הולמס פלייס: תוצאות שיא במחצית הראשונה של 2018 - 0404
הולמס פלייס: תוצאות שיא במחצית הראשונה של 2018 יח''צ

הולמס פלייס: תוצאות שיא במחצית הראשונה של 2018

חברת הולמס פלייס אינטרנשיונל בע"מ, חברת מועדוני הכושר והבריאות הגדולה בישראל מקבוצת הולמס פלייס העולמית, מפרסמת היום את תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה של 2018 ומדווחת על תוצאות שיא, המשך צמיחה בכל מגזרי הפעילות של החברה והכפלת הרווח הנקי לכ-9 מיליון ש"ח.

הכנסות החברה צמחו במחצית הראשונה של 2018 בכ-7% והגיעו לכ-193.3 מיליון ש"ח, לעומת כ-180.2 מיליון ש"ח במחצית הראשונה של 2017. הגידול בהכנסות נובע מיישום מוצלח של אסטרטגיית הצמיחה של החברה, הכוללת פתיחת מועדונים חדשים ורכישת מועדונים, לצד גידול בהכנסות ממועדוני הולמס פלייס קיימים, שכל אלו תורמים לגידול בהכנסות באופן מידי.

הולמס פלייס ממשיכה להגדיל בהתמדה את מספר המנויים אשר נאמדו, נכון לסוף המחצית הראשונה של 2018, בכ-125,000, גידול של 11% בהשוואה לכ-113,000 מנויים בתקופה המקבילה אשתקד.

נכון למועד הדוח, החברה מפעילה 38 מועדוני בריאות וכושר בפריסה ארצית ובתמהיל שירותים רחב וייחודי המאפשר לספק מענה לכלל צרכני הכושר בישראל. הכנסות החברה ממועדוני הולמס פלייס, תחת המותגים הולמס פלייס וגו אקטיב, הסתכמו במחצית הראשונה של השנה ב-180.5 מיליון ש"ח, גידול של 3% בהשוואה להכנסות של כ-174.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה ממועדוני הפרימיום לואו -קוסט, תחת המותג אייקון פיטנס, המהווים מנוע צמיחה משמעותי של החברה, צמחו ב-142% והסתכמו במחצית הראשונה של 2018 בכ-12.9 מיליון שקל בהשוואה להכנסות של כ-5.3 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.   

הרווח הגולמי צמח במחצית הראשונה של השנה ב-31% ל-28.9 מיליון ש"ח, כ-14.9% מסך ההכנסות, בהשוואה לרווח גולמי של 22.0 מיליון ש"ח, כ-12.2% מסך ההכנסות, במחצית הראשונה אשתקד. הגידול ברווח הגולמי הינו תוצאה של הצמיחה בהכנסות מהמועדונים, לצד התייעלות בהוצאות הכרוכות בהפעלתם.

הרווח התפעולי עלה במחצית הראשונה של השנה ב-45% והסתכם ב-10.55 מיליון ש"ח, בהשוואה לרווח תפעולי של 7.29 מיליון ש"ח במחצית הראשונה אשתקד.

ה-EBITDA המתואם במחצית הראשונה של השנה עלה ב-18% והסתכם בכ-25.7 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-EBITDA מתואם של כ-21.7 מיליון ש"ח במחצית הראשונה אשתקד. השיפור בתוצאות החברה בין התקופות, ובהתחשב בהוצאות הפחת והוצאות הפריסייל בעקבות פתיחת מועדונים חדשים, משתקפים בשינויים ב-EBITDA המתואם. שיעור ה-EBITDA של מגזר מועדוני הולמס פלייס גדל ונאמד בכ-12.9% מסך הכנסות המגזר, בהשוואה לשיעור EBITDA של כ-12.4% בתקופה המקבילה. מגזר מועדוני אייקון פיטנס עבר במחצית הראשונה של 2018 להיות חיובי ושיעור ה-EBITDA בו נאמד ב-9.2% מסך הכנסות המגזר, בהשוואה ל-EBITDA מתואם שלילי של כ-0.8 מיליון שקל במחצית המקבילה ובסוף 2017.   

הרווח הנקי במחצית הראשונה של השנה זינק ב-86% והסתכם ב-9 מיליון ש"ח, בהשוואה לרווח נקי של 4.83 מיליון ש"ח במחצית המקבילה ב-2017.

הרווח הנקי התזרימי (מפעילות שוטפת) במחצית הראשונה של השנה הסתכם ב-13.19 מיליון ש"ח, עלייה של 23% בהשוואה לרווח נקי תזרימי של 10.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת רשם עלייה חדה של 45% והסתכם בכ-15.1 מיליון ש"ח, בהשוואה לתזרים שוטף של כ-10.4 מיליון ש"ח במחצית הראשונה אשתקד, זאת בשל השיפור בפעילות החברה.

ההון העצמי של הולמס פלייס המשיך לגדול והסתכם נכון לסוף המחצית הראשונה של 2018 בכ-170.7 מיליון ש"ח, 51% מסך המאזן, לעומת כ-92.2 מיליון ש"ח, 33% מסך המאזן, בסוף המחצית המקבילה ב-2017 וכ-161.6 מיליון ש"ח, כ-49.6% מסך המאזן, בסוף שנת 2017. באמצע חודש דצמבר 2017 השלימה החברה הנפקת מניות ראשונה בבורסת תל אביב.

קרן שתוי, מנכ"לית הולמס פלייס, מסרה: "אנו מרוצים מאוד מתוצאות המחצית הראשונה של השנה, המשקפות את יישומה המוצלח של התכנית האסטרטגית, המתבססת על צמיחה פנימית ועל ביצוע רכישות סינרגטיות לפעילות. במהלך 2018 הולמס פלייס פתחה שלושה מועדוני אייקון חדשים באשדוד, הרצליה ואשקלון, רכשנו את מועדון הכושר של רשת זאוס במגדל משה אביב ברמת גן ובנוסף, הולמס פלייס מתקדמת בפרויקטים להקמת מועדוני פמילי בחדרה ובכפר סבא.

"אנחנו מסכמים מחצית שנה עם צמיחה בכל הפרמטרים, כולל גידול עקבי בהכנסות וזינוק חד ברווח הנקי. לצד הפעילות המצליחה של מועדוני הולמס פלייס, גם מגזר הפעילות של מועדוני אייקון פיטנס צומח במהירות ועבר ל-EBITDA חיובי. שביעות הרצון הגבוהה בקרב לקוחותינו, כמו גם מודל החזר ההשקעה המהיר, תומך בכוונתנו להמשיך את תנופת הפעילות תחת המותג אייקון פיטנס ולפתוח 3 מועדונים נוספים עד סוף 2018.

"הצלחת החברה במחצית הראשונה של השנה והתוצאות הכספיות החזקות, הן עדות נוספת ליכולת החברה למנף את כוח המותג ואת ההיצע הרחב של פורמטים ושירותים שאנו מציעים ללקוחותינו ולבסס את מובילותנו העסקית והתחרותית".