נעים להכיר: גוגל שופינג - 0404
נעים להכיר: גוגל שופינג Pixabay

נעים להכיר: גוגל שופינג

בשנים האחרונות דף תוצאות החיפוש בגוגל עבר לא מעט שינויים, כך למשל מודעות המילים שהופיעו בצד השמאלי בדף תוצאות החיפוש (בעברית) נעלמו והוסרו לחלוטין, ובמקומן שולבו מודעות אחרות. למעשה, גוגל החליטה להפקיע לטובתה שטח פרסום נוסף בדף תוצאות החיפוש, החברה החלה לקדם שירות חדש הנקרא גוגל שופינג (Google Shopping).

זהו פיצ'ר חדש של מודעת קניות שנועד לקצר את תהליכי הקנייה באינטרנט, ניתן לראותו בדף תוצאות החיפוש, כרגע רק במדינות בהן השירות קיים. מודעת קניות כוללת תמונות של המוצר לפי הביטוי שמחפשים, כותרות, מחירים ושם העסק או החנות.

במודעות של השירות החדש, בניגוד למודעות אדוורדס רגילות, מתמקדים בתמונות של המוצר ומוותרים על רוב הטקסט. במודעות אדוורדס עיקר הדגש ניתן לטקסט, ובמודעות הודגשו ביטויי המפתח הרלוונטיים לחיפוש הגולש. בישראל, יותר ויותר בעלי עסקים שיש להם חנות וירטואלית, דואגים להירשם לשירות.

על קצה המזלג – מה זה גוגל שופינג?

כאמור, גוגל שופינג הוא שירות חדש למפרסמים המזכיר במהותו את מודעות האדוורדס הרגילות, אך הפיצ'ר החדש זוכה להעדפה ברורה ולמיקום מרכזי בדף תוצאות החיפוש. כדאי לדעת כי גולשים בנייד יכולים לראות את מודעות ה-PLA(Product Listing Aid) בראש דף תוצאות החיפוש, מעל תוצאות החיפוש האורגניות ומעל מודעות האדוורדס. בנייד, מודעת PLAנראית כקרוסלה בעוד שבנייח המודעה משתרעת לרוחב, בפורמט שונה.

באפריל 2018 השירות החדש מבית גוגל עשה עלייה גם לישראל, וכעת המפרסמים, ובעיקר בעלי חנויות אינטרנטיות, יכולים לעשות שימוש מושכל בפיצ'ר החדש והמתקדם. מודעות הקניות באמצעות הפיצ'ר החדש נחשבות לאטרקטיביות ולאפקטיביות יותר עבור המפרסמים, בהשוואה למודעות האדוורדס ופרסומות טקסט רגילות שכולם התרגלו אליהן לאורך השנים.

המודעה עצמה נראית כמעין קטלוג קניות עם תמונה גדולה יחסית של המוצר, טקסט ייחודי וקצר, מחירים וכמובן פרטים ליצירת קשר עם העסק או החנות הווירטואלית.

מהם המרכיבים של מודעות קניות בפיצ'ר החדש של גוגל?

מודעת קניות באמצעות שירות Google Shopping ממוקמת לרוב בראש תוצאות החיפוש, במיקום מרכזי הלוכד את עיני הגולש. בשלב זה מודעות שופינג זמינות רק במדינות מסוימות, ביניהן גם ישראל ומדינות נוספות כמו ארצות הברית, אנגליה, אוסטרליה, בלגיה, ברזיל, קנדה ועוד.

המודעה יכולה להופיע במספר מקומות ברשת: 

מודעת קניות בגוגל, בהתאם למדינות בהן השירות פועל.

בדף תוצאות החיפוש של גוגל, בנפרד ומעל מודעות טקסט (אדוורדס).

באתרים של שותפי החיפוש של גוגל כמו יוטיוב, Image Search וכיוצא בזה.

ברשת המדיה של גוגל, כרגע השירות מוגבל למודעות קטלוג קניות של חנויות מקומיות.

באמצעות הפיצ'ר החדש של מודעת קניות המפרסם יכול להוסיף למודעה תמונה של המוצר, כותרות שיווקיות, תיאור קצר של המוצר, מחירים של המוצר, שם העסק או החנות וכמובן קישור לאתר המכירות. במקרים מסוימים המודעה תכלול גם עלויות שילוח ומידע נוסף.

כיצד להשתמש בגוגל שופינג?

כדי לפרסם מודעת קניות באמצעות הפיצ'ר החדש מבית גוגל, יש להעלות ל- Merchant Center תמונות של המוצרים, גוגל סורקת את המידע כל לילה ומתאימה את מודעות הקניות בהתאמה לשאילתות החיפוש של הגולשים, וזאת ללא התערבותו של המפרסם.

כדאי לדעת כי גוגל מתמחרת את מודעות הקניות במתכונת האהובה עליה, כלומר מכירה פומבית לכל המרבה במחיר. חיוב המפרסם מבוסס על מחיר לקליק בגין כל לחיצה על מודעת הקניות, ללא עמלות תיווך. לחיצה על המוצר במודעת הקניות מפנה את הגולש לעמוד המוצר או לדף נחיתה.

איך בעלי חנויות וירטואליות יכולים להשתמש בפיצ'ר החדש?

פרסום מודעת קניות בפיצ'ר החדש של גוגל נחשב למשתלם ולכדאי עבור עסקים מקומיים רבים, ובעיקר עבור בעלי חנות וירטואלית. באמצעות השירות החדש שהחל לאחרונה גם בישראל, יכולים בעלי החנויות האינטרנטיות להציג ולמכור מגוון מוצרים זמינים במלאי לקהל יעד מדויק, כיוון שהמודעה תוצג רק בפני מי שחיפש את המוצר במנוע החיפוש של גוגל, ברשת המדיה של החברה או באתרים שותפי חיפוש.

הגולשים צופים במודעה הבולטת שכוללת תמונות של המוצר, מחיר ומידע אודותיו, ובקליק מהיר הם יכולים להגיע לחנות האינטרנטית כדי לרכוש את הפריט. כך למעשה, בעלי חנויות וירטואליות יכולים להגביר את התנועה של הגולשים לחנות, להגדיל מכירות והכנסות וליהנות גם ממיתוג יוקרתי ואיכותי יותר.

כדאי לדעת כי שירות גוגל שופינג נחשב לחדש בישראל, ולמעט מספר חברות מובילות, מפרסמים רבים עדיין לא משתמשים בו, לכן ניתן לנצל זאת כדי לפרסם מודעות קניות בלי מתחרים וליהנות מגידול משמעותי במכירות.