קידום אתרים: כך תעשו את זה נכון ב-2019 - 0404
+
קידום אתרים: כך תעשו את זה נכון ב-2019 depositphotos

קידום אתרים: כך תעשו את זה נכון ב-2019

קידום אתרים בשנה הקרובה היא תוצר של המתפתח בענף הקידום מהשנים שקודמות לה. שנת 2019 מסמנת את הגולש במרכז העניינים, ומעבירה את הפוקוס מהתוכן אל קוראיו. למה הכוונה? אם בשנת 2018 הדגשנו את איכות התוכן והרלוונטיות שלו, כעת עלינו לדייק עוד יותר, ולהשקיע גם במושג חדש, שממש בקרוב יהיה שגור בפי כולנו, והוא "user intent", כלומר, כוונת המשתמש.

הרי דובר כבר רבות על רלוונטיות התוכן לגולש, על הדיוק בהגשת תוכן שאותו הגולש מחפש וזקוק לו. זהו אחד הפרמטרים החשובים ביותר בהם עלינו, מקדמי האתרים, לעמוד, כשאנו מבקשים להגיע אל המקומות הגבוהים במנועי החיפוש (בעיקר גוגל). ואכן, בשנים האחרונות דאגנו להביא את התוכן הנכון, המדוייק והכי קולע לחיפושיהם של הגולשים.

"if you can't beat them, join them!" 

אוכל להעיד על עצמי באופן אישי, שהידיעה שלומדים אותי ואת העדפותיי ותחומי העניין שלי, מעט הלחיצה אותי בהתחלה. לא נלהבתי לגלות שהתכנים שמונגשים לי ברשת אמורים להיות זהים או מקושרים בדרך כלשהי לתכנים שכבר צרכתי בעבר, וכמקדם אתרים, שעוסק בתחום בו דרושה יצירתיות אין קץ, חשתי שצר עולמי, שנלקחת ממני הבחירה החופשית ושתוייגתי.

ואכן כך, מערכות לומדות חכמות  אי שם צובעות אותי ואתכם, על סמך בחירות העבר שלנו, ולפיהם מציעות לנו תכנים דומים. קוראים לזה אינטיליגנציה מלאכותית. בהתחלה חששתי שאין לי איך לברוח מזה, אבל כמו כל שינוי בחיים, החלטתי שכדאי לי לזרום עם זה, וללמוד כיצד לנצל זאת לטובתי.

אז מה השתנה?

כולנו רוצים לשלוט בתוצאות החיפוש ולהגדיל את שיעור ההמרות, אך על מנת שנצליח לעשות זאת בצורה המיטבית, עלינו להסב את תשומת הלב אל כוונת המשתמש, כלומר, למה הוא התכוון בדיוק כשהקליד את השאילתא במנוע החיפוש? האם זה תמיד ברור? לא! אבל הנה 3 סיווגים שמסייעים לי להבין מהו התוכן, שהזר הוירטואלי, שחי לו אי שם בגלובוס מבקש לצרוך:

האפשרות הראשונה היא שהגולש מבקש תוכן אינפורמטיבי. זו יכולה להיות אינפורמציה כללית אודות מושג, מוצר מסויים או שירות.

האפשרות השניה היא שהגולש מבקש מידע עבור יצירת קשר עם אתר, חברה מסויימת או בעל עסק, או מבקש ניווט למיקומם.

האפשרות השלישית היא שהגולש מחפש אחר רכישה או מכירה של שירו או מוצר מסויים.

אני מרגיש שאתם כבר מבינים לאן אני חותר. אבל אדגים לחידוד הדברים:

נניח שאני מתעניין בספורט מוטורי.על פי האפשרות הראשונה, אני אחפש אחר מידע אינפורמטיבי אודות ספורט מוטורי, אילו סוגי ספורט הוא כולל, סוג האימונים שהוא מצריך, מהם הסיכונים הקיימים בספורט מוטורי, דמויות מצליחות מהענף ועוד.

על פי האפשרות השניה, אני אחפש אחר ספורט מוטורי בקרבת אזור מגוריי, סוגי האימונים הזמינים לי, מאמנים וקבוצות אימון בקרבתי, מועדוני הספורט המצויים סביבי, אחפש חברה לביטוח המתמחה בספורט אתגרי וכדו'.

על פי האפשרות השלישית, אני אחפש להירשם לאימון מסוג זה, להזמין מאמן, לרכוש ציוד ספורט מתאים ועוד.

מתחיל להישמע פשוט? כמובן. אך כאמור, לא תמיד הדברים ברורים כל כך. בדרך כלל אם אני אקיש מושג כללי בחיפוש, גוגל יציג לי את התוצאות הכי פופולריות בהתאם למרבית החיפושים שנעשו על ידי הגולשים בעבר.

