כיצד השקעה במראות לחניון תסייע לכם להעלות את ערך הנכס? - 0404
כיצד השקעה במראות לחניון תסייע לכם להעלות את ערך הנכס? Pixabay

כיצד השקעה במראות לחניון תסייע לכם להעלות את ערך הנכס?

בין אם אתם משפצים את בניין המגורים שלכם, חברים בקבוצת רכישה הבונה בניין בעצמה, עושים תהליך תמ"א או שאתם בכלל מנהלים חניון ציבורי, אתם רוצים שהחניון שלכם יהיה אסתטי, נוח לשימוש וחשוב מכל – בטיחותי.

דווקא במקרה של חניונים, הסטטיסטיקה כן משקרת; תאונות רבות המתרחשות מידי יום בחניונים בארץ אינן מדווחות בשל נזקים נמוכים בגובה ההשתתפות העצמית והנהגים מעדיפים להסדיר את הדברים ביניהם מבלי לערב את חברת הביטוח.

הדבר אינו סותר את העובדה שהחניונים בארץ הם איזור מסוכן ומועד לתאונות.  בסטטיסטיקה שכן מדווחת לא חסרים נפגעים בתאונות דרכים בחניון, כאשר המועדים ביותר להפגע הם ילדים וקשישים. זה נכון לכל חניון, גם לחניון שלכם בבניין המגורים. אז כיצד ניתן לשפר את המצב ולהגביר את הבטיחות בחניון כמו גם את נוחות השימוש בו?

תחום החניונים חווה התפתחות אדירה בשנים האחרונות. קיימת בציבור הקבלנים והדיירים הפנמה כי החניון הוא חלק אינטגרלי וחשוב של הבית או הבניין ועל כן יש לדאוג לנוחות השימוש בו, לאסתטיקה ולבטיחות המשתמשים.

נקודה שחשוב לשים לב אליה היא שהתועלת השולית למחירי הדירות הנוצרת מחניון מטופל ומושקע היא אולי הגבוהה ביותר אותה ניתן להשיג היום עבור השקעה נתונה. במילים אחרות – אם אתם רוצים להעלות את ערך הדירות בבניין – תשקיעו בחניון.

 קיימים אינספור שיפורים לחניונים: החל מצבע, תאורה וסימון, דרך ציפוי הרצפה בציפויים שונים וכלה באביזרי בטיחות לחניון. היות שבטיחות קודמת לכל, נתמקד בבעיה הבטיחותית הגדולה ביותר בחניונים: שדה הראיה המוגבל וכיצד ניתן לטפל בה בעזרת הצבת מראות בחניון.

בעיית שדה הראיה בחניון

כידוע שטח בניה הוא משאב יקר ועלות כל מטר בנוי כיום הנה אלפי עד עשרות שקלים. ע"פ הלוגיקה הזו, מתכנני החניון מנסים להגיע לכמות החניות המקסימאלית האפשרית במינימום שטח. כפועל יוצא החניונים התת קרקעיים צפופים מאוד והצמתים בהם מתאפיינים בשטח מת גדול שלא מאפשר לנהג לראות מה קורה בצידי הצומת.

היות שתאונות בחניון קורות לעיתים קרובות בצמתים, פיתרון בעיית השטח המת לבדה עשויה לשדרג את בטיחות החניון.

קיימים שני אמצעים אפשריים לפתרון הבעיה: אחד הוא הצבה של רמזור בכל צומת אשר ימנע תאונות אך גם יאט את הנסיעה בחניון ועלותו יקרה מאוד. האפשרות השניה והמתאימה יותר ברוב המקרים היא הצבה של מראה פנורמית אשר תשקף לנהג את המתרחש בשטח המת ותיתן לו את המידע כדי להחליט אם להכנס לצומת או לעצור, לתת לרכב השני לעבור קודם ולהמנע מתאונה.

איפה בחניון כדאי לשים מראה פנורמית?

ברור שהאידיאל הוא לשים מראה פנורמית בכל צומת בחניון אבל היות ששיקולי תקציב נכנסים לתמונה ויש להשאיר מספיק כסף גם לאביזירי בטיחות נוספים, נהוג להתקין מראות פנורמית בצמתים הראשיים בחניון, אלה שרוב התנועה עוברת בהם. ניתן להמשיך ולאבזר גם את הצמתים הפחות עמוסים בחניון, הכל בהתאם לתקציב.

בנוסף, חשוב לא להפקיר את היציאה מהחניון; היציאה מהחניון אל הכביש הוא איזור מועד לפורענות. כלי הרכב שיוצאים מהחניון חוצים מדרכה וברוב המקרים לא רואים את הולכי הרגל המגיעים מהצד. רצוי להתקין מראות פנורמיות בשני צידי היציאה באופן כזה שישקפו לנהג את הולכי הרגל על המדרכה וההיפך.

היצע המראות בשוק גדול – במה בוחרים?

קודם כל יש לשים לב לקוטר המראה. מראה פנורמית לחניון היא בד"כ בגודל שבין 60 ל 80 ס"מ. לא מומלץ להתקין מראות קטנות יותר היות והתמונה המשתקפת תהיה קטנה מידי.

בנוסף קיימים 2 סוגים של מראות: מראה פנורמית אקרילית ומראה פנורמית מפוליקרבונט. שני הסוגים טובים, כאשר המראות האקריליות עמידות בשמש לאורך זמן רב יותר אך עלותן גבוהה יותר, מה שלעיתים הופך דווקא את מראות הפוליקרבונט להחלטה הכלכלית הנכונה עבורכם.

חשוב לזכור כי בנוסף למראה הפנורמית, קיים עוד מגוון רחב של אביזרי בטיחות לחניון וכדאי לתכנן מראש מה והיכן להתקין. בנוסף יש לזכור שכל חניון הוא בעל מאפיינים ייחודיים לו וחשוב להפעיל מחשבה והגיון ישר כאשר באים לקבוע אילו אביזרים יותקנו והיכן.