המדריך המלא: כך תתנהגו במקום עבודה חדש - 0404
המדריך המלא: כך תתנהגו במקום עבודה חדש pexels

המדריך המלא: כך תתנהגו במקום עבודה חדש

הימים הראשונים במקום עבודה חדש יכולים להשפיע משמעותית על המשך העבודה

מצאתם את עבודת חלומותיכם דרך מודעת טבע דרושים? סיימתם את התואר ועכשיו אתם רוצים להתחיל לפתח את הקריירה שלכם? אתם דוקטורנטים אשר צריכים לעבוד במעבדה בכדי להשלים את החובות האקדמיות שלכם?

בכל אחד מן המצבים, חשוב לדעת כיצד להתנהג במקום עבודה חדש. רושם ראשוני נוצר מהר מאוד, וקשה לשנותו לאחר שהוא התבסס, ולכן יצרנו בשבילכם רשימה קצרה של עשה-אל-תעשה אשר תסייע לכם ביצירת הרושם הנכון על העובדים והמנהלים, ובתקווה בשמירתו לאורך זמן.

הנה כמה פעולות אשר כדאי לעשות, או לא לעשות, במשרד חדש

התלהבו: אחד הדברים הטובים ביותר בעובדים חדשים הינה ההתלהבות שלהם. התלהבות זו משדרת את כל הדברים הנכונים- שהנכם נכונים לבצע את העבודה, שאתם אוהבים את עבודתכם החדשה וכמובן שאתם שמחים להיות במקום.

התמרמרות, לעומת זאת, משדרת שאין לכם כוחות למשרה החדשה והיא עלולה לגרום גם ליצירת אנטגוניזם בקרב העובדים הוותיקים יותר, אשר מבצעים את העבודה פרק זמן ממושך יותר מכם.

שמרו על לוח זמנים: הקפידו על הגעה בזמן והימנעו מיציאה מוקדמת מהמשרד. הדבר גם יוכיח כי הנכם רציניים בכל הנוגע לעבודתכם וגם יגרום לכם להיראות טוב יותר בעיני עובדים אחרים והמנהלים.

עובדים אשר אינם עומדים בזמנים, או אשר מבזבזים את זמנם במשרד בשוטטות ברחבי האינטרנט או בהתעסקות בפלאפון, נתפסים כלא רציניים וסביר להניח שימשיכו להתייחס אליהם ככאלה לאורך זמן.

אל תשנו סדרי עולם: נכון, אתם רוצים לייעל את הנהלים הישנים בחברה, אולם אנשים לא אוהבים שינויים ובייחוד כאשר הם נכפים עליהם מגורם זר. כל עוד לא נטמעתם לחלוטין בחברה, אל תשנו נהלים הקיימים בה תקופה ארוכה לפני שהגעתם.

הקדישו את הזמן הנדרש לשם למידת הנהלים כפי שהם והתמחות בביצועם, ורק לאחר זמן מה התחילו להציע הצעות ייעול.

נצלו את הימים הראשונים: בין אם הנכם עוברים חפיפה ובין אם לא, השבועות הראשונים בכל משרה הינם התקופה לשאול שאלות, ולרוב מדובר בתקופה בה נוהגים בסלחנות יתרה כלפי העובד החדש.

נצלו תקופה זו לשם למידת כלל הדברים שעליכם לדעת בכדי לבצע את עבודתכם כמו שצריך, קבעו פגישות עבודה עם החופף שלכם או הממונה עליכם בכדי לשאול שאלות בצורה מרוכזת (ולא להציק לכולם במשרד עם שאלות בלתי פוסקות), וודאו כי הנכם יודעים את כל שעליכם לדעת לפני שתהיו ותיקים מידי בכדי לשאול שאלות "צעירות".  

היו חברותיים: במשרדים ישנה דינמיקה חברתית עשירה, ולכן חשוב להצטרף אליה בכדי להרגיש חלק מן המשרד.

היו חברותיים עם הגעתכם למשרד, אולם לא אסרטיביים מידי, בכדי שתוכלו ללמוד על הפוליטיקה המשרדית, הקבוצות השונות, מי בעדכם וממי צריך להתרחק. יצירת מערכת תמיכה חברתית חשובה להישרדות בכל משרד, ולכן אין לזלזל בחלק זה.

עכשיו כל שנותר הוא לבצע את העבודה כמו שצריך

כמובן שרושם ראשוני חיובי אינו מספיק במידה ואתם מזלזלים בעבודתכם, ולכן זכרו כי חשוב ליצור את הרושם הנכון, אולם חשוב גם לבצע את העבודה לשמה משלמים לכם בצורה מיטבית.