קידום עסקים בעידן דיגיטלי משתנה - 0404
קידום עסקים בעידן דיגיטלי משתנה

קידום עסקים בעידן דיגיטלי משתנה

אם בעבר די היה לתלות שלט בפתחו של בית העסק, לחלק פלאייר בדואר או למקם פרסומת בטלוויזיה (אם יש לכם כסף לזה, כמובן), הרי היום אין די בכל האמצעים האלה על מנת לקדם ולשווק את העסק. העידן הדיגיטלי שלנו משתנה במהירות עצומה, ואנו צריכים להתאים את עצמנו אליו. בשנים האחרונות עולה כוחו של קידום אתרים, ובתי עסק שונים אינם יכולים את הצלחתם ללא אתר אינטרנט תדמיתי. ואכן, כאשר הלקוח הפוטנציאלי הממוצע מחפש שירותים, הוא פונה ישירות לשורת החיפוש של גוגל.

עסק קטן גדול

קידום עסקים ברשת האינטרנט פתח בפני עסקים עולם ומלואו. תחת מעטה האנונימיות היחסי של האינטרנט גם עסק קטן יכול לשווק את השירותים שלו וליצור רושם של עסק גדול ומשגשג. העניין הוא שהיום במרבית המקרים אין צורך לצאת מהבית כדי לקבל שירותים. כך למשל, חנויות אלקטרוניות המציעות מגוון רחב של מוצרים איכותיים כמו תכשיטים, אביזרי אופנה, בגדים, ספרים או מוצרים אלקטרוניים, יכולות ליצור תדמית של חנויות גדולות, גם אם בפועל מדובר בחנויות קטנות.

דרכו של קידום אתרים

הגולשים מוקפים במידע אינטרנטי רב, ומטבע הדברים הם נכנסים לשתיים או שלוש מבין תוצאות החיפוש המתקבלות לאחר שהם מקלידים את מילות החיפוש בגוגל. מסיבה זו, כל בעל עסק מעוניין להופיע במקומות הראשונים, ולשם כך הוא פונה למקדם אתרים מקצועי.

נוהגים לחלק תחום כמו קידום אתרים לשני סוגי קידום: האחת קידום ממומן והשני קידום אורגני. שני סוגי הקידום האלה נועדו להוביל את האתר לעמודים הראשונים, אם כי בדרכים מעט שונות. הקידום הממומן נחשב לקידום המהיר והפשוט יחסית. כל שיש לעשות הוא לשלם סכום כסף מוגדר מראש לגוגל (תשלומים פר קליקים למודעה). בתמורה לכך אתם תופיעו במקומות הראשונים בגוגל (תחת הודעה ממומנת). כמו כן, ברגע שמספר הקליקים אוזלים, המודעה יורדת מהאוויר.

סוג הקידום השני הוא הקידום האורגני אשר משתלב באופן טבעי עם מנוע החיפוש של גוגל. בניגוד לקידום האורגני, מדובר בקידום איטי והדרגתי אשר עלול לקחת זמן רב, לפעמים אף חודש ימים, עד אשר מגיעים לתוצאות הראשונות המבוקשות. גם כאשר מגיעים לתוצאות הרצויות, על מקדם האתרים להיות עם היד על הדופק על מנת לשמור על מיקומו הגבוה של האתר. למרות זאת, במקרים רבים תחום בניית אתרים מושתת על קידום אתרים אורגני, שכן מדובר בקידום איכותי יותר. במסגרת קידום זה מושקעים משאבים רבים באתר האינטרנט התדמיתי, כך שבסופו של דבר בעל העסק מקבל אתר מקצועי ומושקע.

כל מה שאתם צריכים לדעת על קידום אורגני

קידום עסק תלוי רבות באיכות הקידום האורגני שיבצע המקדם. אם גם אתם מעוניינים לקדם את העסק שלכם במסגרת הקידום הטבעי, אלה כמה דברים שכדאי להביא בחשבון:

מה מאפיין אתכם – לפני שמקדם האתרים ייגש לבנות לכם את האתר, הוא ירצה לדעת פרטים על העסק שלכם: מהו החזון של העסק שלכם? מיהם המתחרים שלכם בשוק? מה מבליט אתכם מכל האחרים ואיזה שירות מיוחד אתם מציעים? אילו מטרות אתם מעוניינים להשיג באמצעות האתר?

חקר מילות מפתח – ביצוע חקר זה הוא אחת הפעולות החשובות יותר בקידום אתרים. מקדם האתרים יברר אילו מילות מפתח מתאימות לעסק שלכם, כך שברגע שיקלידו אותן, יגיעו ישר אליכם.

התוכן שבאתר – חשוב לשלב את מילות המפתח באופן טבעי בתכנים המועלים לאתר. כמו כן, יש צורך להעלות תכנים איכותיים המעניקים ערך מוסף לגולש. דרך התכנים באתר יכול הגולש ללמוד על היתרונות של העסק שלכם ועל השירותים/ מוצרים שאתם מציעים.

אתר טוב למראה עיניים – כאשר מקימים אתר אינטרנט יש צורך לדאוג לעיצוב שלו. מומלץ לשלב עד שלושה צבעים בתוך האתר ולשמור על עיצוב נקי ומזמין.

התמצאות ברורה באתר – יש צורך לספק לגולשים סרגל ניווט ברור כך שיוכלו להגיע לעמוד המתאים. כמו כן, בהתאם לחוק החדש, חשוב להוסיף את תוסף ההנגשה ולהתאים את האתר לבעלי מוגבלויות.

רספונסיביות לנייד – אם לא תשכילו לחבר את האתר שלכם למסך הקטן של האייפון או הסמארטפון, אתם עלולים לאבד לקוחות רבים שמעדיפים לבצע את רוב החיפושים שלהם באינטרנט דווקא דרך המכשיר.

לסיכום, ראינו כי שיווק ברשת האינטרנט חיוני לקידום העסק שלכם. מומלץ לפנות למקדם אתרים מקצועי אשר יוכל לסייע לכם לבנות אתר תדמיתי איכותי.