנים" העסקיות שלכם ברשת!

לתיק עבודות עיצוב ובניית אתרים לחצו כאן

 

הכתבה נכתבה בשיתוף אקסטרה דיגיטל https://www.extra.co.il/