כך שאם אני מתעניין באינפורמציה כללית, אך מרבית הגולשים חיפשו אחר ציוד ספורט, לא בטוח שאקבל מענה לחיפושיי, ולכן, על מנת להבהיר את כוונתי כגולש, ולדייק את תוצאות החיפוש שאני מבקש, עלי להיות ספיציפי, ולחפש באמצעות שאילתות מדוייקות, לדוגמא רכישת ציוד ספורט אתגרי יד שנייה, ספורט אתגרי ביטוח חיים, ענפי ספורט אתגרי, ספורט אתגרי מאמן אישי אזור השרון.

למעשה, ככל שביטוי החיפוש יהיה מדוייק יותר, הסיכויים שלי לקבל מענה הולם גדלים, וזה משחק לטובתי!

אך עבור מקדם האתרים התמונה נראית אחרת. נראה שמקדמי האתרים יידרשו לשם כך לערוך מחקר מעמיק יותר באשר למילות מפתח ולחיפושים קונקרטיים. רגע, זה אומר שנעבוד קשה יותר? אולי.

אבל מצד שני, חשבו על כמות ההמרות שנקבל. כן, זו בשורה משמחת בהחלט! אם נצליח לדייק את התוכן לכוונת המשתמש, כמות ההמרות תנסוק באופן חד משמעי! מבחינתי, חבל לבזבז עוד רגע קט!

אבל רגע, תנו לי שוב לבלבל אתכם, האם כל גולש יודע בדיוק מה הוא מחפש???? ואם נשוב אל תחילת המאמר, וניזכר בזה שהגולש מקוטלג ונשלחים לו תכנים זהים לאלו שצרך בעבר, בהנחה שחשבון הגוגל שלו לא היה פעיל זמן רב, האם הדברים עדיין ייראו כל כך ברורים?

וודאי עניתם שלא, אבל גם לזה יש פתרון. במצבים שבהם לא ניתן לקלוע במדוייק לכוונת המשתמש מהסיבות הללו, האלגוריתם של גוגל מספק תוצאות על פי חוכמת ההמונים ונעזר בחוק המספרים הגדולים.

קידום SEO 2019 – ככה זה הולך לקרות:

על מנת לפצח את כוונת המשתמש בגוגל, עיכם לנקוט בצעדים הבאים:

לחקור את הביטויים שמזרימים תנועה לאתר שלכם. אלו החיפושים שהגולשים שהגיעו אליכם הקישו.

בדקו את הביטויים שמובילים להקלקות רבות ביותר ותנועה נרחבת באתר. תוכלו לזהותם ב- google search console של האתר, ולהיכנס ל- search analytics.

מרגע שזיהיתם את כוונת המשתמשים באמצעות הביטויים המובילים בדירוג, חפשו אותם בגוגל, ומיינו את התוצאות על פי שלושת הסיווגים שציינתי (אינפורמטיבי/ יצירת קשר או ניווט/ רכישה או מכירה).

גבשו עמדה באשר ליכולתכם להתברג בעמוד הראשון על סמך התוצאות שקיבלתם ובצעו התאמות בהתאם (גם בדפים הספיציפיים אותם אתם מקדמים).

אל תשכחו להוסיף קריאה לפעולה בהתאם לכוונת המשתמש, כלומר, אם חיפש אינפורמציה הציעו לו לקבל מידע נוסף, אם ביקש רכישת מוצר, הציעו לו לבחון מוצרים נוספים שגולשים אחרים רכשו יחד עם מוצר זה, וליצירת קשר כמובן השאירו לינק להשארת פרטים.

מגמות נוספות שיתפתחו ב- 2019

חיפושים קוליים הופכים נפוצים יותר ויותר, בעיקר במובייל. הוספת חיפוש קולי תשפר פלאים את חוויית המשתמש, ותקל עליו במציאת התוכן אותו הוא מבקש.

חיפושים פנימיים בתוך האתר מסייעים לגולש להגיע ישירות לתוכן שהוא צריך במקום לטייל באתר ולבזבז זמן יקר (גם ממוצע זמן השהייה בדפים יורד כתוצאה מכך). שימו לב שהחיפוש בולט ונגיש, מהיר, ומביא את הגולש אל העמוד הרלוונטי. בצעו התאמות בדפים הפנימיים בהתאם.

טיפ חשוב: שלב הקמת האתר הוא קריטי לתהליך SEO נכון, מומלץ לעקוב אחרי מדריכים בנושא בעת התהליך.

גלו לי עוד

תראו, אני לא נביא, אבל לכל מקדם טוב יש את החושים שמסייעים לו לחוש במגמות שעומדות לפקוד את הענף. אני תמיד מקפיד להתעדכן וללמוד דברים נוספים, ויותר משמח לשתף אתכם בתובנות שלי. יש לכם תובנות ששווה לכם לשתף גם? אתם מוזמנים לחלוק!